KrHeLl Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Hei, fetter'n skal ha ny pc og jeg har sakt jeg skal hjelpe, men jeg er noe utdatert på komponent-siden. Forje jeg bygde var med Intel CoreDuo. Derfor henvender jeg meg til folket her som faktisk har peiling. Maskinen skal hovedsaklig brukes til spilling, og han har et stramt budsjett (7K for hovedkomp. under). Det jeg har funnet fram til nå er: Prosessor: Intel® Core i7-2600 Processor Hovedkort: ASUS P8Z68 Deluxe, Socket-1155 Minne: Corsair Dominator DHX+ PC3-10600 8 GB (4x2GB) Skjermkort: MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX Er noe usikker på nåtidens sokkler (LG1155), hva er det som er nytt og gammelt? Hvilken sokkel/minneteknologi er best? "En ser en er utdatert når en ikke finner igjen sokkelen sin på prisguide" Takker for erfaringer og anbefalinger Endret 30. november 2011 av KrHeLl Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Kjøp 2500K i stedet. Du får maks 5 FPS forskjell i spill. Bruk heller de 1000 kr du sparer på et kraftigere skjermkort. Husk at du trenger strømforsyning og kabinett i tillegg. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Hei, fetter'n skal ha ny pc og jeg har sakt jeg skal hjelpe, men jeg er noe utdatert på komponent-siden. Forje jeg bygde var med Intel CoreDuo. Derfor henvender jeg meg til folket her som faktisk har peiling. Maskinen skal hovedsaklig brukes til spilling, og han har et stramt budsjett (7K for hovedkomp. under). Det jeg har funnet fram til nå er: Prosessor: Intel® Core i7-2600 Processor Hovedkort: ASUS P8Z68 Deluxe, Socket-1155 Minne: Corsair Dominator DHX+ PC3-10600 8 GB (4x2GB) Skjermkort: MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX Er noe usikker på nåtidens sokkler (LG1155), hva er det som er nytt og gammelt? Hvilken sokkel/minneteknologi er best? "En ser en er utdatert når en ikke finner igjen sokkelen sin på prisguide" Takker for erfaringer og anbefalinger Hovedkortet er bra prosessor burde byttes til i5 2500K, det er ikke noe forskjell, det eneste som er bedre med i7 2600K er at den er god til "heavy" bilderedigering osv. (husk K modellen, den kan overklokkes ) det er ikke noe vits med så dyrt minne, corsair vengeance 1600MHz 2x4GB kan anbefales. grafikkortet er veldig bra (kan ta en titt på denne , den er litt stillere , men ellers er de omtrent like) sokkel LGA 1155 er det du er ute etter det er den nest nyeste, men den nyeste er entusiast plattformen LGA 2011, den er ikke akuratt billig, og den gir deg heller ikke noe særlig ekstra i spill. LGA 1156 og LGA 1366 er de gamle modellene. skal du ha alt inkludert, da mener jeg skal du ha SSD, kabinett, windows, optisk drev, harddisk. (harddisk er jo veldig dyrt nå for tiden) Edit: trykkleif of linker Endret 30. november 2011 av olestokk 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå