SweetMaryJane Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Jeg har forelsket meg i de 25 første sekundene fra : http://www.youtube.com/watch?v=HeK4snLeW6k Har forgjeves prøvd å finne ut av hvilken låt denne er samplet fra (hvis noen), evt. en sjanger på musikken. Jeg har fått noen tips om Irsk/Celtisk/Welshk folkemusikk, uten at jeg har klart å finne lignende sanger. Noen tips/forslag til hvor denne er fra eller lignende låter jeg kan høre på? Endret 30. november 2011 av SweetMaryJane Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 har du prøvd no sånn musikkgjenkenningsprogram, som man f.eks får på tlf? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Vel, Soundhound finner det ikke. Du kan jo prøve å ta kontakt med bandet og spørre om det? e: Sjekket nettopp bookleten som fulgte med plata (Youtube har bilde fra feil plate, irriterende nok. Varsko er jo fra "Bjølsen Hospital".) og der står det ikke noe spesielt om "Varsko". Det ser ut som om introen faktisk er laget av Alis. All musikk laget, produsert og innspilt av Alis på Bjølsen Lyd / Bjølsen hospital, unntatt "Våte drømmer" produsert av Salvador og Fat Marw for Low budget Entertainment. "Fra vugge til grav" produsert av Kakemonsteret. "Hardt mot hardt" produsert av Kakemonsteret og Mojo. "59, 9, 9 grader nord" lagd og fremført av Goldfinger. Mikset på Bjølsen Lyd og Arnars mekaniske verksted av Håvid Engmark og Alis. Alle instrumenter av Alis. Fløyte på "Rah-Rah" av Mojo. Piano og rhodes på "Hardt mot hardt" av Mojo. Vokal på "Tykt og tynt" av Åshild Kristin Stensrud. Mastret på Styltet Audio. M.a.o., ingenting spesielt om "Varsko". Ut i fra dette kan vi tilsi at introen er snekret sammen av Alis selv. Han spilte jo tross alt kontrabass i et jazzband i gamle dager, så det overrasker meg ikke om han kan å traktere en fiolin heller. Endret 6. desember 2011 av Datasmurf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå