Joachim_F Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Ultima VII har blitt relansert på nettet. Les hele saken Lenke til kommentar
Bertolf Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg hadde store problemer med å lese teksten i spillet, jeg fant noen fonter i den siste posten på denne siden. Kanskje dette vil hjelpe andre der ute. http://exult.sourceforge.net/forum/read.php?f=1&i=232362&t=232362 Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Tidenes rollespill i mine øyne I like GOG! Lenke til kommentar
Eleth Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hmmm... Skulle en åpned Ultima Online kontoen igjen tro? Gode gamle dager dette! Lenke til kommentar
lilelk Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Satt jo og spilte Skyrim da også begynte jeg å tenke... Gjør egentlig Skyrim noe som Ultima 7 ikke gjorde allerede i 1992? Bortsett fra i 3D da... 3 Lenke til kommentar
knutae Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Ultima 7 er et av tidenes beste rollespill, og i motsetning til en del andre klassikere tror jeg at det fint kan spilles i dag også uten å føles altfor primitivt. Det er riktignok en del ting moderne spillere vil savne, som en quest log. Og kampsystemet er ikke så mye å skryte av, heldigvis er kampene ganske lette. Men verdenen husker jeg som helt fantastisk. Koste meg minst like mye med Ultima 7 i sin tid som jeg gjør med Skyrim nå. Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Vel, det var mindre vellykket å spille fallout 1 igjen etter å ha spilt fallout 3... Holdt ut ti minutter før jeg innså at det var andre tider og at det er ingen vei tilbake. Å leve seg inn i grøtete grafikk er ikke så enkelt som det var en gang i tiden. Lenke til kommentar
GameSlayer Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg ser; Jeg ser; Jeg ser jeg ser, RUNER! Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 For meg vil Bards Tale alltid være rollespillet som startet det hele. Førstepersons perspektiv, masse utforskning, avansert klasse system med prestisjeklasser som du oppdaget ved å kombinere skills ... på gode gamle C64! Det var snakk om en remake for litt siden, men hørte ikke mer om det. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Steike jeg brukte mye tid på dette i barndommen. Jeg var hverken gammel eller god nok i 1992 til å fullføre selve historien i spillet, men verdenen i typiske RPG spill er ikke der bare som en kulisse for en historiefortelling. Man skal også kunne vase rundt og det er litt av årsaken til "role playing game" mener jeg Og det lykkes U7 med så til de grader synes jeg. Sammen med Eye of the beholder, Ultima Underworld og Lands of Lore sparket dette virkelig igang min lidenskap for RPG sjangeren, og den har vedvart til den dag i dag Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Fungerer denne android versjonen? Synes selv det er litt sketchy å installere ting jeg ikke har fått bekreftet er virusfritt. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Om jeg ikke tar helt feil er Forge of Virtue en expansion til Black Gate, og Silver Seed er en expansion til Serpent Isle. Det er altså ikke fire spill, men to spill med en expansion hver. I tillegg er Serpent Isle ikke andre halvpart av Black Gate, men et frittstående spill. De kalte det Part 2 fordi det bruker samme motor. Men uansett, digger begge to. Serpent Isle var det første Ultima-spillet jeg spilte, og selv om jeg var for ung til å skjønne en dritt av hva jeg holdt på meg storkoste jeg med det. Hadde tenkt å prøve det noen år senere, man da fungerte ikke diskettene lengre. Skal bli knall å prøve det igjen nå. @lilelk: Sånn jeg ser det gjør Skyrim langt mindre enn Ultima gjorde da. Ultima er rollespill, Skyrim er et actionspill med noen få rollespill-elementer. Jeg ser heller Skyrim som et sandkassespill som GTA. Det er litt mer RPG-elementer, men ikke mange. 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Satt jo og spilte Skyrim da også begynte jeg å tenke... Gjør egentlig Skyrim noe som Ultima 7 ikke gjorde allerede i 1992? Bortsett fra i 3D da... Nei, men det er ganske mye Ultima 7 gjør som Skyrim ikke gjør. Edit: Dessuten er Ultima 7 et rollespill. Endret 1. desember 2011 av radiohodet 3 Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Vel, det var mindre vellykket å spille fallout 1 igjen etter å ha spilt fallout 3...Holdt ut ti minutter før jeg innså at det var andre tider og at det er ingen vei tilbake. Å leve seg inn i grøtete grafikk er ikke så enkelt som det var en gang i tiden. Det tar elleve minutter. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Satt jo og spilte Skyrim da også begynte jeg å tenke... Gjør egentlig Skyrim noe som Ultima 7 ikke gjorde allerede i 1992? Bortsett fra i 3D da... Vel, Origin klarte aldri å bringe sin serie inn i 3D-verdenen, så jeg ser ikke helt problemet med det. Ultima IX var jo et ganske håpløst spill. Jeg startet faktisk med Ultima VIII, jeg. Var ikke gamle hvalpen på den tiden. ELSKET spillet, til tross for at jeg aldri kom meg særlig langt. Syntes spillet var skummelt som bare det, spesielt musikken var til tider skikkelig creepy. Det var ikke før mange år senere at jeg prøvde VII... og samtidig fant ut at VIII er ansett som et buggy nederlag i spillets serie. Vel, det var mindre vellykket å spille fallout 1 igjen etter å ha spilt fallout 3... Holdt ut ti minutter før jeg innså at det var andre tider og at det er ingen vei tilbake. Å leve seg inn i grøtete grafikk er ikke så enkelt som det var en gang i tiden. Tja, kommer vel an på hvilket spill man spiller... Men jeg personlig drar fram det originale X-Com: UFO Defense (Enemy Unknown) hver jul. Moddet til å fungere skikkelig på dagens PC'er, vel og merke. Endret 3. desember 2011 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå