halohalo Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Kan noen her som har tatt en NAF test sette opp punktene som blir sjekket på testen? I hovedsak er det driftstest det er snakk om, men bare sette opp de andre testene og hvis dere har. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Prøvd å søke på google? Tok meg 1.432583 sek å finne et bilde http://www.google.no/search?client=opera&rls=nb&q=NAF+test&oe=utf-8&channel=suggest&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1919&bih=901&sei=C2HVTtjKJuTP4QTcvbX0Cw Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Spar pengene! Selv synes jeg svarene jeg fikk ikke var noe som helst gode De tester det grunnleggende. vifte, setevarmere, lys osv dah man kan sjekke det selv -_- og karroseri "kunne dem ikke sjekket grunnet skittent bil " Betalte vel noe med Kr. 1.800 kr ! Nei hold deg unna ! Heller få noen til å sjekke den for deg, en kompis ellerno. Lenke til kommentar
halohalo Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Men at en kompis sjekker får jeg ikke noe papir på Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg har tatt NAF-test fire ganger i forbindelse med både kjøp og salg av bil. Det kan være greit å få en dokumentasjon av tilstanden på bilen. Og i noen tilfeller vil denne dokumentasjonen være nyttig i garantisaker. Men ta testen med en klype salt. Selv om testen er ganske grundig (varer i 1,5-2 timer kontra 15 minutter på EU-kontroll) så er det på ingen måte et fasitsvar du får. Jeg har på flere av testene avdekket feil som ikke NAF fant. De har også feildiagnosert den (påstod at setevarmer ikke fungerte). Så har du de tusenlappene ekstra å rutte med så vil jeg absolutt anbefale en slik test. Dette er jo bare barnemat i forhold til hvor mye det koster å ha bil. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Har gjort det én gang med en bil jeg skulle kjøpe. Jeg gjorde det mest pga jeg ville få det dokumentert tilstand bilen var i. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) En driftstest er kanskje nyttig for mor som vet en bil har motor og 4 hjul som ikke kan bytte vinduspusser selv eller bytte hjul. For folk som har litt peiling på bil er det ikke verdt det å betale så mye. Ta deg heller en saftig fest. Hele NAF er oppskryt. De lever i glansen av tysk ADAC som er en søster organisasjon. Endret 19. desember 2011 av Indian Lenke til kommentar
Kenzz Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 En driftstest er kanskje nyttig for mor som vet en bil har motor og 4 hjul som ikke kan bytte vinduspusser selv eller bytte hjul. For folk som har litt peiling på bil er det ikke verdt det å betale så mye. Ta deg heller en saftig fest. Hele NAF er oppskryt. De lever i glansen av tysk ADAC som er en søster organisasjon. Du er inne på noe der. Hele poenget er vell først og fremst at de som er blanke på bil, og ikke har noe interesse skal kunne få en dokumentasjon på bilens stand ved kjøp, eller på sin egen bil før salg. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 En driftstest er kanskje nyttig for mor som vet en bil har motor og 4 hjul som ikke kan bytte vinduspusser selv eller bytte hjul. For folk som har litt peiling på bil er det ikke verdt det å betale så mye. Ta deg heller en saftig fest. Hele NAF er oppskryt. De lever i glansen av tysk ADAC som er en søster organisasjon. Jo dyrere bil jo mer lønnsomt er det å ta en slik test imo. Om du kjøper bil til 150.000 så er dette 1% av kjøpesummen. Om du kjøper bil til 15.000 så er det 10%. Så da ser du vell selv når det kanskje kan være verdt en uavhengig sjekk. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg leste om NAF som påsto at de hadde spart en bileier for 40,000 kroner ved en driftstest hos NAF. Mannen skulle på ferie med sin V70 til Tyskland. NAF oppdaget at en bolt til drivakslingen var løs......som i værste fall kunne ødelegge hele girkassen. En bolt av 5 som var løs..... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå