Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

SSD med operativsystem forsvinner uten forvarsel

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har problemer med at SSD'en min med operativsystemet plutselig bare forsvinner. Da får jeg opp en melding om at det ikke er noe operativsystem på harddisken og at jeg må sette inni CD'en til operativsystemet. Dette har vel noe med at den resterende harddisken ikke har et operativsystem installert på seg. Jeg har snakket med en venn av meg som er veldig flink på pc, og han opplevde akkurat det samme som meg, men han har et annet hovedkort enn det jeg har og en SSD fra et annet merke. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Kan nevne at jeg kjører Windows 7 og at harddiskene er i AHCI modus. Dette er oppsettet jeg bruker:

Kabinett- Corsair Obsidian 800D

Hovedkort- Gigabyte GA-Z68XP-UD3P

prosessor-Intel Core i7-2600K

Skjermkort- MSI Radeon HD 6870 1GB GDDR5

RAM- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Strømforsyning- Corsair HX 850W

Harddisk- WD 2 TB Caviar Green

SSD- OCZ Agility 3 60 GB.

På forhånd tusen takk!

Endret av ololavov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde samme problemet en gang da jeg byttet hovedkort. Det jeg oppdaget var at diskene som bootet først var en annen snurredisk som jeg ikke hadde installert OS'et på. Og derfor ville den ikke starte SSD med OS'et på, fordi en annen skulle boote før denne. Sjekk det ut i BIOS om hva slags disk som booter først, er det en annen en SSD'en din, så skift det til den du har OS'et på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...