muummi Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Skulle peile olja i dag, og til min store forskrekkelse så var hele peile pinnen full av hvit/gul guffe... Har toppakningen tatt kvelden? Kikka oppi påfyllingslokket, men der var olja slik den skal være. Prøvde å kjøre en tur med bilen, slik at den ble god og varm. Peila olja igjen, og da var dette hvite guffet nesten borte, men det var litt igjen nederst på pinnen. Volvo V40 2.0 1998 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Er nok pakningen ja. Verksted. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Det kan være kondens. Prøv å skift olje så ser du fort hvordan oljen ser ut. Olje som har vann i seg blir gråaktig. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Er nok pakningen ja. Verksted. Flott, 20-30.000 ut av konto! Sjekk nivå av kjølevæske. Har det minket? Bobler det i ekspansjonstanken når bilen sviver og er varm? Ser kjølevannet unormalt ut? Ryker bilen unormalt hvit? Sjekk veivhusventilasjonen, er den tett? Sjekk disse tingene, og gi en tilbakemelding Ville ikke revet av toppen pga litt guff på peilepinnen jeg hvertfall! Lenke til kommentar
Indian Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Prøv Radiatortett fra Mekonomen. Det er et grafitt pulver som tømmes i radiatoren. Jeg brukt en Kadett i 2 år før jeg byttet toppakningen. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Det kan være kondens. Prøv å skift olje så ser du fort hvordan oljen ser ut. Olje som har vann i seg blir gråaktig. Og, hvis du skifter olje, så står bunnpluggen nederst, så hvis det er vann i olja, så vil dette komme ut først, for som alle vet så er olje lettere enn vann, så vannet vil legge seg i bunnen- se på det første som kommer ut av bunnpluggen =) Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Siden toppakningen var det første som slo deg, så burde det andre være å sjekke nivået på kjølevannet. Om det er lite/tomt og den gugga di er gammal, så er det nok noe annet. Olje som blandest med vann blir sjeldent gugge, men pakningsmiddel i olje blir ei jævlige illeluktende gugge. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Fikk vann i girkassa på girkarten min, det ble majones det skal jeg si det Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Fikk vann i girkassa på girkarten min, det ble majones det skal jeg si det Girolje kan oppføre seg veldig rart til tider, med nye sammensetninger. Men det som er med vann er at det ikke er rent vann, det er ofte tilsatt glykolsammensetninger. Men du finner nok svaret i filteret ditt. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Det var nok rent vann som kom inn i girkassen på gokarten. Er væskekjølt, men ikke noe tilsetninger i vannet. Det er ikke lov på gokartbaner. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Er nok pakningen ja. Verksted. Flott, 20-30.000 ut av konto! Sjekk nivå av kjølevæske. Har det minket? Bobler det i ekspansjonstanken når bilen sviver og er varm? Ser kjølevannet unormalt ut? Ryker bilen unormalt hvit? Sjekk veivhusventilasjonen, er den tett? Sjekk disse tingene, og gi en tilbakemelding Ville ikke revet av toppen pga litt guff på peilepinnen jeg hvertfall! Er enig i at alt dtte bør sjekkes før man går i gang. Her er det bare å vente på trådstarter for kommentar. Hissig motorvask kan også få vann i oljen. Trådstarter skulle kommet med bilde + oppgi antall kilometer. Min erfaring er at toppakninger ikke varer evig. Byttet selv nylig på min 98 A3 TDi. Var mye arbeid. Vi også poengtere at det er viktig med nok kjølevæske for å forhindre korrosjon, da toppakning også kan korrodere. Overhaling av topp må også vurderes. Problemet er at reparasjonen vil overstige bilens verdi. finn.no link. (Skal si disse går billig! ) Lenke til kommentar
muummi Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Er nok pakningen ja. Verksted. Flott, 20-30.000 ut av konto! Sjekk nivå av kjølevæske. Har det minket? Bobler det i ekspansjonstanken når bilen sviver og er varm? Ser kjølevannet unormalt ut? Ryker bilen unormalt hvit? Sjekk veivhusventilasjonen, er den tett? Sjekk disse tingene, og gi en tilbakemelding Ville ikke revet av toppen pga litt guff på peilepinnen jeg hvertfall! Kjølevæsken ser helt normal ut og den har ikke minket noe særlig etter det jeg kan se. Ikke ryker bilen hvit, og det bobler ikke i ekspansjonstanken. Jeg skal bytte olje i morgen, så da ser jeg vel på oljen om det er noe unormalt med den. Men når det skal sies, så tror jeg nok det bare er snakk om litt kondens. Snakket med en som hadde greie på disse bilene og han sa det var veldig normalt at det ble litt kondens på peilepinnen ved småkjøring. Og så lenge hele peilepinnen fra bunn til topp var dekket med dette guffet, så regner jeg med at jeg har med kondens å gjøre. Det tøyt jo nesten ut av der pinnen sitter. Etter at jeg tørket det bort, så har jeg faktisk kjørt en langtur på 20 mil, og merket ikke noe unormalt. Det er heller ikke antydning til hvitt på peilepinnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå