abene Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Windows Update angripes imorgen I morgen lørdag skal ormen MSBlaster angripe Microsofts oppdaterings tjeneste. Her får du oversikt med informasjon om ormen og forslag til tiltak mot ormen Les artikkelen her Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Et lite tips om noen har problemer med å rekke å laste ned patch/fix før pc'n restarter.... START-> Instillinger-> Kontroll-panel -> Administrative Verktøy-> Tjenester Finn "Remote Procedure Call(RPC)" i lista over tjenester, og dobbel-klikk på den. Velg "Gjenoppretting"-tab'en, og velg "Ikke gjør noe" på alle feltene istedet for "Start datamaskinen på nytt". Lenke til kommentar
BobbyRH Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Eg klarer ikkje å laste ned patchen til windows 2000. Den går bare inn på microsoft.com Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Se på noen av linkene på denne siden! http://windows.no Eller http://windows.no/art.php?artikkelid=1288 Eller http://microsoft.com/downloads/details.asp...&displaylang=en Kan de være til hjelp? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 [slettet i etterpåklokskap. Laste ned update fra windows.no] Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Er det frekt av meg å spørre om dere trenger en person til å gå over skrivefeil i hver artikkel? Når ormen har funnet en åpen port, sender den filen MSBLAST.EXE til vedkommende PC ved hjelp av TFTP og kjører så filen. Det er senere kommer minst to nye varianter av ormen, W32.Blaster.B.Worm og W32.Blaster.C.Worm, som bruke filer med andre navn. Morsomt var det også at angrepet ble totalt mislykket da det viste seg at programmererne hadde skrevet adressen til Microsoft Update feil. :-) Lenke til kommentar
abene Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Er det frekt av meg å spørre om dere trenger en person til å gå over skrivefeil i hver artikkel? Når ormen har funnet en åpen port, sender den filen MSBLAST.EXE til vedkommende PC ved hjelp av TFTP og kjører så filen. Det er senere kommer minst to nye varianter av ormen, W32.Blaster.B.Worm og W32.Blaster.C.Worm, som bruke filer med andre navn. Feilen er nå rettet opp. Send gjerne mail til forfatter når dere finner slike feil. :-) Lenke til kommentar
bister_mean Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 jeg fikk msblast på min maskin og fikk slettet viruset, men jeg kan ikke installere microsoft sin patch fordi patchen er på ett annet språk (engelsk) og min microsoft er norsk!! noen som kan hjelpe meg????? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 ...og min microsoft er norsk!! Prøv her, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå