Speciale Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Har fått en vanskelig nøtt å løse. Trodde jeg skulle kunne gi noen gode råd selv, men ser nok ut til at jeg må ha noen råd.... Til saken. Det er en person som må ha ny pc, men som sliter med gjelden sin... Så dermed er 5k bortimot ett absolutt krav. Det som gjør at jeg sliter mest er at maskinen skal stå i ett skap hvor det er følgende mål: Høyde x Bredde x Dybde = 38cm x 28cm x 30cm Så skal maskinen takle spill som BF3 o.l. Han har eksterne disker, som vil være lagringsdisker. Tv'en skal brukes som skjerm. Noen som kan hjelpe meg med denne nøtten? Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Tror ikke det er mulig å finne et kabinett med maks, ytre dybde 30cm og plass til et tilstrekkelig godt skjermkort... MÅ den stå i skapet...? Lenke til kommentar
Speciale Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Jepp, den må dessverre stå i skapet. Men har klart å avdekke noe... Tror dog jeg begynner å nærme meg ett oppsett, selvom prisen foreløpig er for høy: Kabinett: Lian Li PC-Q11B Hovedkort: Zotac H67ITX-C-E CPU: i5 2500k Minne: 8 gb Patriot Signature DDR3 PC10600/1333MHz SSD: SanDisk Ultra SSD 120GB GPU: MSI GeForce N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC 1GB PSU: OCZ ModXStream Pro 500W Det kommer på drøye 6500 kroner når man har luket vekk Pixmania som mulig butikk å kjøpe fra. Hele oppsettet hos prisjakt.no http://www.prisjakt.no/mypage.php?a=Traxior&k=15631 Av andre aktuelle kabinett, så er det Silverstone Sugo SG05B og Silverstone Sugo SG06B som er av alternativer jeg klarer å avduke. Dog, jeg er en liten Lian Li fanboy, så vanskelig for meg å velge noe annet når det er tilgjengelig. Ellers så kan kanskje ett AMD system være smartere her, men jeg har null og niks peiling på AMD. 2500K har vel lite for seg på ett H67 chipsett også, men jeg har litt vanskelig med å finne bang for bucks annet enn 2500k. På SSD kan man helt klart gå ned til 60 gb for å spare penger, men jeg synes 60 gb med både spillinstallasjoner og OS kan bli en flaskehals. Hva angår GPU, så er det mulig med skjermkort inntil 9" lange, og da er vel dette 560ti kortet helt i underkant av hva man kan kjøpe hvis man skal ha ett gamingkort som fungerer nå, og i ett par år fremover? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Jepp, den må dessverre stå i skapet. Men har klart å avdekke noe... Tror dog jeg begynner å nærme meg ett oppsett, selvom prisen foreløpig er for høy: Kabinett: Lian Li PC-Q11B Hovedkort: Zotac H67ITX-C-E CPU: i5 2500k Minne: 8 gb Patriot Signature DDR3 PC10600/1333MHz SSD: SanDisk Ultra SSD 120GB GPU: MSI GeForce N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC 1GB PSU: OCZ ModXStream Pro 500W Det kommer på drøye 6500 kroner når man har luket vekk Pixmania som mulig butikk å kjøpe fra. Hele oppsettet hos prisjakt.no http://www.prisjakt.no/mypage.php?a=Traxior&k=15631 Av andre aktuelle kabinett, så er det Silverstone Sugo SG05B og Silverstone Sugo SG06B som er av alternativer jeg klarer å avduke. Dog, jeg er en liten Lian Li fanboy, så vanskelig for meg å velge noe annet når det er tilgjengelig. Ellers så kan kanskje ett AMD system være smartere her, men jeg har null og niks peiling på AMD. 2500K har vel lite for seg på ett H67 chipsett også, men jeg har litt vanskelig med å finne bang for bucks annet enn 2500k. På SSD kan man helt klart gå ned til 60 gb for å spare penger, men jeg synes 60 gb med både spillinstallasjoner og OS kan bli en flaskehals. Hva angår GPU, så er det mulig med skjermkort inntil 9" lange, og da er vel dette 560ti kortet helt i underkant av hva man kan kjøpe hvis man skal ha ett gamingkort som fungerer nå, og i ett par år fremover? ville byttet SSD til Samsung 830/crucial M4 hovedkortet støtter ikke i5 2500K du kan spare 100 kr på å bytte den til en vanlig i5 2500 MVH Olestokk Lenke til kommentar
Speciale Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Joda, kortet støtter 2500K. Det var ihvertfall 2500K hw.no brukte i testen av kortet. Men man sparer noen kroner på å kjøre 2500 ja. Men spørsmålet er nok om man ender opp med 2300 e.l. for å spare mer. Men for at den skal ha en fremtid som gamermaskin, så er det nok lite attraktivt å ned på dual core i3. Er enig i SSD endringen i utgangspunktet, men da blir det dyrere igjen, og det er ankepunktet. Dette kommer aldri til å bli det råeste som finnes uansett mtp. pris, så man nok vurdere pris mot funksjon på noen punkter, dessverre. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Joda, kortet støtter 2500K. Det var ihvertfall 2500K hw.no brukte i testen av kortet. Men man sparer noen kroner på å kjøre 2500 ja. Men spørsmålet er nok om man ender opp med 2300 e.l. for å spare mer. Men for at den skal ha en fremtid som gamermaskin, så er det nok lite attraktivt å ned på dual core i3. Er enig i SSD endringen i utgangspunktet, men da blir det dyrere igjen, og det er ankepunktet. Dette kommer aldri til å bli det råeste som finnes uansett mtp. pris, så man nok vurdere pris mot funksjon på noen punkter, dessverre. det jeg mente var at det støtter ikke K funksjonen, H67 støtter ikke overclocking. når det kommer til SSD så valgte jeg å nevne de fordi de har veldig god stabilitet, ikke at de er noe rake eller noe slikt. Lenke til kommentar
Speciale Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 @olestokk Vel, angående H67 og K, så hadde jeg jo skrevet det i det du svarte på først, dog, noe kryptisk. Hva angår SSD, så har jeg endret til Corsair Force 3 90GB @tråden Tror jeg har funnet oppsettet nå: Kabinett: Lian Li PC-Q11B Hovedkort: Zotac Z68ITX-A-E CPU: i5 2400 Minne: 8 gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB SSD: Corsair Force 3 Series 90GB GPU: Ingen PSU: OCZ ModXStream Pro 500W Neida, dette er ingen gamermaskin for nå. Men om man kjøper ett slikt oppsett nå, så kan man om ett par måneder kjøpe ett skjermkort og brått ha ett gameroppsett. Men jeg får se hva han sier. Eller? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 @olestokk Vel, angående H67 og K, så hadde jeg jo skrevet det i det du svarte på først, dog, noe kryptisk. Hva angår SSD, så har jeg endret til Corsair Force 3 90GB @tråden Tror jeg har funnet oppsettet nå: Kabinett: Lian Li PC-Q11B Hovedkort: Zotac Z68ITX-A-E CPU: i5 2400 Minne: 8 gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB SSD: Corsair Force 3 Series 90GB GPU: Ingen PSU: OCZ ModXStream Pro 500W Neida, dette er ingen gamermaskin for nå. Men om man kjøper ett slikt oppsett nå, så kan man om ett par måneder kjøpe ett skjermkort og brått ha ett gameroppsett. Men jeg får se hva han sier. Eller? der traff du omtrent midt på hva jeg hadde tenkt til å si, det kommer noen nye grafikkort fra AMD om ca. 40 dager, de vil ha bedre ytelse i forhold til pris, strømforbruk og varme. det er et godt valg å vente Lenke til kommentar
Baderom Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Anbefaler kompisen din å ta en titt på demo pc'er på komplett i helgene Utrolig gode tilbuder! Fikk en pc som koster ca 15000kr for 9500kr, med "brin in" garanti Jævlig fornøyd med kjøpet jeg gjorde! Endret 30. november 2011 av Darkshock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå