g.i.r.l. Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 ... du det var 10 år siden de lagde ett ordentlig FF spill, de brukte maks 2 år på og lage de, og det er fenomenalt, de solgte bedre en de gjør nå og, det var faktisk bestemt at de skulle lage 3 spill på rad, hvorfor bruker de 6 år på og lage et spill og FF13 Versus, hvor i huleste er det? ...visst de hadde tenkt det samme nå som spille fansen er doblet ville de ha tjent syykt mye men desverre solgte FF 13 mindre en playstation spillene, Ifølge denne siden er Final Fantasy XIII det 3. mest solgte spillet i serien med sine 6,2 millioner(FFX har 6,6 mill. FF7 hele 9,8 mill.) At den potensielle brukermassen er større nå enn den var før år 2000 er klart, men spill som FF, ja japanske spill generelt har også fått mye større konkurranse fra vestlige konsollspill enn før og eier relativ sett en mindre del av markedet enn før. Produksjonstiden på dagens spill er generelt lenger enn den var for 5-15 år siden. Å lage nye detaljerte spillverdener der alt må lages helt fra bunnen av tar utrolig med tid etter dagens kvalitetskrav. Bare se på FFXIII-2 som bruker mye materiale fra FFXIII, det blir nå snart utgitt mindre enn 2 år etter lansering av forrige spill. Er det ikke også litt ironisk at disse personene som du mener ødelegger Final Fantasy navnet har en mye av æren for at det klart mest solgte spillet i serien, og tydeligvis ditt favorittspill i serien, nemlig FF7, ble som det ble? http://retro.ign.com/articles/870/870770p1.html En kan kanskje ikke leve på gamle bragder, men gi i det minste litt respekt. Det er heller ikke noen selvfølge at serien ville vært noe bedre med Sakaguchi ved roret, han har ikke akkurat et helt plettfritt rulleblad han heller og har gjort verre tabber enn det Kitase og Nomura noen gang har gjort, hvor fiaskoen spirit whitin rager høyt. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 ... du det var 10 år siden de lagde ett ordentlig FF spill, de brukte maks 2 år på og lage de, og det er fenomenalt, de solgte bedre en de gjør nå og, det var faktisk bestemt at de skulle lage 3 spill på rad, hvorfor bruker de 6 år på og lage et spill og FF13 Versus, hvor i huleste er det? ...visst de hadde tenkt det samme nå som spille fansen er doblet ville de ha tjent syykt mye men desverre solgte FF 13 mindre en playstation spillene, Ifølge denne siden er Final Fantasy XIII det 3. mest solgte spillet i serien med sine 6,2 millioner(FFX har 6,6 mill. FF7 hele 9,8 mill.) At den potensielle brukermassen er større nå enn den var før år 2000 er klart, men spill som FF, ja japanske spill generelt har også fått mye større konkurranse fra vestlige konsollspill enn før og eier relativ sett en mindre del av markedet enn før. Produksjonstiden på dagens spill er generelt lenger enn den var for 5-15 år siden. Å lage nye detaljerte spillverdener der alt må lages helt fra bunnen av tar utrolig med tid etter dagens kvalitetskrav. Bare se på FFXIII-2 som bruker mye materiale fra FFXIII, det blir nå snart utgitt mindre enn 2 år etter lansering av forrige spill. Er det ikke også litt ironisk at disse personene som du mener ødelegger Final Fantasy navnet har en mye av æren for at det klart mest solgte spillet i serien, og tydeligvis ditt favorittspill i serien, nemlig FF7, ble som det ble? http://retro.ign.com/articles/870/870770p1.html En kan kanskje ikke leve på gamle bragder, men gi i det minste litt respekt. Det er heller ikke noen selvfølge at serien ville vært noe bedre med Sakaguchi ved roret, han har ikke akkurat et helt plettfritt rulleblad han heller og har gjort verre tabber enn det Kitase og Nomura noen gang har gjort, hvor fiaskoen spirit whitin rager høyt. Hallo tenk nå litt, når konkurransen kom så la de seg huet over ræva og ga seg inn i den fantasiløse rollespill verden til USA, FØR de hadde gitt ut et spill, INGEN kan si at de hadde solgt dårligere nå visst de hadde gitt ut noe i FF 10 duren som var det siste tradisjonelle FF spillet, FORDI de har aldri PRØVD. OG hallo FF 7 remake , ??? er du klar over pengene som ville strømmet inn? Men nei de er så sta at de skal revelusjonere verden med det nye Action preget sån at en liten drittunge med ADHD kan få spille spillet uten og må tenke . Dette er sannheten , og derfor nekter jeg og tru at FF 13 -2 kommer til og falle i smak hos meg, spill det så mye du vil, men husk at du betaler dem for og fortsette gå i amerikansk ADHD retning, og nei jeg har ikke imot folk med ADHD Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Hallo tenk nå litt, når konkurransen kom så la de seg huet over ræva og ga seg inn i den fantasiløse rollespill verden til USA, FØR de hadde gitt ut et spill, INGEN kan si at de hadde solgt dårligere nå visst de hadde gitt ut noe i FF 10 duren som var det siste tradisjonelle FF spillet, FORDI de har aldri PRØVD. OG hallo FF 7 remake , ??? er du klar over pengene som ville strømmet inn? Men nei de er så sta at de skal revelusjonere verden med det nye Action preget sån at en liten drittunge med ADHD kan få spille spillet uten og må tenke . Dette er sannheten , og derfor nekter jeg og tru at FF 13 -2 kommer til og falle i smak hos meg, spill det så mye du vil, men husk at du betaler dem for og fortsette gå i amerikansk ADHD retning, og nei jeg har ikke imot folk med ADHD Det er da ingen av nye FF spillene som aper etter amerikanske rollespill, og amerikanske rollespill er da ikke noe mindre fantasifulle enn sine japanske brødre. Hvis det er noe som står i veien for en enda større suksess for FF serien er det vel nettopp det faktum at FF fortsatt er veldig japansk i en verden der vestlige spill og uttrykk tar mer og mer over. Det er vanskelig å si noe om et FF spill i stil med X ville hatt enda mer suksess enn det FFXIII har oppnådd, men markedet for stramme turbaserte JRPG spill er vel ikke det største akkurat nå så det spørs. FFXIII er uansett en suksess rent økonomisk og har solgt svært bra, og personlig tviler jeg på om et mer tradisjonelt spill hadde gjort det noe særlig bedre. FF7 er fortsatt populært, og det er mulig at en remake ville vært et smart økonomisk trekk for S-E. Samtidig ville det vært et veldig dyrt og prestisjetungt prosjekt som jeg tror ingen utviklere egentlig har lyst til å begi seg ut på, det er for mange fallgruver og for låste rammevilkår. Personlig synes jeg da også at det er bedre å utvikle serien videre istedet for å rote seg borti dyrebare remaker som mest sannsynligvis ikke greier å leve opp til minnene jeg har fra de opprinnelige spillene. Ikke dermed sagt er at jeg er noen stor fan av retningen serien har gått i de siste årene, og også jeg skulle ønske at den gikk tilbake til et litt mer moderat uttrykk, et utrykk ikke så gjennomsyret av Nomura sitt idealistiske design og masete japansk popkultur. Noe i retning av FF9, FF12, FF tactics kanskje. Men slik er det med forandringer, noen ganger liker en dem, andre ganger ikke. Jeg vil heller ha forandring enn gjentagelser til det kjedsommelige. Endret 10. desember 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Har spillt alle spillene i FF serien, og er ikke enig med deg. De dårligeste spillene i serien er 1 til 6. Det nyeste likte jeg ikke spesielt godt men blandt de 3 beste er det et par "nyere" Her er det 3 beste: FF7, FF10 og FF12. Jeg liker egentlig ikke å sette opp en liste over spillene, men jeg kan gjøre ett unntak og sette opp de fem jeg likte best og hvorfor jeg valgte akkurat det. Men først må jeg nevne at jeg ikke har spilt FFXII fordi PS2en min ble pensjonert før det kom, og PS3en er ikke bakoverkompatibel. 5. plass: Final Fantasy IV (SNES) Herlig spill med bra historie, bra karakterer og bra kampsystem. Lider dessverre av at det fortsatt er ganske primitivt, selv om det er et bra steg opp fra de forrige. 4. plass: Final Fantasy XIII (PS3) En endeløs korridor med vanvittig mange cutscenes gjør dette til et spill jeg strengt tatt ikke burde ha på listen. Men det er noe med det som fenget meg. For å si det kort satt jeg i godt over tretti timer med det, og jeg har Fang sittende på skjermen (bokstavelig talt). Kanskje er det fordi jeg var interessert i å få vite hva som skjedde videre med karakterene, eller kanskje det var fordi jeg ville ha favorittkarakterene mine tilbake, og jeg visste de dukket opp så snart vi var ferdig med den nåværende gruppen. Eller kanskje det var kampene. Noe var det. Jeg driter i at FFXIII ikke er helt etter boken, og strengt tatt er for lineært for sitt eget beste. Et spill jeg spilte så lenge som FFXIII fortjener absolutt en plass på listen. 3. plass: Final Fantasy X-2 (PS2) Mange hatet dette, men selv elsket jeg det. Jada, det starter med en Idol-audition, og ja, alle tre karakterene vi kan spille er jenter. Men hva så? De kan være bra badass om de vil. Kampene var morsomme, hele Mission-systemet var interessant og historien interessant. At det var den første direkte oppfølgeren i hele serien gjorde heller ingenting. Jeg hadde absolutt ingenting imot å møte disse folkene enda en gang. 2. plass: Final Fantasy IX (PS1) Siste spill i den første epoken, og helt klart ett av de beste. Karakterene er svært bra, historien svært bra og kampene morsomme nok. Selv om det begynner litt svakt tar det seg fort opp og holder det gående. FFXIII var så bra at jeg har Fang sittende på skjermen, og jeg har Dagger sittende under skjermen. (hun ramlet ned hele tiden, så jeg lot henne være der nede.) 1. plass: Final Fantasy V (SNES) Oh, dear... Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle plassere dette, for å være ærlig. Jeg har aldri fullført det. (jeg fullførte aldri FFIV heller, men bare fordi jeg aldri klarte å banke sistebossen.), men til gjengjeld har jeg prøvd flere ganger. Mulig jeg stinker i slike spill, men jeg synes det ble svært vanskelig etterhvert. Først satt jeg fast ved en boss langt ute i spillet og gav til slutt opp. Noen måneder senere prøvde jeg om igjen (fra scratch, så klart) og tok meg bedre tid, og denne gangen klarte jeg til slutt bossen. Deretter gikk det lettere en stund, før jeg satt fast i en ny boss. Noen måneder etter at jeg gav opp startet jeg på ny fra scratch, banket begge bossene og satt fast ved en ny boss. Jeg har som sagt aldri fullført det, men jeg har veldig lyst til å prøve. Igjen. Og igjen. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Sjokkerende å ikke nevne 7. 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Kan være fordi jeg ikke syntes det var så bra som alle vil ha det til. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Sjokkerende. 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg spilte FFVII på PSP nylig en liten stund, men det var direkte kjedelig. Jeg kom til det stedet hvor vi må løpe ut av et hus på kort tid, men gadd ikke mer. Det var bra da det kom, men det har ikke holdt seg bra. Derfor havnet det ikke på listen. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Løpe ut av ett hus? Første reaktoren du tenker på? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Godt mulig. Husker bare at den holdt på å eksplodere, så jeg måtte løpe ut. Hater sånne oppdrag. Men spilte gjennom FFVII da det kom, og irriterte meg grønn over at karakterer ble byttet ut av laget hele tiden, så det var nesten umulig å fokusere på noen for å få dem skikkelig bra. Det var en ting jeg likte med FFX-2. Vi har bare tre karakterer, og de er med hele veien. Det gjør at vi kan spesialisere laget helt fra start (så snart vi har fått jobbene deres, selvsagt.) Vi slipper å bruke masse tid på å få en fyr høyt i level bare for å erstatte ham med en idiot vi ikke har brukt noe særlig rett før en bosskamp. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Reaktoren er jo det første "oppdraget" en får. Og folk blir byttet ut i korte perioder ja, men med all materiaen og ting du kan få tak i så er det ikke noe stress å få folk tilbake på rett kjøl. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg spilte FFVII på PSP nylig en liten stund, men det var direkte kjedelig. Jeg kom til det stedet hvor vi må løpe ut av et hus på kort tid, men gadd ikke mer. Her har vi egentlig forklaringen på problemet. Du ga spillet en 20 minutter sjanse på en bitteliten skjerm. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hallo tenk nå litt, når konkurransen kom så la de seg huet over ræva og ga seg inn i den fantasiløse rollespill verden til USA, FØR de hadde gitt ut et spill, INGEN kan si at de hadde solgt dårligere nå visst de hadde gitt ut noe i FF 10 duren som var det siste tradisjonelle FF spillet, FORDI de har aldri PRØVD. OG hallo FF 7 remake , ??? er du klar over pengene som ville strømmet inn? Men nei de er så sta at de skal revelusjonere verden med det nye Action preget sån at en liten drittunge med ADHD kan få spille spillet uten og må tenke . Dette er sannheten , og derfor nekter jeg og tru at FF 13 -2 kommer til og falle i smak hos meg, spill det så mye du vil, men husk at du betaler dem for og fortsette gå i amerikansk ADHD retning, og nei jeg har ikke imot folk med ADHD Det er da ingen av nye FF spillene som aper etter amerikanske rollespill, og amerikanske rollespill er da ikke noe mindre fantasifulle enn sine japanske brødre. Hvis det er noe som står i veien for en enda større suksess for FF serien er det vel nettopp det faktum at FF fortsatt er veldig japansk i en verden der vestlige spill og uttrykk tar mer og mer over. Det er vanskelig å si noe om et FF spill i stil med X ville hatt enda mer suksess enn det FFXIII har oppnådd, men markedet for stramme turbaserte JRPG spill er vel ikke det største akkurat nå så det spørs. FFXIII er uansett en suksess rent økonomisk og har solgt svært bra, og personlig tviler jeg på om et mer tradisjonelt spill hadde gjort det noe særlig bedre. FF7 er fortsatt populært, og det er mulig at en remake ville vært et smart økonomisk trekk for S-E. Samtidig ville det vært et veldig dyrt og prestisjetungt prosjekt som jeg tror ingen utviklere egentlig har lyst til å begi seg ut på, det er for mange fallgruver og for låste rammevilkår. Personlig synes jeg da også at det er bedre å utvikle serien videre istedet for å rote seg borti dyrebare remaker som mest sannsynligvis ikke greier å leve opp til minnene jeg har fra de opprinnelige spillene. Ikke dermed sagt er at jeg er noen stor fan av retningen serien har gått i de siste årene, og også jeg skulle ønske at den gikk tilbake til et litt mer moderat uttrykk, et utrykk ikke så gjennomsyret av Nomura sitt idealistiske design og masete japansk popkultur. Noe i retning av FF9, FF12, FF tactics kanskje. Men slik er det med forandringer, noen ganger liker en dem, andre ganger ikke. Jeg vil heller ha forandring enn gjentagelser til det kjedsommelige. Bra inlegg jeg trenger ikke si mere Og her er min liste over FF spill. 5 : FF 8 4 : FF 6 3 : FF 4 2 : FF 10 1 : FF 7 og FF 9 Jeg har klart begge cirka 5 ganger ÅH all denne snakken om Final Fantasy Jeg har bestemt meg nå for og bli ferdig med Skyrim og Battlefield 3 , så skal jeg spille FF 6 FF 8 og så FF 10 når den slippes ut i HD remake på PS3 gleder meg spesielt til Remaken av FF 10 Kanskje jeg popper inn Chrono Cross i dag Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Har ikke anelse på hvor mange ganger eg har rundet FF7. Er nok det spillet av FF serien eg har rundet flest ganger. Blir aldri lei av å breede chocobo's for få tak i KOTR og alle de greiene der. Nerde max stats og bare dure på. FF10 remaken gleder eg meg som en unge til. FF7 remaken er eg delt i syndet på. Det hadde vært fantastisk å sett det med dagens grafikk, men det er og også noe spesielt med å slå på det originale FF7 og bare la seg rive med. Grafikken i spillet er egentlig ikke noe eg bryr meg noe voldsomt om. Greit figurene har firkanta armer og bein osv, men fytte for en sjarm det har! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg spilte FFVII på PSP nylig en liten stund, men det var direkte kjedelig. Jeg kom til det stedet hvor vi må løpe ut av et hus på kort tid, men gadd ikke mer. Her har vi egentlig forklaringen på problemet. Du ga spillet en 20 minutter sjanse på en bitteliten skjerm. Jeg gav det en liten sjanse på PSP for å se om det holdt seg, ja. Om du gidder lese det jeg skriver vet du at jeg spilte det da det kom og gikk gjennom det. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg spilte FFVII på PSP nylig en liten stund, men det var direkte kjedelig. Jeg kom til det stedet hvor vi må løpe ut av et hus på kort tid, men gadd ikke mer. Her har vi egentlig forklaringen på problemet. Du ga spillet en 20 minutter sjanse på en bitteliten skjerm. Jeg gav det en liten sjanse på PSP for å se om det holdt seg, ja. Om du gidder lese det jeg skriver vet du at jeg spilte det da det kom og gikk gjennom det. Jeg har alltid lurt om jeg ville likt ff 7 visst jeg plutselig spillte det nå Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det ligger på PSN, så hvorfor ikke prøve? Men jeg likte det ikke da jeg prøvde det igjen. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Det ligger på PSN, så hvorfor ikke prøve? Men jeg likte det ikke da jeg prøvde det igjen. Har 2 FF7 cover hjemme så trenger ikke det:P Jeg mente visst jeg aldri hadde spilt det og så hadde jeg testet det nå, etter så mange år Endret 12. desember 2011 av Realzi Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Kommer egentlig helt an på deg selv og hva du krever. De gode gamle spillene fra før i tiden har jo ikke forandret seg, Final Fantasy VII er fortsatt det samme enestående spillet det var når det kom for 14 år siden. Det eneste som har forandret seg er spillerne, og de forventningene og kravene vi har til spillene i dag. Så dersom du likte FF VII før, men ikke liker det nå, så er det ikke spillet som har blitt dårligere, bare dine krav som har blitt høyere. Så å si at "åh det spillet var så bra før, men nå har det blitt dårlig", blir egentlig helt feil. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Kommer egentlig helt an på deg selv og hva du krever. De gode gamle spillene fra før i tiden har jo ikke forandret seg, Final Fantasy VII er fortsatt det samme enestående spillet det var når det kom for 14 år siden. Det eneste som har forandret seg er spillerne, og de forventningene og kravene vi har til spillene i dag. Så dersom du likte FF VII før, men ikke liker det nå, så er det ikke spillet som har blitt dårligere, bare dine krav som har blitt høyere. Så å si at "åh det spillet var så bra før, men nå har det blitt dårlig", blir egentlig helt feil. sigh jeg prøver og vere nøytral og støtte folk som ikke har spillt FF 7, Selfølgelig ville jeg likt det, jeg har spillet RPG spill som er laget før jeg ble født og likt dem nå, jeg spiller Chrono Cross nå for første gangen og jeg elsker det, så kan ikke si at jeg har økt forventingene etter FF 10. Gara .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå