Gå til innhold

Asus G74sx eller?...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke helt forståelig. For å hjelpe deg må vi få vite:

1. Budsjettet ditt

2. Hvilke krav du har til pcen (for eksempel hvilke spill du ønsker å spille)

edit: Jeg ser du legger veldig mye vekt på ghz, både her og i en annen tråd på forumet.

Tallet på ghz er ikke viktig lengre. Spissformulert: Om det står 2.2 GHZ eller 18 millioner GHZ har "ingenting" å si. Jeg vet at vi pleide å se på hvor mange GHZ før, men det som er viktig nå er teknologien til brikka

Endret av Geirern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting til 2.2ghz serr???? i7 til og med se http://cdon.no/elektronikk/packardbell_easynote_ls11-hr-729_core_i3-2310_4gb_500gb_17.3_w7hp-14561871 like mye som den jo -.- pluss at batteriet varer ikke lenger enn 30min? WTF

Litt opplysning kan trenges:

Sammenligning av Pentium 4 3.46GHz mot Core 2 Duo 2.6GHz, GHz er langt fra eneste mål på ytelse.

i7-2670QM er en firekjerner, med turbo innebygd som øker klokkefrekvensen når det er "plass" til det temperatur- og strømforbruksmessig. i3-2310 er en tokjerner, uten turbo, ytelsen her er i beste fall 75% av det i7en klarer siden turbo klokker i7en ganske aggressivt opp, i verste fall klarer den såvidt 40% av det i7en klarer. i7-2670QM har også mer cache, som gjør at den er istand til å gjøre litt mer per MHz enn det i3en du ser på klarer.

ASUS G74SX vil absolutt ikke ha god batterilevetid, 30 minutter er nok et litt lavt estimat, men jeg ville ikke satset på at den vil vare stort mer enn en time. Med tanke på at vekten er over 4kg har dette ikke så mye å si uansett, siden du vil brekke ryggen din om du tar den med i ryggsekken hver dag.

Lenke til kommentar

Det er da mer som en hjemme gaming data, men siden jeg reiser 1-2 gang uka, og til LAN party, så bærer den ikke hvær dag, men batterilevetid kan være på grensa. Men går det ann og kjøpe nytt batteri som varer lengre? Svært takknemlig hvis noen finner ut av det :)

Endret av TomiBoy
Lenke til kommentar

Jeg har også dette problemet, jeg veit ikke hvilken jeg skal velge, jeg har også tenkt på Asus G74, men jeg jeg kunne muligens fått en Acer billigere, men jeg har ikke hørt så mye om Acer og gaming :-S

Er det noen av dere som har noen erfaringer med Acer og gaming, og hvilke modeller osv, som egner seg ?

Spill jeg tenkte og spille; Minecraft, League of legends, crysis, O.L

Link til sammenligning: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=647357&sku=650818

Lenke til kommentar

Jeg har også dette problemet, jeg veit ikke hvilken jeg skal velge, jeg har også tenkt på Asus G74, men jeg jeg kunne muligens fått en Acer billigere, men jeg har ikke hørt så mye om Acer og gaming :-S

Er det noen av dere som har noen erfaringer med Acer og gaming, og hvilke modeller osv, som egner seg ?

Spill jeg tenkte og spille; Minecraft, League of legends, crysis, O.L

Link til sammenligning: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=647357&sku=650818

helt klart asus pcen, den har et MYE kraftigere grafikkort, og i tillegg har asus bedre kvalitet på produktene sine

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...