lillebj0rn Skrevet 29. november 2011 Rapporter Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Godagen godt folk. Jeg er litt usikker på om denne forespørselen hører hjemme på overklokking eller her, men jeg prøver.. I dag hentet jeg et nytt gtx 460 kort, følgende oppsett blir da: Hovedkort: ASUS Rampage III GENE, Socket-1366 (mATX) Skjermkort i sli: ASUS GeForce GTX 460 1GB GIGABYTE GEFORCE GTX 460 OC 1GB Se bilde: Problemet mitt er at det inneklemte Asus (blå) gisper etter luft og ligger derfor 15-28 grader høyere enn lillebroren gigabyte.. Dette medfører at viften går for fullt og støyer fine 65dB.. Midlertidlige Mcgyver løsning blir å legge 2 plastikk biter i mellom samt sette en ekstra vifte til å blåse rett inn på skjermkortene.. Finnes det noen der ute med tilsvarende problem og kanskje en bedre løsning? Nytt hovedkort blir det ikke i denne omgangen.. Jeg vurderer vannkjøling til CPU og GPU`er. /b Endret 29. november 2011 av lillebj0rn Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. november 2011 Rapporter Del Skrevet 29. november 2011 Løsningen er luft mellom kortene. Men det at det øverste blir varmere enn det andre er helt vanlig. Men er oftest ikke noe problem om ikke luften i kabbisen din er alt for varm allerede og ikke blir fjernet. Ellers, pen SLi bro, fint at det er litt ABIT igjen der ute Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. november 2011 Rapporter Del Skrevet 29. november 2011 anbefales å montere en vifte i front av dem sånt at du får skikkelig luft til dem Lenke til kommentar
lillebj0rn Skrevet 29. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2011 Vi er enige og operasjon mer-luft-til-gpu er igangsatt! Da alt av butikker har stengt på denne siden av døgnet ble midlertidig løsningen som følgende: Hjemmelaget trakt Den lille grønne compeed-plastikkbiten forårsaket farger i alle varianter under 3dmark11 kjøringen - og ble fjernet på andre forsøk.. Delvis suksess! Max temp falt fra stygge 98 til ca 80! Det er fortsatt en forskjell på +- 17 grader.. Men inntil neste lønning er dette nok for i kveld, /b 2 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 29. november 2011 Rapporter Del Skrevet 29. november 2011 Åh, jeg elsker jallamekking. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. november 2011 Rapporter Del Skrevet 29. november 2011 Butikkene er døgnåpne om du har brekkjern Uansett, pen midlertidig løsning, men du må finne en måte å få gjennomtrekk i kabbisen din på. Personlig tar jeg ut varm luft i toppen og pøser på med kald luft via støvfilter, dette fungerer svært bra i praksis, men det lønner seg å finne en balanse mellom under og overtrykk, for har du undertrykk kan støv komme inn hvor det ikke skal komme inn. Og for mye overtrykk vil gi deg problemer med å få ut varm luft. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. november 2011 Rapporter Del Skrevet 30. november 2011 Detta her digger jeg Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2011 Rapporter Del Skrevet 30. november 2011 Du kan også prøve å bytte om på kortene. Kan godt hende Gigabyte-kortet takler dårlig plass bedre eller dårligere. Vannkjøling vil være et sløs av penger, prisen for vannkjøling vil overstige verdien av kortene selv. Da kan du like greit oppgradere til et kraftigere enkeltkort som HD 6970 eller GTX 570. Lenke til kommentar
lillebj0rn Skrevet 30. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Bytte plass på kortene blir neste. Jeg tror gigabyte kortet er noen millimeter smalere. Angående sløs av penger - ja, forsåvidt. MEN, du glemmer morro-faktoren.. Vil lettere modifisering av en: Corsair H100 kunne kjøle 1stk gpu factory settings samt en varm gpu + en lunken gpu? Eller blir dette bare klabb og babb, bygg heller et selv fra bunnen av. Vannkjøling av cpu er neste på agenda, tenkte å slå sammen med skjermkortene i tillegg. Alle kommentarer og innsyn mottas med takk! /b Endret 30. november 2011 av lillebj0rn Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2011 Rapporter Del Skrevet 30. november 2011 Vil lettere modifisering av en: Corsair H100 kunne kjøle 1stk gpu factory settings samt en varm gpu + en lunken gpu? Eller blir dette bare klabb og babb, bygg heller et selv fra bunnen av. Vannkjøling av cpu er neste på agenda, tenkte å slå sammen med skjermkortene i tillegg. Alle kommentarer og innsyn mottas med takk! /b Pumpa på H100 er ikke sterk nok til å ta en GPU-blokk i tillegg. Radiatoroverflaten er i overkant liten for både en LGA1366-prosessor + et 180W skjermkort. Det finnes ikke fullcover-blokker for GTX 460, så du må bruke kjøleribber på VRAM og VRMs. Det du trenger for vannkjøling: Pumpe: 500 kr minst 3x 120mm radiatoroverflate, helst 4x (1x 360mm = 1x 240mm + 1x 120mm i ytelse). 500 - 1000 kr CPU-blokk: 400 kr GPU-blokk: 400 kr (Fullcover 700-1000 kr) Kjøleribber: 100 kr Slange: 100 kr Nipler: 200 kr Tank: 200-500 kr Vifter: 300 - 900 kr (avhengig av push/pull og kvalitet/ytelse) Totalt: 2700++ kr. Lenke til kommentar
lillebj0rn Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Takk for gode inspill arni90. Etter jeg byttet plass sank topp temp på gpu til 75, nærmere 99 under stresstest i starten. Nå er det mere luft og jalla anretningen er skrudd ned Nye drivere gjorde at jeg økte litt på 3dMark11: Vannkjøling og nytt kabinett på nyåret! Sees da /b Endret 1. desember 2011 av lillebj0rn Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Takk for gode inspill arni90. Etter jeg byttet plass sank topp temp på gpu til 75, nærmere 99 under stresstest i starten. Nå er det mere luft og jalla anretningen er skrudd ned Fra en som hadde 460 SLI tidligere: Senk minneklokken til 1800 MHz, så får du mer av den herlige core-frekvensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå