Mysterio Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hei. Jeg lurer på noe. Jeg har i 2011 en bruttoinntekt på ca 172 000kr. Det meste av dette har jeg tjent fra januar og fram til studiestart. Jeg har også betalt 33% skatt hele tiden. Jeg er første-års student og får full lån/stipend av lånekassen. Vil deler av stipendet blir omgjort til lån siden jeg har gått over inntektsgrensen Lånekassen har satt opp for studenter? Blir ikke dette veldig feil med tanke på at selv om jeg har hatt inntekter før studiestart har jeg også hatt utgifter. En annen ting er at jeg ønsker å jobbe et par vakter i måneden og ønsker ikke lenger betale 33% skatt siden det er alt for mye for en student. Hvor mye bør jeg egentlig betale i skatt uten å måtte gå på smell om sommeren? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Kalenderår Ved støtte hele kalenderåret Ved støtte i sju måneder eller mindre per kalenderår* 2012 kr 145 400 kr 363 501 Du er student mindre en syv mnd. første året så det er ikke noe problem. Du får fullt stipend Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 En annen ting er at jeg ønsker å jobbe et par vakter i måneden og ønsker ikke lenger betale 33% skatt siden det er alt for mye for en student. Hvor mye bør jeg egentlig betale i skatt uten å måtte gå på smell om sommeren? 20% holder fint opptil 150.000,- som årsinntekt(2012). Har 2 stk. studenter her i huset og som har ca. den summen brutto i året. Lenke til kommentar
Mysterio Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Hjertelig takk for de gode svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå