Gå til innhold

10-15 ikoner dukker opp på oppgavelinjen under videoredigering

Anbefalte innlegg

Hei!

Har eit veldig merkelig problem... Når eg driver med videoredigering dukker det opp ein haug med ikoner nede på oppgavelinjen. Dette skjer i alle typer redigeringsprogram. Det er tre ikoner som går igjen, dei heiter "ffdshow audio decoder", "fddshow video decoder" og "Haali Media Splitter". Det blir flere og flere av dem jo lengre jeg holder på med redigeringen. Når jeg lukker redigeringsprogrammet forsvinner desse ikonene, og alt går tilbake til normalt.

Har lastet opp eit bilde slik at dere enklere kan forstå kva eg snakkar om.

1039144.jpeg

Mvh Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg skal si noe for sikkert; Men du sier dette skjer i alle typer redigeringsprogram. De navnene du nevner er alle codecer, og som mest sannsynlig har vært inkludert i en codec-pack du har lastet ned.

Hvorfor de dukker opp er vanskelig å si, men det kan tyde på at codecene 'tar' over for redigeringsprogrammet du evt. benytter.

Du kan forsøke å avinstallere codec-packen du har installert.

Lenke til kommentar

Eg har avinstallert K-lite (7.0 Standard) codec-pakken som eg hadde, og installerte K-Lite Mega Pack 8.0.0. Det fikset ikkje problemet. Eg endret litt på innstillingene i "ffdshow video decoder" så no er det ikkje fullt så mykje frame-drop som tidligere. Men ikonene dukker fortsatt opp og redigeringen henger litt etter, lagger på en måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...