Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjermkort gåen?

Anbefalte innlegg

Har spilt Skyrim for første gang de siste 5-6 timene nå, uten verken lag eller lav fps. Plutselig crasher hele spillet, og deler av skjermen blir rosa. Rebooter ved hjelp av powerknappen (ctrl+alt+delete fungerte ikke), og når pc'en booter nå så er deler av skjermen dekket av fargede linjer og blå firkanter spredd random utover skjermen. Windows loadinga kommer opp som normalt, men da skrivebordet skal vises så blir bare skjermen svart.

Kan det være skjermkortet som tok kvelden? Det er snakk om en NVIDIA GeForce GTX 285 btw, som skal takle Skyrim på Medium/High som jeg spilte på.

Andre specs jeg kommer på i farta:

4GB RAM

Intel Core Duo 2 E8500

Asus P5Q Pro

Corsair TX 650W PSU

Endret av joalim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der røk kortet igjen gitt, etter bare 5-10 minutter. Støv er nok ikke problemet, ettersom jeg renset hele pcen for snaut 1 måned siden. Det må nok være kjølepastaen som er litt utadert eller evt. artifacs som R2B2 sier.

Kjøp av nytt skjermkort er ihvertfall uaktualt for nå, da blir det heller en flunkene ny maskin og jeg vil derfor vente til HDD-prisene synker. :p

Og når jeg tenker meg om, så sendte jeg faktisk pcen inn til Komplett for 2 år siden. Da byttet de skjermkortet, noe som betyr at dette skjermkortet bare er 2 år gammelt og ikke 3 som resten av pcen. Betyr det at jeg har en garanti på det skjermkortet da, eller er jeg helt på jordet nå? (hadde orginalt 3 års garanti på hele maskinen)

Endret av joalim
Lenke til kommentar

Skjermkortet er nå sendt inn til komplett, fikk beskjed på forhånd at hvis de fant noen feil så skulle jeg få det erstattet med et tilsvarene eller bedre kort. Et 560 Ti hadde jeg ikke takket nei til arni90, haha. :)

Takk for alle svar og hjelp folkens.

Endret av joalim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...