Gå til innhold

Ny LG TV lagger med HDMI

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen uker siden kjøpte jeg en LG 42LK530. Ettersom jeg ikke har dekoder, så bruker jeg den bare til å koble til pcen via HDMI, eller en ekstern harddisk via USB. Filmer jeg kjører rett fra ekstern harddisk kjører veldig bra, og bilde er glatt og fint og se på, med unntak at pcen ikke støttet DTS lyd i noen hd filmer. Disse filmene er jeg derfor nødt til å kjøre via HDMI fra pcen, og det er her problemet mitt oppstår... Alt som vises på skjermen vi HDMI kabelen hakker. Bildet kan kjøre smooth i kanskje 5 sekunder, for så å hakke (virker som det er 5-15 fps, istedet for 24) Dette er utrolig irriterende, og gjør det problematisk å se på film.

Problemet er ikke at pcen er for svak, ettersom jeg har et radeon 5870m skjermkort. Har også prøvd forskjellige avspillere, VLC, WMP osv.

Har også prøvd med VGA istedet for HDMI, og da er bildet helt jevnt, men det blir veldig mye forstyrrelser i bildet, så det er utelukket.

Det samme problemet oppstår også i ubuntu på samme pc, og på PS3 derfor regner jeg med at det er selve TVen som er problemet.

Kan også legge til at ofte når problemet oppstår, så kan man se en slags forvrengning rundt objekter som beveger seg i bildet. Dette oppstår bare på TVen og ikke PC skjermen.

Noen som kan hjelpe? :)

Endret av GunnarGul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...