Reeve Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 I helgen bestillte jeg et par deler som skal gå til PC-oppgradering. Det er ingenting som haster ekstremt, men vil selvsagt ha dem fortest mulig, så valgte deler og nettbutikk utifra lagerbeholdning. Jeg endte opp med NetShopXL. Jeg har tidligere hatt generelt god erfaring med Netshop, men denne gangen ble jeg ganske skuffet. Da pakken ikke var sendt neste virkedag, ser jeg inne på ordren at to av produktene ikke er på lager. Jeg trykker på disse to slik at jeg åpner produktsidene til dem på NetShopXL, der det står at de har hhv. 50+ og 100+ på lager. Derfor ringer jeg kundeservice og spør hva som skjer. Til svar får jeg at de ikke har eget lager, og at lagerføringen deres viser at leverandøren har produktene på lager, men ikke NetShopXL. Med andre ord, de lyver i mine øyne om hvilke produkter de har på lager eller ikke, og folk som bestiller må regne med å vente 1-5 dager lengre på bestillingen sin, enn hos andre nettbutikker. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 I følge Netshopxl sine nettsider: NetshopXL vil i hovedsak bruke distributørenes + Netshops eget lager. De fleste ordre vil shippes direkte fra distributør, men enkelte ordre som inneholder varer fra flere forskjellige leverandører vi samkjøres via Netshops eget lager. Normalt vil det være 2-3 dagers levering dersom varene som bestilles er på lager. Dersom varen ikke er på lager eller at ordren skal samles og sendes kan det ta noe lenger tid. Så de har informert om dette, og du har ingen grunn til å være sur. Du bør lese litt på infosidene til nettbutikker du ikke kjenner om leveringstid og lignende. Jeg fant det jeg siterer her i løpet av 10 sekunder. 2 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Hva er forskjellen på NetShop og NetShop XL? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Jepp, trekker tilbake litt av kritikken. Forskjellen slik jeg forstår det er at NetShop er vanlig nettbutikk, mens NetShopXL er en del av NetShop (samme kundesupport), som bestiller direkte fra leverandør. Bestiller du kun f.eks. Asus-produkter, vil NetShopXL ta seg av bestillingen, men varene blir plukket, klargjort og sendt direkte fra Asus og til deg. Jeg vil tro det gjør hele prosessen litt billigere. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Jepp, trekker tilbake litt av kritikken. Forskjellen slik jeg forstår det er at NetShop er vanlig nettbutikk, mens NetShopXL er en del av NetShop (samme kundesupport), som bestiller direkte fra leverandør. Bestiller du kun f.eks. Asus-produkter, vil NetShopXL ta seg av bestillingen, men varene blir plukket, klargjort og sendt direkte fra Asus og til deg. Jeg vil tro det gjør hele prosessen litt billigere. Samtidig som de kan ha et større vareutvalg, ettersom de ikke behøver å ha det på lager selv. Men er personlig litt skeptisk til denne typen nettbutikker. Tviler imidlertid ikke på at NetshopXL vil gjøre det bedre enn Amentio (som er skrekkeksempelet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå