Gå til innhold

Sanitetsbataljonen 2012

Maalla

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn i sanitetsbataljonen på setermoen nå 19.januar, så jeg lurer på om det er noen der ute, som kanskje kan fortelle meg litt om både sanitetsbataljonen, og selve setermoen? Er veldig nyskjerrig, og vil gjerne høre andre tanker fra folk som har vert der før, og evt. om der er noen andre som skal dit nå i Januar? Er også interessert i å høre erfaring og mening fra andre jenter som er/har vert i militæret!

Lurer også på hvordan inndelingen skjer? Blir man inndelt på forhånd, før man kommer inn i militæret, eller skjer det når man har kommet til leiren? Har lest litt på forskjellige sider, at man blir delt inn i :

Brigade

- Tropp 1 (Evac og hjelpeplasser)

- Tropp 2 (Evac og hjelpeplasser)

- Stab (ko?)

Sykehuskompaniet

- Sykehustroppen (Role 2LM/FST)

- Støttetroppen (Driver med relé, bataljonsko og technical cowboys)

- Stab (kompaniko)

Og jeg har på min innkallelse at jeg skal vere innkalt til Brigade, tropp 1 eller 2. Forstår ikke helt opplegget!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe i den duren...

Neida. Det er mange jenter i sanitetsbataljonen, så du blir ikke eneste jenta ihvertfall. Har tilbrakt min tid på andre siden av oppstillingsplassen du kommer til å elske, så kan fortelle litt om Setermoen ihverfall. Messa er ganske bra, spesielt lunchene er svært gode og det hender de smeller til med ekstremt gode middager og. Kaserna du skal bo i, ligger nærmest vegg i vegg med velferden, her kan du kjøpe junkfood, candy og annet digg om behovet skulle være der, eller spille billjard, TV spill eller bare henge. Setermoen "By" aka Stripa er ikke verdens navle, men det er et koslig lite sted. En uteplass for å svi av noen kroner i helgene har de også funnet plass til, men anbefaler å spare opp for å ta en helg i Tromsø istedet.

Har ikke den store erfaringa med sanBN, så resten får noen andre svare på.

PS: Skremselspropagandaen dere får om Storm er sann....

Endret av Killswitch
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hallo.

Kan bare begynne med å fortelle deg at du går et helt kanon år i vente.

Jeg er inne til tjeneste i sanitetsbataljonen i Sykehuskompaniet tropp 2 (Støtte/stabtroppen). Kan bekrefte at du skal inn i Brigade kompaniet tropp 1 og overta stillingen til de som ble dimmet nå til jul. Brigade kompaniet er det kompaniet som kjører ambulansene i Sanitetsbataljonen, stillingen du skal ha i kompaniet får du etter rekrutten. De stillingene som er i Brigade er medic, vognfører og vognkomandør hvor hvert evaclag består av to medicer, en vognkomandør og en vognfører. Hva du blir avgjør befalet etter hvordan de tror du vil fungere best.

Når det kommer til jenter i saniteten så har du ingenting å være redd for, det er her du finner flest. Siden det er så mange jenter i SanBn så bor vi også på miks rom gutter og jenter sammen. Jentene i min tropp er mer fornøyd med denne løsningen siden de føler seg mer inkludert blant guttene og at vi får et nærer forhold til hverandre.

Vi har også et av de mest moderne kassernene i landet. Vi er den eneste bataljonen som har egne dusjer og vaskemaskin/tørketromler på rommet og vi ligger 15meter unna velferden som nevnt tidligere.

Ellers så er det ikke så mye å fortelle, du kommer nok til å trives og skulle du ha spørsmål eller noe så bare grip tak i en av oss i augustkonten, vi bor tross alt i samme etasje, så hjelper vi deg. Så snakkes på kassern Lahaugmoen, vi kommer nok til å passere hverandre i gangen skal du se ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...