Gå til innhold

Spotify på linux

spamex

Anbefalte innlegg

Alternativet er WIMP, og det bruker Adobe Air. Har så lite som mulig av Adobe-produkter på PCen min for å si det slik..

Spotify til Linux er grei nok, men kræsjer litt ofte, volumkontroll er stuck, det fryser når jeg gjør noe med GUIet til sangen som spilles av er ferdig relativt ofte og sikkert noen andre småting jeg ikke kommer på i farten. Det er uansett milevis bedre enn alternativene, såfremt musikken du har lyst å høre på er på Spotify.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke påstå å ha testet funksjonen da jeg kun har sittet på en linux-pc én gang siden, og ikke min egen. Ikke har jeg betal-versjon av Spotify heller så det ville ikke hjulpet noe særlig uansett.

Så jeg vet med andre ord ikke :p

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Liten smårelevant ting, jeg sitter med Spotify Free under Spotify For Linux Preview nå, i allefall bannerreklame og mas om at jeg må oppgradere. Jeg hadde tidligere Premium, men den gikk ut i dag, så jeg vet ikke hvordan det er med nye brukere.

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Hva er egentlig holdningene til Adobe Air? Har ikke vært borti det selv, men kan ikke si jeg er veldig positivt innstilt..

Det fungere. På samme måte som wine fungere, men det integrerer ikke spesielt bra med linux. Det er egentlig bare et eget miljø som kjører oppå linux. Adobe har dessuten droppet linux-støtten nå..

Prøvde nettopp spotify og jeg må si at det er mye bedre enn wimp. Selv om jeg fant 5 bugs på 10 minutter så er dette bare pirk i forhold til wimp. Grensesittet er kjapt, tilbakeknapper og spoling fungere som de skal, og ingen plagsomme pop-ups!:)

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg skulle prøve Wimp en måned, derfor jeg fant ut at Spotify Free fungerer i Linux nå, og fikk det etter litt AUR-knoting i Arch til å kjøre. Air under nyeste Ubuntu på skolemaskina virka enda mer knotete, men jeg har ikke hatt nok tid til å se på det. Programmet i seg selv er så som så, men for min del er musikkutvalget langt bedre enn hva Spotify kan tilby. Androidapplikasjonen er også bedre enn Spotify sin mener jeg. Ellers er programmet i seg selv veldig knotete på små skjermer, og etter min mening relativt knotete, men musikkutvalget gjør at jeg mest sansynelig ender opp med Wimp, i allefall en stundt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...