erkahove Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hei. Nå til vinteren kommer jeg til å gå til inkjøp av et canon 600D og et sigma 18-50mm F/2.8-4.5 DC OS HSM. (noen som har erfaringer om denne linsa?) jeg kommer til å filme mye jibbing, altså skikjøring, lage timelapser og knipse vanelige bilder. Jeg er på jakt etter et stativ som fungerer til både fotografering og filming, må tole litt medfart, ikke vere for tungt og ikkje koste skjorta. Forslag? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Et stativ koster fra 2K og oppover, billigeste budsjett-stativ som enkelte anbefaler her er velbon 600R, det kan brukes til begge deler men er ikke optimalt til filming. Hva med og kikke på Tamron 17-50 f/2.8 istedenfor sigma 18-50mm, da får du f/2.8 hele veien. Lenke til kommentar
erkahove Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Er helt fersk med speirefleks ja egentlig filming og knipsing genrellt. hva er bra med å ha f/2.8 hele veien? beklager vist jeg spør dumt. Takk for svar anngående stativ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Brennvidde er hvor mye et objektiv "zoomer ut" og f/ dvs.blender er hvor mye lys et objektiv slipper igjennom til sensoren, jo mere lys jo raskere lukkertider kan du bruke, og raskere lukkertider jo mindre bevegelseuskarphet får du. Ta og les guiden "lukker,blender,iso og sånt" Lenke til kommentar
erkahove Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 It all makes sence now takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå