pstub Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Heisann! Har akkurat satt mine gamle deler inn i et nytt kabinett for å ha en PC til barna. Har satt alt inn i Ace Of Sweden kabinett med 460W strømforsyning fra FSP. Maskinen funker som bare det, men det går ikke å skru den av! Om jeg skrur den av i Windows, så skrur maskinen seg av, forblir av i et par sekunder, så booter den igjen! Eneste måten å få maskinen til å forbli av er rett og slett å dra ut kontakten... Har aldri vært borti dette problemet før! Noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg med å forstå, og ikke minst løse, dette problemet? Om resterende spesifikasjoner er intressant så kommer det her: Hovedkort: ASUS P5Q Deluxe CPU: Intel E8600 Minne: 4GB Kingston HyperX SSD: Kingston V100 64GB Operativsystem: Windows7 Ultimate 64bit Lenke til kommentar
tukols Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Har du sjekket om du kan ha byttet om på power sw /reset switch til chassiet? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Nope, denne står korrekt. Når jeg setter i ledningen igjen så slår ikke maskinen seg på før jeg trykker på på-knappen. Dessuten finnes det ingen reset-switch på kabinettet. Og dette skjer jo når jeg skrur av maskinen gjennom Windows, ikke med "svenskeknappen"! Hvis jeg trykker på power-knappen igjen mens den bare holder på å boote BIOS så skrur maskinen seg HELT av et par sekunder før den går igang igjen. Om man kjører reset, så holder den seg jo fortsatt gående, selv om den rebooter. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Du må kanskje også sjekke power innstillingene i Bios, logikken til power knappen, og "Wake on" innstillingene. Svirrer og noe i bakhodet om at jeg har vært borti før at PCen slår seg på igjen hele tiden .... Var det noe med kortslutning i power knappen ?? Du kan prøve å koble den fra. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Ja jøss, kan jo prøve å koble bort på-knappen, men det er jo ikke så kuult det heller, å måtte inn i kabinettet for å skru på maskinen hver gang... Burde ikke være noe galt i BIOS, da jeg bare har flyttet innmaten fra en gammel maskin som aldri hadde dette problemet... Men det er kanskje verdt en dobbelt-sjekk... Lenke til kommentar
tukols Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Har du sjekket denne?: kontrollpanel-strømalternativer-og velg hvad av/på knappen gjør(systeminnstillinger).Dette er stien på vista. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Da fikk jeg prøvd noen foreslåtte løsninger igår kveld. Samme problem med både mus og tastatur koblet ut, altså er det ingen av dem som kluddrer det til. Har sjekket BIOS, og alt av PowerOn muligheter (LAN, PS2, USB osv) er DISABLED. Dessverre glemte jeg å prøve å koble ut power-knappen. Bra jeg har noe å prøve i kveld også! Kan det være PSU'n som fixer dette på egenhånd på noe vis? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Mitt tips er rett og slett å reinstallere windows. Min PC restartet seg av og til på de merkeligste tider, helt uten forvarsel. (ikke samme problemet da, men er jo verdt et forsøk) Jeg reinstallerte og det fikset mitt problem. Kanskje det fikser ditt? Kan også være 3dje parts programvare som ligger å fusker en plass. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Dette har ikke noe med Windows å gjøre som jeg ser det. Dette var et problem før et eneste ekstra program var installert! Og maskinen skrur seg jo helt av, før den går igang igjen etter et par sekunder. Altså helt av, ingen vifter går osv... Noe helt annet enn en vanlig omstart hvor alt av vifter fortsetter å gå. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Prøv å les litt her å se om du kjenner deg igjen: http://www.tomshardware.co.uk/forum/60063-35-computer-turn-restarts http://www.tomshardware.co.uk/forum/252454-35-computer-restarts-turn Foresten, oppdatert Bios? 1 Lenke til kommentar
pstub Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Hei igjen! Siste BIOS er installert, ja! Prøvde med en full reset av BIOS igår (med jumperen på hovedkortet) og snudde på kontakten til power-switchen fra kabinettet til hovedkortet. Det sistnevnte burde så vidt jeg vet ikke spille noen rolle, da disse bare skal kortsluttes for å starte PC'en uanset... Det viktigste er at problemet nå er løst!!! Har ikke gjort noen andre endringer i BIOS i forhold til hvordan det så ut før, men nå funker det i hvert fall. Takk for alle kreative og hjelpsomme svar! Særlig takk til Extremer. Det var linkene jeg leste på der som fikk meg til å prøve en full reset av BIOS. Skjønner stadig ikke hvorfor det hjalp, men det viktigste er jo at det funker nå! :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå