Ylajali Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Har spilt Skyrim for første gang de siste 5-6 timene nå, uten verken lag eller lav fps. Plutselig crasher hele spillet, og deler av skjermen blir rosa. Rebooter ved hjelp av powerknappen (ctrl+alt+delete fungerte ikke), og når pc'en booter nå så er deler av skjermen dekket av fargede linjer og blå firkanter spredd random utover skjermen. Windows loadinga kommer opp som normalt, men da skrivebordet skal vises så blir bare skjermen svart. Kan det være skjermkortet som tok kvelden? Det er snakk om en NVIDIA GeForce GTX 285 btw, som skal takle Skyrim på Medium/High som jeg spilte på. Andre specs jeg kommer på i farta: 4GB RAM Intel Core Duo 2 E8500 Asus P5Q Pro Corsair TX 650W PSU Endret 29. november 2011 av joalim Lenke til kommentar
Norp Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Ja, skjermkortet ditt er mest sannsynlig gåent.Ser ingen annen logisk forklaring på problemet ditt. 1 Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Booted i sikkerhetsmodus nå, her kjøres alt ganske bra (med unntakk av et par grønne streker som går loddrett ned). Kan jeg ta backup av et par filer nå med en ekstern harddisk? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Jepp, tq backup av det du kan Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Ser at jeg har 4 dager igjen på garantien (komplett.no). Dekkes dette av garantien tror dere? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Jepp. Så lenge du ikke har klokket skjermkortet. Send inn med en gang slik at det blir registeret før garantien går ut. Gjør det helst nå med en gang Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Er 5 års reklamasjon på skjermkort. Men jeg ville prøvd å fjerne/reinstallere drivere, eventuelt prøve skjermkortet i en annen maskin. Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Der funka det gitt, etter en natts hvile. Kanskje kortet rett og slett ble for varmt? Jaja, dette er ihvertfall enda en god grunn til å oppgradere, regner med at den vil svikte igjen neste gang jeg kjører Skyrim. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Det du kan prøve på er å bytte kjølepasta Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Følg med temperaturene på skjermkort og prosessor, blir det varmt? Har du god kjøling i kabinettet? Fjern alt av støv o.l. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 I skjermkort vifta samler deg seg en god del støv opp gjennom tiden. Bruk trykkluft og blås rent(husk å hold på vifta når du gjør dette) Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Skjermkortet har trolig fått artifacs. Skaff deg nytt kort. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623543 Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Der røk kortet igjen gitt, etter bare 5-10 minutter. Støv er nok ikke problemet, ettersom jeg renset hele pcen for snaut 1 måned siden. Det må nok være kjølepastaen som er litt utadert eller evt. artifacs som R2B2 sier. Kjøp av nytt skjermkort er ihvertfall uaktualt for nå, da blir det heller en flunkene ny maskin og jeg vil derfor vente til HDD-prisene synker. Og når jeg tenker meg om, så sendte jeg faktisk pcen inn til Komplett for 2 år siden. Da byttet de skjermkortet, noe som betyr at dette skjermkortet bare er 2 år gammelt og ikke 3 som resten av pcen. Betyr det at jeg har en garanti på det skjermkortet da, eller er jeg helt på jordet nå? (hadde orginalt 3 års garanti på hele maskinen) Endret 5. desember 2011 av joalim Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Du skal få "ny" garanti på skjermkortet ja. Anbefaler deg å sende det inn. Du kan også prøve å bytte kjølepasta, men pass på å ikke bryte noen forseglinger viss det er på den. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 VRAM er svidd, ren uflaks, bare send inn på garanti/reklamasjon med en gang. Ekstra kjøling hjelper ikke her. Er du heldig får du et 560 Ti i retur Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Skjermkortet er nå sendt inn til komplett, fikk beskjed på forhånd at hvis de fant noen feil så skulle jeg få det erstattet med et tilsvarene eller bedre kort. Et 560 Ti hadde jeg ikke takket nei til arni90, haha. Takk for alle svar og hjelp folkens. Endret 7. desember 2011 av joalim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå