Gå til innhold

Ka slags spill har den beste historenhandlingen. Trenger ny


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Max Payne hade en horribel, utvaska og utbrukt historie; "kjøss, familien min har blitt drept, nu skal jeg ta hevn; PÅ ALLE!!!" :p

Akkurat det der har du sagt før (nesten ordrett). Jeg bare lurer: Har du egentlig spilt Max Payne? Spillet handler ikke om at Max tar ut frustrasjon og sinne på tilfeldige armerte mennesker, det er mye mer komplekst enn det. Prøv spillet, eller forklar hvorfor du mener som du gjør. For jeg skjønner det ikke. :shrug:

 

 

ja, jeg repeterte meg selv der :p men, jeg har spilt gjennom spillet et par ganger, digger det ganske kraftig, men historien har man opplved tusen ganger før; Max Payne mister familien sin, for å finne morderen og kommet til bunns i saken må han stå imot både mafia og politi, underveis finner han ut at folk han trudde var snill er slemme etc. Det fungerer, i et spill, men bare så vidt, men bevares, den er jo underholdende, og altfor mange spill har dårligere historie :p

 

Om man tenker over det; Half-Life hadde jo heller ikke noe utrolig bra historie: Et eksperiment går galt, som sender tusenvis av romvesener til Jorden, i tillegg til å prøve å overleve må også hovedpersonen slåss mot soldater sendt ut av regjeringen som må forhindre at katastrofen blir "common knowledge". Men det fungerer jo, og folk digget den jo fordi at historiene til tidligere fps'er hadde det med å stinke :)

Lenke til kommentar

kjøpte meg Ravenshield... Ikke noe historie men det er ganske bra gameplay. Hadde egentli tengt å kjøpe gotich2 men dei hadde ikke inne

Ligner jævli på Ghost Recon (men det er jo ikke så rart...)

 

Kjøpte meg forresten ein pc stol fra bohus og. Den er rett å slett deilig. 500kr.

Lenke til kommentar

Noen som husker de to Twinsen spilla? Twinsen's Oddessey het hvertfal ett av dem - det første av dem hadde en helt kaptiverende historie =)

 

Men ja, en god historie begynner å bli mer og mer viktig idag, selv om det nesten kan se ut som det fantes før men er nesten utdødd idag...

 

Det første Unreal synes jeg å huske holdt meg mye interessert pga historien, men det var kanskje fordi det var det første fps som faktisk hadde en type historie? Ellers er Planescape: Torment klassisk - veldig få rollespill har en historie som er det minste orginal.

 

Men aller best? Jeg må faktisk si Anarchy Online - hvis man leser bakgrunds historien, en hel roman kalt Prophet without Honor av Ragnar Tørnquist, som ble skrevet mens AO ble produsert. AO i seg selv bygger videre på dette med små historie doser, så kanskje det ikke er helt riktig å si at spillet i seg selv har den beste historien. Men uansett, for sci-fi fans er denne boka og bakhistorien til AO noe av det råeste og mest orginale sci-fi jeg har lest =)

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar
Max Payne hade en horribel, utvaska og utbrukt historie; "kjøss, familien min har blitt drept, nu skal jeg ta hevn; PÅ ALLE!!!" :p

Akkurat det der har du sagt før (nesten ordrett). Jeg bare lurer: Har du egentlig spilt Max Payne? Spillet handler ikke om at Max tar ut frustrasjon og sinne på tilfeldige armerte mennesker, det er mye mer komplekst enn det. Prøv spillet, eller forklar hvorfor du mener som du gjør. For jeg skjønner det ikke. :shrug:

 

ja, jeg repeterte meg selv der :p men, jeg har spilt gjennom spillet et par ganger, digger det ganske kraftig, men historien har man opplved tusen ganger før; Max Payne mister familien sin, for å finne morderen og kommet til bunns i saken må han stå imot både mafia og politi, underveis finner han ut at folk han trudde var snill er slemme etc. Det fungerer, i et spill, men bare så vidt, men bevares, den er jo underholdende, og altfor mange spill har dårligere historie :p

Jo jo, jeg skjønner hva du mener, men jeg er ikke enig i at den er "horribel, utvaska og utbrukt". Tenk deg at jeg for eksempel sa det samme om Metal Gear Solid, og fulgte opp med: "Å nei! Onde terrorister truer verden med en ny type supervåpen, og bare Solid Snake kan stoppe dem!" Ville du da nikket og oppriktig sagt at "Ja, du har rett"?

 

Det synes umulig å unngå klisjéer når man forfatter (tro meg, jeg har prøvd :wink: ), for nesten alt har blitt det allerede. Å være original blir markant vanskeligere hele tiden. Om jeg har fått det til vet jeg ikke helt, men personlig er jeg svært fornøyd med hva jeg har puslet sammen til nå. :)

Lenke til kommentar
Noen som husker de to Twinsen spilla? Twinsen's Oddessey het hvertfal ett av dem - det første av dem hadde en helt kaptiverende historie =)

Ellusion

 

du tenker kanskje på LBA serien?

 

ble helt hekta etter å ha prøvd demon til nr. 2, og har fullført begge spillene i sin tid. Tror at det var 2ern som het Little big adventure : Twinsens Oddesey :)

 

 

Ellers for å svare på topicen kan jeg jo komme med små anbefalinger :)

 

Er du på jakt etter spill med bra story / innlevelse er det i hvertfall RPG / Adventure spill du er på jakt etter. Etter min mening er de to beste spillene på markedet for tiden Morrowind og Gothic II. Dette er på grunn av de kjempemessige områdene du kan utforske med utrolig mange små "avstikkere" elller sub-quests, altså små oppdrag du kan påta deg som forsterker følelsen av frihet. Her finner du også som oftest flere måter å nå målene på, og kan spille flere ganger uten å oppleve det samme :)

 

en annen sjanger jeg anbefaler er gode gamle adventure spill. Monkey island serien f.eks. Utrolig morsom humor og avhengighetsdannende spill (se bort frea nr. 3 i serien, den er elendig). Et annet spill i samme kategori er Day of the Tentacle... må bare nytes :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...