Kenzeii Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hei og på forhånd takk for evt hjelp! Jeg har ett litt finurlig problem: For ett år siden leverte jeg pcen på reparasjon hos det nå konkurse ANOVO, og fikk igjen en pc som tilsynelatene var ok sett bort fra at den lokale internetttilkoblingen ikke reagerte når jeg satte i en kabel. Det trådløse fungerte godt. De siste mnd har derimot alle nettverk jeg koblet meg på blitt mer og mer ustabile (dette gjelder altså for alle pcene på nettverket i det jeg kobler meg på), og sist jeg var hjemme hos mor forsvant nettet totalt og kom ikke tilbake før jeg slo av pcen. Jeg får til å gå inn på routeren, og det står at jeg har internett uten at jeg får svar fra serverene til de ulike nettsidene. Når jeg er på hybelen min klager de jeg bor med på at nettet blir ustabilt, og hos meg fungerer det kun i korte perioder. Er dette et virus (har sjekket så godt det lar seg gjøre av med ulisenserte programvarer), eller er det nettverkskortet mitt som har gått bananas. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan er mulig å kunne ustabilisere et helt nettverk, men det er altså det som skjer. Hjelp? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Sett opp en sniffer og se hva som går ut og inn av trafikk fra PC-en din når du kobler deg til nett. Jeg regner med at du har søkt med DrWeb, Malwarebytes' anti-malware og Trend Micro sin HijackThis? Lenke til kommentar
Kenzeii Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Satte opp en Sniffer i form av Capsa, men må innrømme at kompetansen min ikke er høy nok til at jeg fikk noe spesielt ut av det. Ingen av programmene finner noen feil, men jeg driver fortsatt å må deakt/akt nettverkskortet mitt en gang i kvarteret. Jeg ser i tillegg at uTorrent laster opp selv om det i nettverkssenteret oppgis at jeg ikke har internett. Endret 1. desember 2011 av Kenzeii Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 ...du har installert en torrentklient og lurer på hvorfor du drar nettverket i søla? Lenke til kommentar
Kenzeii Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg har vondt for å tro at uTorrent har skylden, selv om jeg skal forsøke å av-installere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå