Cthulhu Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 AMD gir opp – vil la Intel dominere på PC. Slutt på "AMD mot Intel" Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 uffda, vi får håpe det kommer en ny konkurrent på banen etterhvert. 9 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Vil jeg si også. Trist for en gammel AMD-fan som har ventet på det store gjennombruddet. Nå er det vel også slik at fordi Intel lager noen få topp prestanda prosessorer, så finnes det jo flere nedover i markedet som kan være bra for oss mer vanlige. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Grillspade Skrevet 29. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. november 2011 Ikke helt bra at Intel får monopol på det segmentet. Det vil vel bare bety en høyere pris for oss forbrukere. 14 Lenke til kommentar
spamex Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Ikkje braaa! Har aldri vert særlig stor fan av AMD, men vil ikke at intel skal være de eneste 2 Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Uff. Håper virkelig det kommer noen som kan rivalisere Intel. Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 men er det ikke en amerikansk lov at et selskap ikke skal ha monopol? (eller lignende, var jo derfor microsoft kjøpte seg inn i "apple" i sin tid) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Da er det offisiellt, nå får AMD nytt navn, AMD forsvinner. Nå burde det mest suksessrike innenfor selskapet gjelde som navn og det er ATi ATi Phenom, ATi Fusion Men ja, dette var skikkelige dårlige nyheter, men ikke bra for Intel heller, nå blir de nok regulert. 1 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Aldri vært noen AMD-fan jeg heller. Men er direkte skuffa over at de ikke har kommet med bedre cpuer de siste årene, vi trenger konkurranse. Er veldig skuffa. Lenke til kommentar
Populært innlegg Runinho Skrevet 29. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. november 2011 Urk... èn fabrikant = høyere priser 11 Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Vil jeg si også. Trist for en gammel AMD-fan som har ventet på det store gjennombruddet. ..ikke at hardware.no noensinne vil trykke en artikkelserie om, for eksempel, integrerte prosessorer vs. diskret akselerasjon i diverse former. Men "billigplattformen" Fusion er der det skjer det mest interessante i forhold til PC akkurat nå. Fusion på "lett" desktop, og Tegra 3 på bærbar/tablet. Intel har ingenting de kan stille opp med på de to områdene. Ikke bare det, i de to segmentene vil vi få faktisk konkurranse, heller enn total dominans og den håpløse prisjusteringen vi har hatt en god stund i PC markedet, uavhengig av ytelse eller produksjonskostnader, osv.. Så selv om tydeligvis hardware.no redaksjonen ikke har øye for noe annet enn intel, så skjer det veldig mye interessant i markedet akkurat nå. 4 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 AMD har nå aldri fått det til. Er vel ikkje lenge før dei gir opp skjermkorta og. Det blir jo litt slapt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Tapere. Da er det vel bare å vente på at kinesere kjøper opp patenter samt avtaler og stabler på beina en x86 konkurrent til Intel. Lenovo hadde vel sett på egenproduserte CPU'er som nyttige ting. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Apple(Samsung) vil vel bytte ut Intel om et par år å satse kun på sine Ax prossessorer på alle enheter. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Nipsen sitt ønske er også mitt. Skriv mer om det AMD driver med som er bra ! Jeg har bygget flere stuePc-er med integrerte løsninger og som det absolutt ikke er noe å klage på. Selv sitter jeg på den minste bulldozeren på et 990FX - og har ikke noe å klage over der heller. Så er det vel sånn at det kanskje er noe sekunder senere enn Intel sin toppløsning, men jeg savner ikke de få sekundene. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Er mer fan av Intel enn AMD men dettte er virkelig synd. Dårligere ytelse og dyrere prosessorer regner jeg med, i hvertfall i toppsjiktet. 1 Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 AMD har nå aldri fått det til. Er vel ikkje lenge før dei gir opp skjermkorta og. Det blir jo litt slapt Hva da "slapt"? Lenke til kommentar
toufoto Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 AMD har nå aldri fått det til.Er vel ikkje lenge før dei gir opp skjermkorta og. Det blir jo litt slapt hehe....Amd er vel de eneste som KAN lage skjermkort..... 4 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Var nok lurt av AMD å kjøpe ATi i sin tid. Det er jo nettopp fra grafikkortene de har tjent penger de siste par årene. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) "We're at an inflection point," said AMD spokesman Mike Silverman, according to a Mercury News report. "We will all need to let go of the old 'AMD versus Intel' mindset, because it won't be about that anymore." Er ikke det samme som at AMD slutter med produksjon og utvikling av prosessorer for det stasjonære markedet, heller ikke at de nødvendigvis trapper ned. Det er så enkelt som et utsagn som peker sterkt mot ARM og deres enorme marked i den mobile verden i dag som bare blir større og mer aktuelt så det er sant det ikke er AMD vs Intel lengre, fordi verden ikke lengre bare består av x86 enheter! Endret 29. november 2011 av karl-wilhelm 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå