Gå til innhold

PC gjør hele nettverket ustabilt

Kenzeii

Anbefalte innlegg

Hei og på forhånd takk for evt hjelp!

Jeg har ett litt finurlig problem:

For ett år siden leverte jeg pcen på reparasjon hos det nå konkurse ANOVO, og fikk igjen en pc som tilsynelatene var ok sett bort fra at den lokale internetttilkoblingen ikke reagerte når jeg satte i en kabel. Det trådløse fungerte godt. De siste mnd har derimot alle nettverk jeg koblet meg på blitt mer og mer ustabile (dette gjelder altså for alle pcene på nettverket i det jeg kobler meg på), og sist jeg var hjemme hos mor forsvant nettet totalt og kom ikke tilbake før jeg slo av pcen. Jeg får til å gå inn på routeren, og det står at jeg har internett uten at jeg får svar fra serverene til de ulike nettsidene. Når jeg er på hybelen min klager de jeg bor med på at nettet blir ustabilt, og hos meg fungerer det kun i korte perioder.

Er dette et virus (har sjekket så godt det lar seg gjøre av med ulisenserte programvarer), eller er det nettverkskortet mitt som har gått bananas. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan er mulig å kunne ustabilisere et helt nettverk, men det er altså det som skjer.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satte opp en Sniffer i form av Capsa, men må innrømme at kompetansen min ikke er høy nok til at jeg fikk noe spesielt ut av det. Ingen av programmene finner noen feil, men jeg driver fortsatt å må deakt/akt nettverkskortet mitt en gang i kvarteret.

Jeg ser i tillegg at uTorrent laster opp selv om det i nettverkssenteret oppgis at jeg ikke har internett.

Endret av Kenzeii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...