streeter Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Skjermen min (17" targa ca. 3 år gammel) Lukter vinkelsliper, fargene er til tider rare og bildet er umulig å stille.... (funker seff helt fint med en annen skjerm, så det er ikke maskinen)... Er det mulig at en crt skjerm kan være gåen etter bare 3 års intens spilling/flytting til/fra lan? kan det ha noe med at jeg alltid har kjørt den på 85 Hz i 1024*768? Og betyr det at jeg kjører den på 100 Hz når jeg har 100 fps i spill på 1024*768? Har liksom ikke lyst til å punge ut for ny skjerm... Noen som har forslag til en ok spilleskjerm til under 3000? evt. lcd til under 5000 som funker til spilling? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 heh...hvis den kjører 1024*768 i 85Hz, så sier det seg jo selv at den ikke viser 100Hz i samme oppløsning selv om du har 100 fps i spillet. får ikke 400Hz på skjermen min selv om jeg har det i fps i quake3 lissom. etter tre år er det nok sannsynlig at skjermen har konka ja, bæring frem og tilbaker ikke helt ideelt for en skjerm, de liker seg best når de får stå stille på plassen sin hele tiden. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Symptomene kan høres ut som en lekk elektrolyttkondensator. Hvis du skrur den opp så kan du se etter noe svart kleberig stoff som har kommet ut av en sylinderformet komponent. En ny slik koster bare noen kroner, men et serviceverksted vil jo uansett ta mange hundrelapper. OBS det er endel høye spenninger i en slik skjerm også etter at den er skrudd av. Bør la den stå en dag og lade seg ut før du skrur den opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå