Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ble siktet for en voldtekt jeg aldri begikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår at dette må være vanskelig. Desverre er det slik i dag at det er mye vanskeligere å fjerne mistanker enn det er å skape de.

Dessverre? Det er da på sin plass at det skal være enkelt å bli kvitt falske anklager enn det er å skape dem. Misforstår jeg deg?

Det er viktig å slå hardt ned på falske voldtektsanklager. Uskyldige menn blir rammet av dette og som trådstarter sier, er det svært belastende, selv om saken henlegges til slutt. Enda verre er det hvis uskyldige blir straffet.

I tillegg er falske anklager sløseri av politiets tid og ressurser. Det er også ødeleggende for folk som faktisk er blitt voldtatt, da det svekker troverdigheten deres.

Ja, du misforsto meg. Selvfølgelig er det på sin plass at det skal være enklere å bli kvitt falske anklager enn det er å skape dem.

Lenke til kommentar

Å beskylde folk for å ha voldtatt dem når de bevisst vet det ikke er sant burde hatt like stor straff som ordentlig voldtekt.

Støtter denne.

Hadde en lignende sak i hjembyen min for noen år tilbake. Ei jente der hadde gått til sengs med noen ho angra på. For å gjøre det "lettere" for ho sjøl så blei det ropt voldtekt.

Blei en stoooor sak ut av det, og siden jeg kommer fra et lite sted så tok det ikke lang tid før "alle" visste hvem det dreide seg om.

Det kom til slutt fram at det ikke var voldtekt alikevel,men for den stakkars fyren det gjaldt så var ryktet ureparerbart ødelagt. Det her er mange år siden, og det er fortsatt denne saken som blir forbundet med denne karen.

Jeg ønsker alikevel at alle henvendelser skal bli tatt på alvor og fulgt opp, men jeg ønsker også at det skal svi SKIKKELIG å rope ulv.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Å beskylde folk for å ha voldtatt dem når de bevisst vet det ikke er sant burde hatt like stor straff som ordentlig voldtekt.

Støtter denne.

Hadde en lignende sak i hjembyen min for noen år tilbake. Ei jente der hadde gått til sengs med noen ho angra på. For å gjøre det "lettere" for ho sjøl så blei det ropt voldtekt.

Blei en stoooor sak ut av det, og siden jeg kommer fra et lite sted så tok det ikke lang tid før "alle" visste hvem det dreide seg om.

Det kom til slutt fram at det ikke var voldtekt alikevel,men for den stakkars fyren det gjaldt så var ryktet ureparerbart ødelagt. Det her er mange år siden, og det er fortsatt denne saken som blir forbundet med denne karen.

Jeg ønsker alikevel at alle henvendelser skal bli tatt på alvor og fulgt opp, men jeg ønsker også at det skal svi SKIKKELIG å rope ulv.

Når du først får en sånn sak knyttet til navnet ditt, så blir det så mye omtalt at uansett om du er skyldig eller ikkje vil det alltid bare være sånn du blir han "voldtektsmannen"

dama derimot som setter ut falsk anklage ho blir "ÅÅÅH DEN STAKKARS JENTA"

• Liker 3
Lenke til kommentar

Leste du kun "damer" der det stod "psykisk syke damer"?

Nope. Skulle det være bedre å sette alle damer som lider av en psykisk sykdom i bås, altså? Man er ikke automatisk kaninkoker selv om man sliter mentalt.

Syns du overreagerer.

Han sier ikke at alle psykiske syke personer/damer vil kutte av deg pikken mens du sover, men du kan vel ikke være uenig med at den slags type ting hender oftere med en person med en psykisk lidelse. Å ligge unna psykiske syke damer blir altså et forbehold.

Dessuten (jeg beklager for mannsjåvinisme), er det irriterende når en fyr kommer ut med noe som tynger han, så skal absolutt et jævla kvinnfolk gnåle over noe småtteri. Det er ikke det fyren trenger nå!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Syns du overreagerer.

Han sier ikke at alle psykiske syke personer/damer vil kutte av deg pikken mens du sover, men du kan vel ikke være uenig med at den slags type ting hender oftere med en person med en psykisk lidelse. Å ligge unna psykiske syke damer blir altså et forbehold.

Dessuten (jeg beklager for mannsjåvinisme), er det irriterende når en fyr kommer ut med noe som tynger han, så skal absolutt et jævla kvinnfolk gnåle over noe småtteri. Det er ikke det fyren trenger nå!

Jeg synes ikke dobbeltmoralisme er småtteri.

Hilsen jævla gnålete kvinnfolk.

Lenke til kommentar

Da jeg var 15 år eller noe var alle hvor jeg bor fast bestemt på at en gutt hadde voldtatt en jente.

Han som var siktet var en skikkelig "rølp" - Og de fleste mente vel at dette var helt sant. Jeg var helt idiot, og slo ned fyren ^^

Fant ut noen uker senere at han var helt uskyldig..

JA jeg vet jeg var en idiot, og det var kanskje bare en unnskyldning for og oppføre meg som en ape.

Ville bare dele noen tanker, kanskje dette ikke akkurat hjelper deg TS - Men uansett: Stå på! .. Eller noe.

Lenke til kommentar

Kom over denne tråden, og vil fortelle en liten historie om årets russefeiring. Morgenen til den 1. mai, våknet jeg opp og så på lokalavisa sine nyheter; "Russ voldtatt på russetreff". Jeg begynte å undersøke saken for å se om det var noen jeg kjente som var der, og som visste hva som hadde hendt.

Joda, de visste hvem som hadde anmeldt, og hvem som hadde blitt anmeldt. Min kompis hadde sett hun tidligere på kvelden, hvor hun hadde vært helt ute av kontroll; utrolig sint og frekk. Hun lugget mange jenter ut av rent raseri. En venninne av kompisen min hadde blitt slått til av "voldtektsofferet" helt uten grunn, slik at han måtte kjøre hun til legevakta.

Han hadde også sett personen som var antatt som "voldtektsmannen" - også en russ - gått sammen med denne kvinnen senere på kvelden på russetreffet. De hadde gått bort til skogen, og hun hadde også vært villig. Etter hva jeg hørt ble det litt tafsing / ta på puppene hennes, men that's it.. På grunn av oppførselen hennes den kvelden, skulle det egentlig ikke forundre meg om hun løy om voldtekten.

Dagen etterpå kom som sagt anmeldelsen, og det ble storoppslag over hele landet virket det som. Etter et par-tre dager kom det en liten sak på nettavisa om at det egentlig ikke hadde vært noen voldtekt. En LITEN sak.

Jeg blir så utrolig irritert over kvinner som bruker "voldtektsargumentet" for å hevne seg / være bitch mot menn, uten at de har vært voldtatt.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg blir så utrolig irritert over kvinner som bruker "voldtektsargumentet" for å hevne seg / være bitch mot menn, uten at de har vært voldtatt.

Spør du meg burde straffen for slikt være tilnærmet eller satt i forhold til strafferammen for det hun anklaget mannen for.

Dvs... å anklage noen for å ha gjort noe slikt vil jo være et like stort overgrep for han som en faktisk voldtekt ville vært for henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kjenner jeg så altfor godt igjen. Dessverre er det den som anmelder som ender med å bli "frikjent". Forsøk på å få seg selv helt renvasket ender kun med at det ikke finnes ressurser. Resultatet av det er at det ikke er farlig å levere inn falske anmeldelser siden det kun er den uskyldige det går ut over. I mitt tilfelle har det psykisk syke kvinnfolket levert inn nok en falsk anmeldelse, og nok en gang gått fri! Og ennå en uskyldig som har fått store problemer på grunn av rykter. Må si det frister å gjøre det samme andre veien siden det ser ut til å være helt risikofritt.Postet av anonym: cbc1ac658cdbf80600778833d35807c6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...