Hous3 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Heisann, lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan øke antall max hangups/chins på kortest mulig tid. Tar for øyeblikket bare 1, men i dag er første gangen jeg har tatt chins på over 6mnd. Noen som kunne satt opp et lite program for chins? Er det realistisk med 4-6 chins på 1mnd? Takker for svar Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Alldeles oppnåelig, slapp bare av Begynn med å sakte senke deg ned fra høyeste posisjon, gjør dette i 3 sett med 4 reps i hvert sett. Gjør dette oppsettet tre ganger hver uke, du bør etter dette klare ihvertfall mer enn en rep chinups med full RangeOfMotion Uke 2 øker du til 6 reps i hvert sett. Uke 3 øker du til 8 reps i hvert sett. Uke 4 øker du til 10 reps i hvert sett. Om du skulle feile i å klare så mange reps som jeg foreslår er det ikke krise. Så lenge du har repsantall som et mål vil du ha progresjon. Men dette er selvfølgelig gitt at du spiser og sover nok. Lykke til, og godspeed! 1 Lenke til kommentar
Hous3 Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Takker, starter i dag Lenke til kommentar
Rhetorica Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Trener du hjemme eller på treningssenter? På noen sentre finnes det pull up/chin up stativer der du kan legge til litt støttevekt. Siden du kun tar en repetisjon for øyeblikket, kan det være lurt å få litt hjelp på den måten. Bruk så mye hjelpevekt at du klarer 10 repetisjoner. Trener du hjemme må du bare gi jernet og disiplinere deg selv. Hvis du trener regelmessig, spiser bra og sover nok er det uunngåelig at det går fremover. Lykke til med treningen! Lenke til kommentar
code Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Du kan jo alltid prøve programmet til 50pullups.com det er en internet side som skal få deg til å greie 50pullups på X antall uker. Med tanke på at du tar under 5-6 pullups så bruker dem en trenings metode jeg mener å huske heter "descending pullups", hvor du finner en stol eller noe lignede, står i posisjon hvor du er på toppen av en pullups, også senker deg ned veldig sakte(minimum 3sekunder skal det ta å gå fra toppen til strake armer). Endret 17. desember 2011 av ANONIII Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Med tanke på at du tar under 5-6 pullups så bruker dem en trenings metode jeg mener å huske heter "descending pullups", hvor du finner en stol eller noe lignede, står i posisjon hvor du er på toppen av en pullups, også senker deg ned veldig sakte(minimum 3sekunder skal det ta å gå fra toppen til strake armer). Repost av mitt innlegg? Lenke til kommentar
code Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Med tanke på at du tar under 5-6 pullups så bruker dem en trenings metode jeg mener å huske heter "descending pullups", hvor du finner en stol eller noe lignede, står i posisjon hvor du er på toppen av en pullups, også senker deg ned veldig sakte(minimum 3sekunder skal det ta å gå fra toppen til strake armer). Repost av mitt innlegg? Hehe, ser at jeg har skrevet mye det samme- men du glemte den fine linken Og være helt ærlig leste jeg ikke godt nok igjennom posten din først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå