Huxy Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Var ute og kjørte her om dagen, og da jeg gira om kom ikke clutchpedalen etter. Da er spørsmålet, what's wrong? Prøvde jo å knyte tau rundt pedalen og manuelt dra den ut - men det som var problemet var at bilen enda sto i gir, så var vanskelig å få starta den. Vaieren er enda hel - iallefall koblet til clutchen enda. Clutchen var skiftet av forrige eier nå i sommer eller noe slikt. Bilen er forøvrig en VW Golf 1996 CL Stasjonsvogn med en 1,8l motor. Takker for hjelp! -Lasse Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Sitter ei stor fjør oppi ved pedalen, ikke denne som er defekt da? Siden det er wire så kan det ikke være lekasje på noen sylinder. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Du må sjekke wiren! Noen av golfene har en automatisk stramming, viss du tar av wiren og slepper spennet vil denne strammes opp og du får ikke returnert den... Ville sjekket wire/overføring, den løser jo tydeligvis ikkje ut når pedalen er i golvet og du fremdeles sliter med å gire EDIT: Prøv å dra sjaltegaffelen tilbake på girkassen, returnerer pedalen er problemet inni girkassen! Er forrige eier en habil mekaniker? Endret 30. november 2011 av Guggedal Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Kan ikke være pedalen. Clutchplatene går ikke fra hverandre, eller noe slikt, så jeg får den ikke i gir. Tviler på at det er girkassa heller, da den kjørte helt fint når clutchen svikta, helt til jeg stoppa. Forrige bileier var ingen mekaniker - alt var gjort på verksted. Takker for svar, da. Endret 1. desember 2011 av Huxy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå