Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fuktighetskrem som ikke forverrer kviser?

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei.

Begynt på en tetralysal kur og skal smøre meg inn med epiduo på kvelden nå.
Men jeg kan få VELDIG tørr hud av dette, så jeg kunne trengt enn fuktighetskrem som ikke forverrer kvisene.

Noen som vet om noen bra fuktighetskrem for meg?

Endret av Gavekort
Gjenopprettet innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forverrer fuktighetskrem kviser? Er ikke spesielt plaget, men har som de fleste hatt litt nå og da. Smører meg inn med fuktighetskrem i hele trynet bl.a. etter at jeg har barbert det jeg har å barbere. Er det dumt? Har lite kviser atm., ser ut som det begynner å bli helt borte snart, og vil ikke ødelegge det, for de jeg får er jo selvfølgelig irriterende :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Forverrer fuktighetskrem kviser? Er ikke spesielt plaget, men har som de fleste hatt litt nå og da. Smører meg inn med fuktighetskrem i hele trynet bl.a. etter at jeg har barbert det jeg har å barbere. Er det dumt? Har lite kviser atm., ser ut som det begynner å bli helt borte snart, og vil ikke ødelegge det, for de jeg får er jo selvfølgelig irriterende :)

Hørt at noen har opplevd det...

Noen fuktighetskremer å anbefale mot tørr hud?

Lenke til kommentar

Fikk forresten streng beskjed av søstra mi om å ikke bruke fuktighetskrem kjøpt på Kiwi, så babla hun i vei om sine flotte produkter som hun gjerne kunne bestille til meg også. Takka nei :dontgetit:

Greit man kanskje skal kjøpe litt bedre kremer på apoteket om man har problemer med huden. Men veldig mange, spesielt her på forumet, anbefaler rare kremer som skal være så "naturlige og gode bla bla mye bedre enn alt annet i butikker bla bla". Felles for disse menneskene er at de er resellers av merkene de skryter av, og tjener penger på hvert salg.

Lenke til kommentar

Spenol er da grei, vis du kan å bruke den.

Spenol er det siste man skal ha i ansiktet, spesielt ved uten hud.

Og man nevner igjen "Vis du kan å bruke den". F.eks som supplement til en annen fultighetskrem, vis problemet ditt er tørr hud i stede for "uren jævelhud pga din mors og fars gener".

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Har tørr hud selv og jeg bruker Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Flower Nectar Moisturising Cream. Den koster mer enn kremene fra matbutikken/apoteket, men den fungerer gull. Gir veldig bra med fukt og har aldri opplevd å få dårlig hud eller kviseutbrudd av den. Bestiller alltid fra feelunique.com (de tilbakebetaler toll om bestillingen blir på over 200kr).

Lenke til kommentar

Spenol er da grei, vis du kan å bruke den.

Spenol er det siste man skal ha i ansiktet, spesielt ved uten hud.

Og man nevner igjen "Vis du kan å bruke den". F.eks som supplement til en annen fultighetskrem, vis problemet ditt er tørr hud i stede for "uren jævelhud pga din mors og fars gener".

Spenol har fungert overalt hvor jeg har prøvd den, dog aldri prøvd i fjeset
Lenke til kommentar

Avene sin kuldekrem. Varer ekstremt lenge siden den er veldig tykk og fet så du skal bare ha bitte litt om gangen, og den fukter noe sinnsykt godt! Den er sinnsykt dyr da, jeg betalte vel 400 kr for en middelstor tube, men den kjøpte jeg i fjor vinter og bruker den fremdeles når jeg har veldig tørr hud. Er verdt hver eneste krone <3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zrvhadpo

Jeg får periodevis skikkelig tørr hud i ansiktet (av sola. tror det er soleksem), og den eneste kremen som fungerer på meg er nattkremen/dagkremen fra Kjerringgarden. Jeg bruker nattkremen hvis huden er kjempetørr, og dagkremen hvis huden ikke er kjempetørr, men trenger fuktighet. Bruker nattkremen om dagen også når huden er som verst. Jeg har veldig sensitiv hud, og dette er en av de få kremene jeg tåler, og den eneste som virker på meg. Det tar heller ikke så lang tid før det gir resultater. Lykke til!

Her er nettsiden deres: http://www.kjerringgarden.no/default.aspx?mod=3&mm=20&sm=46

Hvis du bare skal kjøpe én, anbefaler jeg nattkrem m/ ringblomst og aloe vera.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...