Cronius Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Når jeg mener driverstøtte tenker jeg på 3D aks, og ekstrafunksjoner (dualhead osv). Jeg mistenker at det er nvidia som tar tronen, men det var visst litt misnøye med at de har lukket driver....? Mao, hvis jeg skulle kjøpt det råeste av det råeste skjermkortet og brukt det til Linux, hva ville dere anbefalt? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Nvidia tar definitivt tronen. Alt fra GeForce(1) til GeForce FX5900 er støttet så det ryker av det. Har testet GeForce(1), GeForce 2 MX, GeForce3 Ti200, alt funker så flott at jeg nekter å tro det. Det at kilden er lukket er litt kjipt ja, men kernel-delen er åpen, så driverne kan kompileres for alle 2.4-serie-kerneler (og med litt patching visstnok også for 2.5- og 2.6-serie-kerneler). ATi har også drivere, men her mangler støtte for X 4.3 (bare 4.2 og 4.1 er støttet). Spør du meg, ser det også ut til at ATI mangler den VILJEN som Nvidia har når det gjelder å støtte Linux. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 http://www.xfree86.org/4.3.0/Status.html har en liste over driverstatus for alle driverne som følger med XFree86. Selv mener jeg det er totalt prinsippløst å bruke proprietære drivere. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 4.3.0: Support (accelerated) for the Riva 128, 128ZX, TNT, TNT2 (Ultra, Vanta, M64), GeForce (DDR, 256), Quadro, GeForce2 (GTS, Ultra, MX), GeForce3, and Quadro2 is provided by the "nv" driver. Veeel, jeg har GeForce2 og jeg får ikke accelerated support! Da klager den på at jeg må laste ned Nvidia driver fra nvidia, når jeg nå har gjort det klager den på at (EE) Screen(s) found, but none have usable configuration. Skal ta også prøve med en annen oppløsning da, når jeg gidder å avslutte X. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 http://www.xfree86.org/4.3.0/Status.html har en liste over driverstatus for alle driverne som følger med XFree86. Selv mener jeg det er totalt prinsippløst å bruke proprietære drivere. Personlig er jeg villig til å gi opp noen prinsipper for å få fullgod 3d-ytelse i Linux. Beklager. Og det er heller ikke som om alternativet (ATI) er noe bedre i denne saken. Skulle gjerne sett at nvidia gav ut frie drivere, men... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 nvidia driverne er jo rasa. kræsjer hele maskinen. den bare dør på seg. helt utrolig! Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 nvidia driverne er jo rasa. kræsjer hele maskinen. den bare dør på seg. helt utrolig! Så saklig du er. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Nvida-driverne fungerer fl0tt på GF2 MX-200 ihvertfall Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 nvidia roxors bra driverstøtte og driverne yter bedre på linux en windows. olsen: fakk off Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 ati holder på med beta drivere for linux nå da. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 ati holder på med beta drivere for linux nå da. Og Microsoft holder på med en beta av Longhorn, men Longhorn kan ikke av den grunn brukes som et argument for at Microsoft kanskje er bedre enn man vil ha det til. Før ATI legger noe konkret på bordet, må man holde seg til fakta. For alt vi vet kan det være at driverne kommer ut "når Duke Nukem Forever slippes". Lenke til kommentar
chop Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 du liker å bruke det utrykket.. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Velmont: Har du endra X config fila de .. nvidia til nv eller motsatt husker ikke helt. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 http://www.rage3d.com/board/showthread.php...readid=33703965 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Velmont: Har du endra X config fila de .. nvidia til nv eller motsatt husker ikke helt. Hehe Selv om du tydligvis synes min oppførsler later til det, så er jeg faktisk ikke så dum Jeg kjører fint med nv, og ikke fint med nvidia ( som er grafikk-driveren med 3d support). Men jeg har ikke prøvd å fikse det skikkelig heller da Trenger ikke Acc 3d akuratt nå. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 ati holder på med beta drivere for linux nå da. Og Microsoft holder på med en beta av Longhorn, men Longhorn kan ikke av den grunn brukes som et argument for at Microsoft kanskje er bedre enn man vil ha det til. Før ATI legger noe konkret på bordet, må man holde seg til fakta. For alt vi vet kan det være at driverne kommer ut "når Duke Nukem Forever slippes". Duke Nukem Forever er jo hær snart da amazon.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå