Gå til innhold

Lanserer 3DTV med innebygd Blu-ray-spiller

Anbefalte innlegg

Det er slike kommentarer som den siste der som gjør at jeg ikke lar det ligge men må kommentere videre. B&O TVene er da langt fra en metallboks som bare skal være fin. Hva er det for en useriøs kommentar? Som jeg har illustrert tidligere får du bla noe av den beste bildekvaliteten som finnes - det i seg selv burde være nok for en TV. B&O bruker faktisk solid metall i produktene sine, men det har ingenfing med teknologi og funksjon å gjøre. En TV fra B&O inneholder mer teknologi enn de fleste andre TVer. Mediastreaming er støttet fra B&O om du kjøper mediaserveren. Den kan igjen lett utvides via NAS. Dette er en løsning som er skreddersydd store multiromsprosjekt, både for lyd og bilde. Det er en langt mer elegant løsning enn hva som støttes gjennom DLNA! Brukergrensesnittet er også langt mer elegant enn de fleste TV-leverandørers (eneste som kan nærme seg er LG gjennom Plex). Om du plent ønsker DLNA og Samsungs "Smart"TV er det jo ikke verre enn å kobla på en Samsung BluRay-spiller, så får du samme funksjonalitet i en hvilken som helst TV - ikke at det er veldig attraktivt i mine øyne.

Om penger ikke betyr noe og du velger Samsung gjør du et dumt og ignorant valg. Jeg hadde lett valgt B&O. Man må selvfølgelig ikke velge B&O i et slikt senario, men respekterte alternativ ville for eksempel vert Sharp X5 Elite, eller Panasonic VX300.

Angående produkter fra HFK er det fair enough - det er smak og behag. Om du noen gang kommer i situasjonen vil jeg råde deg til å også orientere deg utenfor klubben. Det finnes utrolig mye bra HiFi fra andre leverandører. I mine øyne er KEF, Klipsch, Martin Logan, Dunaudio, Sonus Faber, JBL, TAD osv mye mer intressante merker enn hva HFK leverer, men igjen smak og behag. Det er uansett liten tvil om at HFK har mye greie produkter.

Bare så du er klar over det er det heller ingenting i veien for å koble en B&O TV til andre produkter. Du kan jo koble en receiver til en B&O TV, akkuratt som alle andre TV. I tillegg er det faktisk innebygget surroundprosessor, slik at du egentlig bare trenger effektforsterkere og høyttalere. B&O høyttalere kan også lett kobles på andre system gjennom en hvilken som helst forforsterker. B&O har faktisk også lagt opp til enkel universalstyring av andre merker. Den beste integrasjonen fås selvfølgelig gjennom B&Os egne produkter.

Gjennomført ingegrasjon gjør ting også mye enklere. Se for deg et High-End multiromssenario. Du har en TV fra leverandør X. Den er koblet til et High-End høyttalersystem gjennom en surroundprosessor. Slike høyttalere trenger godt med effekt, derfor har du 5 eller 7 svære monoblikker liggende. Du har en Squeezebox liggende under TVen for musikkstreaming, en Boxeebox for videostreaming, en BluRay spiller for å spille av filmer i fysisk medium og 3D, og en Sonos-boks for multirom. Tilsvarende løsninger finnes andre plasser i huset som surround der det er TVer, og stereo hvor det ikke er. Da har du plutselig vanvittig mye "bokser" og ett sammensurium av kabler, fjernkontroller, og oppsett for at alt skal fungere sammen. Det kan kanskje gi mer fleksibilitet, men på et helt annet nivå enn enkeltheten og fraværet av "bokser" hos B&O.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=YtJI1o04tSM

Jau. Støtter kun apple. Kan ikke bruke DLNA som er fra før av på samsung tv.

Må kjøpe enda mere bokser. Da styrer man lett unna.

Når jeg kan gjøre tilsvarende med en pc->tv mobil-> tv.... uten ekstra bokser. På min samsung.

For dårlig med andre ord.....

Du ser ikke skogen for trær. Mitt siste ord er sagt i denne saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

B&O støtter ikke kun Apple! Apple er nok brukt som et stileksempel. Dessuten har B&O og Apple samarbeidet, slik at produktene har en tettere integrasjon. Enda flere bokser må du uansett kjøpe til din Samsung-TV. Fra B&O kan du faktisk velge å ikke gjøre det siden TVen har innebygget 3D BluRay-spiller, innebygget surroundprosessor, og B&O leverer aktive høyttalere. Med Samsung MÅ du ha flere bokser for surround, BluRay osv... Det er derfor ingen større ulempe å koble en Samsung BluRay-spiller til en B&O TV, enn det er å koble den til en Samsung TV. Mediaserveren er en ekstra boks, men den trenger ikke stå med TVen. Dessuten gir den muligheter langt utover DLNA.

Det hjelper heller ikke med DLNA media streaming gjennom kronglete software når kvaliteten bare blir så-som-så. Jeg har testet DLNA på Samsung da jeg kjøpte UE55D8005 (ble solgt igjen etter en uke). Bildekvaliteten var vesentlig dårligere (sortnivå, kontrast, MPEG-støy) enn å spille av samme materiale via HDMI fra PC. HD-lyd er heller ikke støttet gjennom Samsungs DLNA. Med andre ord er det en dårligere løsning. Du har heller ikke mulighet til å se en film på en TV, og fortsette der du slapp fra en annen TV - helt sømløst.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

B&O støtter ikke kun Apple! Apple er nok brukt som et stileksempel. Dessuten har B&O og Apple samarbeidet, slik at produktene har en tettere integrasjon. Enda flere bokser må du uansett kjøpe til din Samsung-TV. Fra B&O kan du faktisk velge å ikke gjøre det siden TVen har innebygget 3D BluRay-spiller, innebygget surroundprosessor, og B&O leverer aktive høyttalere. Med Samsung MÅ du ha flere bokser for surround, BluRay osv... Det er derfor ingen større ulempe å koble en Samsung BluRay-spiller til en B&O TV, enn det er å koble den til en Samsung TV. Mediaserveren er en ekstra boks, men den trenger ikke stå med TVen. Dessuten gir den muligheter langt utover DLNA.

Det hjelper heller ikke med DLNA media streaming gjennom kronglete software når kvaliteten bare blir så-som-så. Jeg har testet DLNA på Samsung da jeg kjøpte UE55D8005 (ble solgt igjen etter en uke). Bildekvaliteten var vesentlig dårligere (sortnivå, kontrast, MPEG-støy) enn å spille av samme materiale via HDMI fra PC. HD-lyd er heller ikke støttet gjennom Samsungs DLNA. Med andre ord er det en dårligere løsning. Du har heller ikke mulighet til å se en film på en TV, og fortsette der du slapp fra en annen TV - helt sømløst.

Du er langt ute på viddene mister..

Du er helt klart blendet av teknobabbel og selgerprat - jeg sier ikke dette som kritikk, men som en som selv hadde et helt vannvittig forhold til alt av audio/video produkter og til slutt satt med annlegg til godt over 600.000,- og alttid ønsker bedre, dyrere og mere..

Jeg rasjonaliserte kjøp av Theta forsterkere til godt over 100.000,- suuroundprosessor fra Krell, Velodyne DD18 (i en byleilighet!!) Revel høyttallere til et par hundre tusen etc. etc.

Når du argumenterer for at en 40" tv med blu-ray er et meget bra kjøp og snakker om aluminium vs krommet plast og hvordan "ekte" matrialer gir så mye bedre feel osv, så minner du om meg selv, jeg tror jeg brukte rundt 40.000 på bare kabler til anlegget, det skulle være rectangular solid core, furutech kontakter coated med lurium og what not..

Jeg har faktisk tven du hater så mye (samsung UE55D8005) og la meg bare gjøre det klart at det på alle måter er en knall bra tv til en utrolig bra pris - det er ikke uten grunn at samsung kommer vinnende ut av hver test de siste årene.

B&O har alltid vert overpriset, men det har desverre tatt av i feil rettning for B&O - samtidig som andre merker har satset mere på design og god brukervennlighet.

for de 100.000 B&O krever, så kunne du fått et ganske så bra hjemmekino system, som hadde slått B&O ned i støvlene! - og du kunne fått betydelig mere eloksert aluminium for penga.

Lenke til kommentar

Å forsvare og begrunne et brand er ikke det samme som å si at det er et meget bra kjøp! Det vil du ikke finne at jeg har skrevet noen plasser! Da mistolker du det jeg har skrevet på din egen måte.

Jeg har heller aldri sagt at D8005 er en dårlig TV. Jeg har bare sagt at den har litt for elementære svakheter til å kunne hevde seg i toppskiktet hvor forøvrig Philips, Sharp, Sony og LG har modeller. Det blir veldig søkt å relatere dette til til kabeldebatt slik du gjør. LED-TVen D8005 var ikke god nok for meg. Jeg er en kresen og kravstor bruker, så jeg fant meg heller en annen TV. Heller ikke den er perfekt, men den har ikke slike elementære svakheter. Til gjengjeld koster den noe mer. Bare så det er sakt så har jeg hverken B&O TV eller annlegg til til 600.000,-

Det er klart ekte materialer har en annen eksklusivitet og kvalitet.

Jeg ser ikke på B&O som overpriset, men er helt med på at det er kostbare saker. På samme måte mener jeg ikke Mercedes S-klasse er overpriset selv om Avensis finnes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...