Gå til innhold

Kan en ringe ved hjelp av å trykke på bilder?

Shortline

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har en handikappet slektning som ikke kan lese eller betjene avanserte funksjoner og som vi gjerne skulle likt å finne en telefon til som er enkelt å betjene.

Med alle disse nye små datamaskinene som i dag er telefonene, så innbiller jeg meg at det burde være noe der ute som tillater følgende opplegg:

1. Telefonen slås på, opp på skjermen kommer det bilder av personer, f.eks 2 i bredden og 3 i høyden.
  2. Når en trykker på et av bildene så ringer telefonen til det nummeret som er linket til det bildet, slår på 2-veis høytaler og samtalen er i gang når den personen svarer i andre enden.
  3. Rundt hvert bilde er det en slags ramme slikt at om en treffer rammen så skjer det ikke noe som helst, eller en melding, helst ved lyd og, sier at en må prøve igjen å trykke den person en ønsker å ringe.

Alt annet er gjemt bak en meny knapp som er med og hjelpe til at en må konsentrere seg for å få frem noe annet enn disse bildene en bruker til å ringe med.

Er dette noe som noen kjenner til finnes? Hørt om, noe lignende?

Var i en butikk i dag, og fant noe som lignet, men det er for mange knapper å trykke på, for mange valg og for stor fare for å gå seg helt vill inne i telefonen.

Dette er til bruk av noen som ikke er helt i stand til å klare seg selv, men som trenger kontakt med familie og venner via telefon da han er på sykehjem uten vanlig telefon som han har hatt til nå nylig.

Jeg ser for meg opplegget, men finner liksom ikke frem i jungelen av telefoner og opplegg der ute, helt ukjent verden - sitter på en gammel Nokia fra 2001 her så... :)

Funker ennå for meg. :)

Tusen takk for eventuelle svar, pekere, hjelp.

Med vennlig hilsen

Linda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Cyclo,

Takker for svar, ikke tenkt på den siden i det hele tatt, skal gå og titte, takk for hint. :)

På grunn av midlertidig sykehjemsplass er fasttelefon ikke lenger noen mulighet virker det som, derfor vi kikker på mobiltelefon mulighet, men det var så stor jungel der ute at jeg gikk meg fort vill... :(

Skal lete videre, om ikke annet så kanskje jeg finner noen som kan lage slikt oppsett en dag.

Linda

Lenke til kommentar

Dette går an rett i Android uten fiksfakseri. Legg til en snarvei som ringer direkte til en kontakt, hvis det er bilde på kontakten er det dette som kommer opp i ikonet.

Det gjøres litt forskjellig i forskjellige launchere, men velg en launcher som lar deg justere antall ikoner i bredden og høyden eller størrelsen på enkeltikoner så får du dem så store som du vil.

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...