Gå til innhold

Bra og billig kamera til jente på 9 år?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd noen av dem, men hadde vel selv tatt L23 pga vidvinkel og zoomområdet (28-140 mm vs 35-105 på EX-Z90). Det er også et nyere kamera enn EX-Z90 (2011 vs 2009). Ser at optikken fikk stygg kritikk i noen anmeldelser av EX-Z90, mens L23 blir betegnet som jevnt over "average / greit nok". EX-Z90 har derimot metallhus og større bildebrikke (1/2.3" vs 1/2.9").

Ser at Dustin er utsolgt for rosa L23, men JapanPhoto har det til kr 435.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd noen av dem, men hadde vel selv tatt L23 pga vidvinkel og zoomområdet (28-140 mm vs 35-105 på EX-Z90). Det er også et nyere kamera enn EX-Z90 (2011 vs 2009). Ser at optikken fikk stygg kritikk i noen anmeldelser av EX-Z90, mens L23 blir betegnet som jevnt over "average / greit nok". EX-Z90 har derimot metallhus og større bildebrikke (1/2.3" vs 1/2.9").

Jeg synes det er gode nok argumenter for å velge L23 fremfor EX-Z90. Større bildebrikke hjelper ikke når objetkivet ikke holder mål.

Noe høyere karakterer enn "greit nok" er vel ingen kameraer i denne klassen som har.

Lenke til kommentar

Det viktigste er å skape fotoglede. Et kamera som er lite nok til at det blir med på det meste. Fint utseende er sikkert også viktig. (Nå som hun er 9 år er hun kanskje over den verste rosaperioden?). Bra kameraskjerm vil jeg tippe er viktigere enn gode bilder på i fullskjerm på PC-en, TV-en og A3 papir.

Jeg kjøpte forresten en Nikon L23 i gave for et års tid siden og har hatt anledning til å prøve det litt. Det fungerte ganske greit for nybegynneren i dette tilfellet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...