AndersTK Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Det jeg er mest spent på er ikke TV'en i seg selv, siden den mest sannsynlig blir overpriset herfra til h****. Men hva ekstra programvare Apple leverer den med. Dette siden de andre leverandørene kommer til å jogge etter Apple, og levere samme tjenester, samt etter hvert passere dem slik de har gjort på mobil platformen. Vi har i dag gode alternativer for digitale kjøp av spill og musikk. Men det mangler fortsatt et alternativ for film og tv-serier. Jeg tror hvis man skal få på plass ordentlig digital distribusjon av TV og film må et selskap så stort som Apple satse og bane vei. Hvis man skal få bukt på piratkopiering av TV-serier og film, må et alternativ som er tilsvarende godt som torrents på plass i TV'en. Dvs. at man kan se en HBO episode på norsk TV maks noen timer etter den er sendt i USA. Man må kan betale for hele kanalen, en sesong av en serie eller bare for 1 episode.. og det kan ikke koste mer en å kjøpe serien eller filmen på BluRay ville kostet. I dag tjener TV kanaler penger på å selge seriene sine til kanaler i andre land, men ved å selge direkte til forbrukeren ville de tjent inn det de taper på lavere markedsverdi på seriene siden de er tilgjengelige digitalt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 iTunes i USA har såvidt meg bekjent et relativt stort bibliotek av filmer og tv-serier i relativt god kvalitet. TV-serie episoder dukker opp dagen etter de er sendt på TV og koster $0.99. Akkurat TV-serie aspektet er noe jeg kan bli glad i, eneste problemet er at jeg vet ikke om disse episodene man betaler for leies eller kjøpes eller hva Apple vil ta betalt i Norge og andre land. Om man bruker 10 kroner på hver episode og en sesong av en eller annen dilldall-serie har 20 episoder så blir det 200 kroner for å se den sesongen èn gang. Ikke en for dum sum egentlig, men om man skal se samme serien flere ganger (èn for seg selv, èn med kompiser og en med kjæresten) blir prisen fort mangedoblet. 10 kroner per episode er jeg forsåvidt villig til å betale om tilgjengeligheten er god nok - og hvis jeg kan se den igjen når jeg vil uten ekstra kostnad. Men det skal ikke mye til for at jeg heller laster ned den aktuelle episoden og legger den inn på mediaserveren min for fritt skue når jeg selv måtte ønske det. Et annet poeng som står til Apple sin fordel er at dette prosjektet deres helt sikkert går gjennom iTunes Store. Ta det med ro, iTunes-haters, det er ikke poenget mitt. Poenget mitt er at det da helt sikkert vil bli mulig å starte en episode på TV´en, ta den med til senga på iPad`en og se den ferdig på iPhone/iPod på bussen dagen etter om man sovner før man får sett den ferdig. PS: Om Apple lager en faktisk TV og ikke en AppleTV 3 håper jeg på plasma <3 Lenke til kommentar
samco Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 rykter sier apple har invistert penger i større oled paneler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå