Gå til innhold

Hvor viktig er karakterene jeg får på Videregående og Ungdomskolen i mitt senere liv?

Aaser

33 stemmer

1. 1. Er det viktig eller irrelevant?

• Ja
    • Nei
    • Hvis du kommer inn på utdanningslinjen du ønsker er det ikke viktig.

Anbefalte innlegg

Hei.

Synes det er stort fokus på Karakterer på Videreående. Men har det noen hensikt å få utrolig bra karakterer hvis du kommer inn på linjen du ønsker, iforentil en middelhavsfarer?

Jeg er en 4+ elev, ligger på 4.5 i snitt ca. Min tidligere sjef sier det ikke fokuseres mye på karakterer når hun ansetter folk over 20 år.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ungdomskole karakterene er viktige for å komme på viederegående, videregående karakterer er viktig for å komme på universitet/høyskole og div. for folk i yrkesfag kan sikkert gode karakterer gi en bedre jobb f.eks at man kan dra til nordsjøen og oljerigger som lærling f.eks. Etter disse fasene her er heller hva tidligere sjefer og kontakter sier om deg viktigere enn VGS karakteren din.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har aldri vist frem karakterene mine til noen, og jeg har hatt 3 jobber.

Jeg hadde gode karakterer frem til og med VK1 (økonomi og administrative fag), før jeg på grunn av sykdom fikk en del dårlige karakterer og en del ikke fullført på VK2. Denne perioden (nesten 2 år) ser veldig stygg ut på CV'en, så jeg er veldig glad for at jeg fikk jobben jeg har nå uten å måtte vise frem karakterkortet fra VK2.

Når det er sagt så er det ingen grunn for å slappe av på skolen; gode karakterer er aldri en ulempe.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...