TheNarsissist Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hei, etter ett år borte fra skolen og at jeg plutselig har hoppet fra elektro til studiespess halveis i året. Er jeg litt rusten på stiler og sånn. Har skrevet en oppgave om konflikten i Afghanistan og skulle gjerne hatt noen til å luke vekk de groveste feila før jeg leverer. Takk Konfliktene i Afghanistan.doc Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Har ikke lest så veldig nøye, men jeg la merke til et par småting som jeg mener burde fikses. Det første er at du har et par setninger som forteller nesten det samme. For eksempel første og tredje setning. Jeg ville prøvd å få informasjonen i den tredje setningen inn i den første. En annen ting du bør se på er oppdelingen av setninger. Vet ikke om det er noe som går igjen, da jeg ikke leste så nøye, men jeg fant i hvert fall ufullstendige setninger. For eksempel "Fult av miner med fortsatt destruktive konsekvenser og kasserte stridsvogner og helikoptre." Du bør også se over plasseringen av kommaene og fjerne "(ironisk?)". Endret 29. november 2011 av Må jeg? Lenke til kommentar
TripleRainbow Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Ja, jeg tok også for så vidt bare en kjapp titt over og er enig med Må Jeg? i det han sier. Også verdt å nevne at den siterte teksten også inneholder en annen skrivefeil. Du er nok ute etter ordet "fullt" og ikke "fult". Jeg ville også heller brukt "destruktivt potensiale" enn "destruktive konsekvenser", da ikke alle nødvendigvis får en konsekvens. Ellers ser jeg at du skriver Islamske og Afghanske med store bokstaver. Det blir igjen helt feil på norsk. Du skriver også Isaf, men etter min kunnskap er vel det en forkortelse og skal derfor skrives ISAF. Du har heller ikke punktum etter en mengde datoer. Du har skrevet "11 september", men det skal selvsagt være "11. september". Ellers er det mye rare kommaer her og der, som nevnt ovenfor. Eksempel: "I april 1978 utførte kommunistpartiet (PDPA), et blodig kupp mot president Mohammad Daoud Khan som var en av partiets politiske ideologer." Dette kommaet har vel strengt tatt ingen form for logisk grunn til å dukke opp. Samme med påfølgende setning: "Kommunistpartiet, slet veldig med sitt nye styre, " Og denne: "På samme tid, slet også kommunistpartiet med mye uenighet internt som etter hvert utviklet seg til vold. " Og denne: "Det startet med at kommunistpartiets generalsekretær Nur Muhammad Taraki, ble drept etter befaling fra Hafizullah Amin som var statsminister i samme parti." Og denne: "Det mildt sagt konfuse og amatørmessige styret i Afghanistan, førte til betydelig frykt og urolighet hos Sovjetunionen som var alvorlig bekymret, for at det Afghanske kommunistpartiet skulle falle eller bli infiltrert av amerikanske agenter. " Og da er vi fortsatt kun tre avsnitt ut i teksten. Men det er jo bare å refreshe kunnskapene rundt kommaregler og så er det ikke noe å tenke på Good luck! Endret 30. november 2011 av TripleRainbow Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå