KDF360 Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Har veldig lyst til å kjøpe final fantasy XIII, selv om jeg vet at det er ganske linært og ikke fått så mye bra krittikker av fan basen. Men er ganske redd for et problem som har oppstått med PS3 og Final fantasy XIII. FFXIII kan skade/ødelegge Ps3, noe som jeg har lest mange klaget over å mange som ikke har klaget over dette. Har 2(3) kilder som gjør at jeg er redd for dette, RuneWalsh Han snakker nå om freezing som ikke har blir løst eller noen har fått svar på, dette inlegget er gammelt, å det er en oppfølger på videon der han har flere teorier. RuneWalsh 2 Igjen han legger han vekt på å kommer med teorier. Vet inlegget er gammelt, men har fremdeles ikke funnet noe "Offesielt" svar på dette problemet. Så er det min hoved kilde som skremmer meg, erfaring. En kamerat av meg kjøpte PS3 Slim med en gang den kom ut, og ikke lenge etter kom også Final fantasy ut. Etter han hadde spilt Final fantasy, kom han langt inn i spillet uten noen slike problemer. Men plutselig kræsjer spillet for han akkurat som blir forklart på part 2 av RuneWalsh videon. Han ble sur siden han mistet en del gameplay, så han stoppet for dagen. Neste dag spilte både jeg og han Online på demons souls( Han orket ikke FFXII ), men han klagde hele tiden på at det tokk forferdelig lang tid å loade plassene på demons souls ( vi snakket via skype) til slutt etter masse slowdowns klikket PS3'n hans og han begynte å google problemet, han kontaktet også sony og fikk beskjed om å ta en system restore, i fra safe mode. Dette prøvde han på men under system restore klikket ps3'n hans slik at PS3 ble "Brikked" og kunne ikke starte safe mode lengre eller selve PS3'n for den slags skyld. Alt dette skjedde med han sin PS3 som det var INGENTING galt med, den var i topp form helt til han spilte FFXIII. Det jeg er redd for er at samme skal skje med min PS3 etter som at jeg kjøpte min på samme dag han gjorde ^^ Siden jeg ikke vet nøyaktig hva som går galt med FFXII, så vet jeg ikke om dette er hardware problem eller software problem. Vis det er Hardware problem så vil min PS3 også klikke, men vis det er software problem er det mest sannynelig fikset. Er det noen her som har noe slags lys å skinne på dette emmnet ? Vil ikke kjøpe FFXIII bare for at min PS3 skal bli øddelagt Men har veldig lyst på det, Vil bare høre om noen andre har noe å si om dette. Endret 30. november 2011 av KDF360 Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Er det noen her som har noe slags lys å skinne på dette emmnet ? Vil ikke kjøpe FFXIII bare for at min PS3 skal bli øddelagt Men har veldig lyst på det, Vil bare høre om noen andre har noe å si om dette. Ehm, har selv FFXIII og kjenner ikke til noe av problemene som du nevner. Kjenner 2 andre som også har det, og de har heller ikke opplevd noe som helst problem. Skulle tro PS3'en til de som har hatt problemer ikke har hatt det helt bra i utgangspunktet. Lenke til kommentar
KDF360 Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Er det noen her som har noe slags lys å skinne på dette emmnet ? Vil ikke kjøpe FFXIII bare for at min PS3 skal bli øddelagt Men har veldig lyst på det, Vil bare høre om noen andre har noe å si om dette. Ehm, har selv FFXIII og kjenner ikke til noe av problemene som du nevner. Kjenner 2 andre som også har det, og de har heller ikke opplevd noe som helst problem. Skulle tro PS3'en til de som har hatt problemer ikke har hatt det helt bra i utgangspunktet. Hmm, ok men da har jeg et spørsmål, hvor gammel er din/deres PS3 ? Har kjøpt FFXIII nå og skal teste det, men er skeptisk :/ etter som at min PS3 slim er gammel. Men er en Neatfreak, holder PS3'n på ganske høyt nivå vekke ifra gulvet for å ungå mest støv intakk som mulig. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Verste kjøpet du kommer til of gjøre, Jeg er mega FF fan og siden 10 har Square pisset meg i fjeset med dårlige spill, det er den eneste måten jeg kan utdype hvor mye jeg hater SquareE nå.'' Styr unna FF de bryr seg kun om penger nå, før brydde de seg og om penger, men da brydde de seg om de som kjøpte spillet i vertfall, Fuck you Square may you rot and die in hell Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Er det noen her som har noe slags lys å skinne på dette emmnet ? Vil ikke kjøpe FFXIII bare for at min PS3 skal bli øddelagt Men har veldig lyst på det, Vil bare høre om noen andre har noe å si om dette. Ehm, har selv FFXIII og kjenner ikke til noe av problemene som du nevner. Kjenner 2 andre som også har det, og de har heller ikke opplevd noe som helst problem. Skulle tro PS3'en til de som har hatt problemer ikke har hatt det helt bra i utgangspunktet. Hmm, ok men da har jeg et spørsmål, hvor gammel er din/deres PS3 ? Har kjøpt FFXIII nå og skal teste det, men er skeptisk :/ etter som at min PS3 slim er gammel. Men er en Neatfreak, holder PS3'n på ganske høyt nivå vekke ifra gulvet for å ungå mest støv intakk som mulig. den nærmer seg vel snart 4 år tror jeg Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Vel, min PS3 FAT begynner å få en del år på rævva nå og spillet har ikke gjort noen skade her. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Har ikke hatt noen problemer med FFXIII, og har heller aldri hørt om noen utbredte problemer med spillet. At disse to tilfellene av "bricking" som du never her, kommer av FFXIII kan så klart hende, men jeg vil nå heller tro det er en tilfeldighet. Om det nå er slik at det i disse to tilfellene faktisk er FFXIII som er synderen er det jo uansett ikke et utbredt problem, og det er dermed liten sjanse for at du kommer ut for det samme problemet. Dessuten tipper jeg du finner mange lignende historier med andre spill i hovedrollen. Så da må du jo stille deg spørsmålet om du vil gå glipp av disse spillene fordi et lite antall brukere kanskje har fått maskinen sin ødelagt ved bruk av et av disse spillene? Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg har aldri hørt disse problemene med FF13 som du nevner.Jeg har spilt ganske mye FF13 og fått platinum,trur rundt 140timer,det var andre playthrough'n min. nr1,han har lastet CFW og lastet ned FF13 og fått den til og brickes,da er det hans feil nr2,ren tilfeldighet og ikke noe du bør tenke over. Jeg meg selv har en 60gb,den begynner og bli noen år og hatt null problemer. Jeg også er FF fan og spilt alle FF spilla siden FF7 og,FF12 sugde.Og jeg bryr meg ikke noe om lineæriten i ff13,da jeg spillet så er så utrolig imponerende gameplay og våpen system,storyn er litt confusing,men når du kommer til chapter 11 gran pulse,det er da side questsa begynner,og tru meg det er en god del. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Verste kjøpet du kommer til of gjøre, Jeg er mega FF fan og siden 10 har Square pisset meg i fjeset med dårlige spill, det er den eneste måten jeg kan utdype hvor mye jeg hater SquareE nå.'' Styr unna FF de bryr seg kun om penger nå, før brydde de seg og om penger, men da brydde de seg om de som kjøpte spillet i vertfall, Fuck you Square may you rot and die in hell Hvis de ikke bryr seg, hvorfor hørte de da på fansen og lagde FFXIII-2 med det meste fansen ville ha? OP: Jeg hadde FFXIII og likte det, og jeg opplevde aldri noe problem med det. Det er ekstremt lineært og har noen vanvittig irriterende karakterer *host* Hope og Vanille *host* men ellers er det meget bra. Og husk at FFXIII-2 kommer ganske snart. Det er en direkte oppfølger til FFXIII, men med noen nye karakterer. Kan kanskje være lurt å teste FFXIII først for å få vite mer om ting som skjer i og før FFXIII-2. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Verste kjøpet du kommer til of gjøre, Jeg er mega FF fan og siden 10 har Square pisset meg i fjeset med dårlige spill, det er den eneste måten jeg kan utdype hvor mye jeg hater SquareE nå.'' Styr unna FF de bryr seg kun om penger nå, før brydde de seg og om penger, men da brydde de seg om de som kjøpte spillet i vertfall, Fuck you Square may you rot and die in hell Hvis de ikke bryr seg, hvorfor hørte de da på fansen og lagde FFXIII-2 med det meste fansen ville ha? OP: Jeg hadde FFXIII og likte det, og jeg opplevde aldri noe problem med det. Det er ekstremt lineært og har noen vanvittig irriterende karakterer *host* Hope og Vanille *host* men ellers er det meget bra. Og husk at FFXIII-2 kommer ganske snart. Det er en direkte oppfølger til FFXIII, men med noen nye karakterer. Kan kanskje være lurt å teste FFXIII først for å få vite mer om ting som skjer i og før FFXIII-2. Fordi dette er X-2 all over again, dette er zelda type puzzle spill ikke i nerheten til rollespillenes side quest, Jeg skjønner ikke at folk ikke popper opp hodet og innser at han som har lagd FF ikke er med og passe på spillene lenger, nå er det en idiot som (dette er fakta) vil ha action inn i FF serien, de vil fjerne det tur baserte slåssingen i FF 16 eller 15 (Hva i huleste er FF uten turbasert??) OG!!! her er toppen på iskaken som viser at Square ER!! helt lik Activison og EA, De vil nå ut til større masser, asså kids, COD fans og pretty much en hver fyr som ikke liker alt FF står for. Og ikke kom og si at de hører på kjerne fansen lenger, da ville de ikke ha laget FF 13-2 som egentlig burde hete FF melke kyra. siste jeg hørte at nå skal de ha med assasins creed kostymen i FF 13-2 . 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Aner du i det hele tatt noe om FFXIII-2, eller har du forhåndsdømt det nord og ned fordi du ikke likte FFX-2 og FFXIII? FFXIII-2 er mye av det samme som FFXIII, men med mye mer utforsking, et forbedret kampsystem, en rekke valg som påvirker historien og slutten, og så videre. Det er med andre ord FFXIII på nytt, men langt, langt bedre. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Aner du i det hele tatt noe om FFXIII-2, eller har du forhåndsdømt det nord og ned fordi du ikke likte FFX-2 og FFXIII? FFXIII-2 er mye av det samme som FFXIII, men med mye mer utforsking, et forbedret kampsystem, en rekke valg som påvirker historien og slutten, og så videre. Det er med andre ord FFXIII på nytt, men langt, langt bedre. Kan du bare ikke få inn i hodet at talentet har forlatt skipet, de bare prøver og selge FF navnet, visst de vil ha så mye forandringer, hvorfor lager de ikke ett nytt spill som før ,??? nei de vil ikke gjøre det fordi det vil ta for mye tid og kreve kreativ tenking for gruppen og de vil ikke ha noe fan side som blindt kjøper spillene demmes, DERFOR heter det fortsatt FF og ikke et nytt merke.. FF har aldri hatt noen valg som du kan gjøre mitt i spillet, du følger historien, uansett, og Kampsystemet er en kjedelig marathon med x knappen, 20 timer inn og jeg hadde ikke gjort en drit bortsett fra og gå fram, og slutten av spillet var bare verre, dramaet i spillet var veldig manga aktiv , men det gidder jeg ikke kommentere for jeg er redd de alltid har vert dårlig med dramatikk Og det med valg er jeg sikker på at Mass Effect fansen ville ha i, de hører på alle, og de legger de i mye ting som er nytt og ikke det gode gamle, det eneste vi ville ha var side quest, styre alle i slåssingen, og et vanlig lvl upp og magi system, uuufffff det horrible våpen upgraderings systemet ;S Men jeg er veldig bitter , og det er lite vits når jeg er på en FF 13 fan side Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Geez... jeg driter da i om FF har hatt valg som påvirker historien eller ikke? FFXIII-2 har det. Tiden forandrer seg. Folk forandrer seg, og spill forandrer seg. Det nytter ikke å sitte på 80-tallet i dag. Og btw, FFXIII-2 blir -ikke- en blåkopi av FFXIII. Det blir faktisk ganske annerledes og mye mer åpent, fordi fans ville ha det. Det burde selv du ha fått med deg. Endret 9. desember 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Geez... jeg driter da i om FF har hatt valg som påvirker historien eller ikke? FFXIII-2 har det. Tiden forandrer seg. Folk forandrer seg, og spill forandrer seg. Det nytter ikke å sitte på 80-tallet i dag. Og btw, FFXIII-2 blir -ikke- en blåkopi av FFXIII. Det blir faktisk ganske annerledes og mye mer åpent, fordi fans ville ha det. Det burde selv du ha fått med deg. De visste hva de gjorde når de lagde 13 nuff said. Det sa de for 30 år siden og at tiden forandret seg, men det stoppet ikke det fleste ting fra og fortsatt vere populert enda Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Fantastisk diskusjon. Vær så snill å fortsett. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Haha, diskusjon? Jeg prøver bare å få tullingen til å slutte å forhåndsdømme hele serien bare fordi han ikke likte ett av spillene. Men det er nok ikke mer jeg kan si for å få ham til å ta til vettet, så det er hans tap. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Haha, diskusjon? Jeg prøver bare å få tullingen til å slutte å forhåndsdømme hele serien bare fordi han ikke likte ett av spillene. Men det er nok ikke mer jeg kan si for å få ham til å ta til vettet, så det er hans tap. du det var 10 år siden de lagde ett ordentlig FF spill, de brukte maks 2 år på og lage de, og det er fenomenalt, de solgte bedre en de gjør nå og, det var faktisk bestemt at de skulle lage 3 spill på rad, hvorfor bruker de 6 år på og lage et spill og FF13 Versus, hvor i huleste er det? De var bestemt at FF 7 spesielt skulle vere bra med og pøse inn millioner av kr, men de måtte stoppe når de kom til graffiken på karakterne i spillet i seg selv,(derfor de ser ut som blokker xp,))) og det ble bra, visst de hadde tenkt det samme nå som spille fansen er doblet ville de ha tjent syykt mye men desverre solgte FF 13 mindre en playstation spillene, (EDIT) Jeg beklager visst du ble fornermet, Du har rett til og like hva du vil, jeg bare håper du her testet det gamle før du sier at det nye er bedre(EDIT) Endret 9. desember 2011 av Realzi Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Fornærmet? Tror du har misforstått litt. Jeg synes faktisk synd på deg som ikke våger å ta spill for det de er, men heller dømmer hele serien nord og ned fordi du ikke likte ett av spillene. Hva skjer om du ikke liker neste Call of Duty? Blir du nødt å lese en bok eller noe? Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Kjøpte ps3 på release, har spillt FF lenge ingen problemer. Har en kamerat som har nyere modell, heller ingen problemer. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Haha, diskusjon? Jeg prøver bare å få tullingen til å slutte å forhåndsdømme hele serien bare fordi han ikke likte ett av spillene. Men det er nok ikke mer jeg kan si for å få ham til å ta til vettet, så det er hans tap. du det var 10 år siden de lagde ett ordentlig FF spill, de brukte maks 2 år på og lage de, og det er fenomenalt, de solgte bedre en de gjør nå og, det var faktisk bestemt at de skulle lage 3 spill på rad, hvorfor bruker de 6 år på og lage et spill og FF13 Versus, hvor i huleste er det? De var bestemt at FF 7 spesielt skulle vere bra med og pøse inn millioner av kr, men de måtte stoppe når de kom til graffiken på karakterne i spillet i seg selv,(derfor de ser ut som blokker xp,))) og det ble bra, visst de hadde tenkt det samme nå som spille fansen er doblet ville de ha tjent syykt mye men desverre solgte FF 13 mindre en playstation spillene, (EDIT) Jeg beklager visst du ble fornermet, Du har rett til og like hva du vil, jeg bare håper du her testet det gamle før du sier at det nye er bedre(EDIT) Har spillt alle spillene i FF serien, og er ikke enig med deg. De dårligeste spillene i serien er 1 til 6. Det nyeste likte jeg ikke spesielt godt men blandt de 3 beste er det et par "nyere" Her er det 3 beste: FF7, FF10 og FF12. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå