Gå til innhold

Kjøpt av Z68, Gen 3 eller ikke?

Speciale

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ett nytt hovedkort (+ cpu og ram) innen klokken 16.00 i morgen. Dette fordi jeg bør ha kraften på plass senest lørdag ettermiddag. (Sitter i dag på en rigg med basis i C2D E8600)

Når det er sagt, så har jeg lurt frem og tilbake om jeg skal kjøpe gen3 eller ikke. Jeg har søkt på forumet her, og googlet i lengre tider, men føler jeg ikke får svaret jeg leter etter.

Hva er de store fordelene med gen 3 kontra å gi blanke? (Det er i utgangspunktet ikke store prisforskjellen, men jeg sliter med dårlig økonomi for øyeblikket)

Faktorer for evt. gen 3:

Jeg skal kjøpe ny GPUer i Mars-April. (Mulig før hvis den en dag ryker helt, nå bare truer den med det med grønne striper rett som det er)

Jeg skal bruke Crucial M4 128 gb som systemdisk.

Jeg skal ha ett SRT oppsett med en Intel 311 20 gb SSD på Velociraptor til spilldisk.

Jeg har 4 stk USB 3.0 eksterne disker

Jeg vet at med dagens hovedkort, så mister man mulighet til å utnytte USB 3.0 det sekundet man setter ett kort inn i en ledig PCIe spor. (Utover ett skjermkort).

Så da er spørsmålet mitt! Om man kjøper gen 3 hovedkort, så vil man kunne kjøre SLI/CFX, SSD, Lydkort og samtidig kunne utnytte hastigheten USB 3.0 gir? (Dette selvsagt gitt at man har en Ivy Bridge Cpu.) Hvis ikke det er mulig, så skjønner jeg ikke poenget med gen 3.0 på nåværende tidspunkt.

Endret av Speciale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...