Gå til innhold

Valg av komponenter til ny gaming-pc

Anbefalte innlegg

Skal sette sammen et nytt setup i dette kabinettet. Etter å ha solgt stort sett hele pcen til broren min, sitter jeg igjen med disse delene nå:

- Gainward geforce 250 gts (skal ha dette en stund så ikke tenk på skjermkort:)

- 500gb seagate hdd

- Silverstone Air Penetrator 120mm Vifte

- CoolIT VANTAGE A.L.C. CPU Kjøler

Jeg trenger altså et m-atx hovedkort, strømforsyning og ram. Tenkte på disse delene

- ASUS Maximus IV GENE-Z

- Intel i5-2500k

- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB CL9

Det eneste jeg VET jeg skal ha er den prosessoren, da jeg hadde den i et halvt år før jeg solgte pc delene mine til lillebroren min. Tenkte å oppgradere til sandy bridge express, men det var før jeg fikk med meg at det ikke kom noen i5 modeller, og at i7'ene ikke er verdt kjøp til gaming.

Strømforsyning er jeg blank på, men vil ha minst 850w og den burde ha gode modulære kabler fordi det er veldig vanskelig å rydde i det kabinettet jeg har valgt.

Kom med forslag folkens:)

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at du skal overklokke ville jeg nok gått for det du allerede har tenkt på.

Okei:) Hva tror du om rammen jeg har valgt? Intel anbefaler 1.5V til sandy bridge, men jeg hadde 1.65V på mine forrige crucial ballistix brikker som funket til i5-2500k. Det var 1333mhz cl7, valgte det fordi noen sa at lavere CL ga bedre responstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...