Gå til innhold

Mulig feil ved hardware eller kabinett (Hjelp)

Anbefalte innlegg

Først og fremst, problemet: Nylig hentet PC fra komplett. PC støy er langt over hva som er forventet (Kabinettet er lydisolert), samt at toppen av kabinettet blir varmt, nesten på grensen til at man ikke kan ha hånda der.

Jeg har hatt kontakt med komplett etter jeg fikk PCen, men jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre her hjemme slik at jeg slipper å sende den inn. Lydnivået plager meg i den grad at jeg tror noe er feil, siden kabinettet sies å være så stille man får det. Varmen plager meg mer, i frykt at noe er galt, for det skal vel ikke være slik at man nesten kan steke egg på toppen (de andre sidene er forholdsvis kjølige) av kabinettet så fort man gamer litt. Også så syns jeg selve harddisken er veldig varm, men jeg har egentling ikke kompetanse til å si hva som er normalt/unormalt ift. dette.

Spesifikasjoner: Cooler Master Silencio 550 Midi Tower, Corsair Power Supply TX V2 650W, AMD AM3 Phenom II X6 1055T, Gigabyte ATX Hovedkort, Kingston DDR3 1333MHz 8 GB kit CL9, Sapphire Radeon HD6870 1GB GDDR5 PCI - E, Seagate Barracuda 7200. 12 1TB Kom.

Hva jeg har gjort selv for å utbedre: Så at viften foran ikke gikk, åpna kabinettet og så at vifta var koblet med en 3 pins kontakt til et 4pins mottak på hovedkortet. Flyttet den til et trepinsmottak og nå funker viften. Men fortsatt har jeg problemer.

Hva jeg vil ha svar på/hjelp til: Hva kan være problemet? Hva kan jeg gjøre her hjemme, hvis noe for å utbedre feilen? Eller er jeg en idiot og alt er som det skal? Eller er jeg en idiot og bør bare sende den inn til reperasjon og bite i meg at jeg blir uten PC enda en stund?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...