Jokkas Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hei! Har satt i sammen min første pc og lurer på et par ting. Hadde både ssd og hdd koblet til mens installasjon av os gikk inn på ssd'en. Hdd viste ikke i starten men etter litt vasing rundt på maskinen på diskbehandling er den listet som Reservert av Systemet (F:). Lurer på hvorfor den er det og hva jeg kan gjøre for og endre det. I tilleg er skjermbildet for stort og ser ikke oppgavelinjen, hva må jeg gjøre for og få normal bildestørrelse? Når jeg skulle restarte pcen sist gang gikk den bare av og på og av og på igjen heletiden helt til jeg trykket på omstart knappen på kabinettet. Lurer også på om dette er et problem? Takker for svar på forhånd. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Det med at bildet er for stort så må du installere driver til skjermkortet. Lenke til kommentar
Jokkas Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Skjedde faktisk etter installasjon av driver. Lenke til kommentar
Jokkas Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Er det trygt og formatere hdd'en og koble den inn igjen etterpå siden os ligger på ssd'en? Lenke til kommentar
spamex Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Da kan det hende at det var en feil med driveren eller installasjonen. Er det den nyeste du installerte? Vis det så prøv en eldre. Lenke til kommentar
Jokkas Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Skal prøve det ja.. noen tips angående hdd'en? Ser ut som den står på 931 gb av 931 gb uansett hvor mye jeg legger inn. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Reservert av Systemet (F:). Lurer på hvorfor den er det og hva jeg kan gjøre for og endre det. Reservert av systemet betyr at Windows har laget en liten system/oppstarts partisjon på HDD - mens selve windows er installert på SSD. Det man alltid bør gjøre når man installerer windows for å unngå dette er - ha kun disken du skal installere OS på (SSD) tilkoplet under windows installasjonen. Eventuelle disker du har i tillegg kopler du til i etterkant av at Windows installasjonen er ferdig og konfigurert og slik du skal ha den satt opp. Lenke til kommentar
Jokkas Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Bruker bare samme tråden igjen, har fått et nytt problem. I spill vises ikke musepekeren men jeg hører at den er der når jeg drar over knapper. Noen løsninger? Begynner og bli litt irriterende dette her nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå