Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nok en pc som fryser helt plutselig

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har et "mediacenter" som jeg har bygget selv som plutselig har gitt meg litt problemer. Det startet for et par uker siden at jeg opplevde at pcen frøys i ca 10 sek før den fortsatte som vanlig. Spilte feks Starcraft 2, lyden stopper opp, alt fryser for så at alt "speeder opp" for å ta igjen det tapte og pcen er tilbake til sitt vanlige jeg. Så nå forrige uke begynte den å fryse oftere og oftere. nå snakker vi hvert femte minutt og den henger opp til 2 min a gangen.

Jeg har prøvd å formatere pcen og legge inn windows 7 på nytt uten hell. googlet litt rundt og kjørte seagate sin seatools hvor jeg fikk beskjed om at hdden failet short testen. seatools foreslo også å brenne ut seatools til dos og boote fra den for å rette opp i problemet, men den testen bare går og går i det uendelige uten å få til noe. Har googlet og ser at folk sier at om en hdd failer en short test så er den død.

Noen som har noen erfaring med et slikt problem? Og om hdden evt er død bør jeg kunne kontakte komplett og få en ny på garantien (har levd i under et år med helt vanlig bruk)?

specs kopiert fra ordrebekreftelsen. os windows 7

1 STK 386482 Antec Fusion HTPC Remote Sort

Vifter: 2x 120mm Side, IR, Fjernkontroll, LCD Display, iMON

Programvare

1 STK 612797 ASUS P7H55-M/USB3, Socket-1156

mATX, H55, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, VGA, HDMI, SATA 6Gb/s, USB 3.0

1 STK 513041 Chieftec A-135 Series 550W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 140mm

Vifte

1 STK 612887 Intel Core™ i3 Dual Processor i3-550

Dual Core, 3,2Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w/fan

1 STK 606509 Samsung DVD±RW/Blu-Ray Reader SH-B123L

6x BD read, DVD±R: 16x max, DVD±RW: 8x max, DL, RAM, SATA, Bulk, Black

1 STK 481392 Seagate Barracuda® LP 2TB 5900RPM,

SATA 3.0Gb/s, 32MB, 5900RPM

1 STK 590447 Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 4GB

Kit w/2x 2GB XMS3 DHX+, CL8-8-8-24, for Core i3/i5/i7, w/Connector,

1.65v

På forhånd takk! Will

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv holdt på litt med Seatools for noen uker siden. Såvidt jeg husker så skal du få en feilkode når programmet finner en feil på disken. Dette er i forhold til innlevering til service.

Når det gjelder å reparere disken så har du egentlig bare et alternativ i forhold til den feilen du beskriver, og det er å bruke zero fill funksjonen i dos versjonen av seagate tools, som det står i brukerveiledningen så mister du alt på disken. Å bruke denne funksjonen vil ta mange timer. For min del så gikk det 4 timer på en 500 Gb disk. Muligens du må vente mye lengre enn som så.

Hvis dette ikke fungerer så er det å returnere disken til Komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...