Gå til innhold

trenger hjelp til å velge ny skjerm, 27"


lobfredd

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte jeg endelig skal få byttet ut min gamle billig skjerm fra Hanns-G 28".

Jeg har irritert meg grenseløst over den dårlige bildekvaliteten til Hanns-G skjermen, det er så ille at vinduene bytter farge om jeg flytter dem rundt... :p

Jeg er egentlig veldig kresen når det komme til bildekvalitet etc.

Jeg har sett litt på Dell U2711og den virker grei, men syntes den virker litt gammel, har vel kommet noe nytt og bedre?

Prisen på den er også grei, vil helst ikke overstige 5000.

har også hørt noe bra om en ny Samsung skjerm med PLS panel, men husker ikke navnet på den

og en Hazro HZ27WC skulle visst være best på bildekvalitet, men denne fant jeg ikke i prisguide eller noen norske nettbutikker nettbutikker ?

 

Skjermen skal brukes til internett surfing og endel treg MMO spilling.

Takker :)

Endret av lobfredd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell U2711 er nok fremdeles av de beste 27'' skjerm til ca 5 000 kr. At en skjerm har noen år på baken spiller liten rolle, fremdeles er 5 - 6 år gamle Eizo og NEC skjermer for profesjonelt bruk like bra eller bedre enn mange nye skjermer.

 

Har selv U2711 og den har det meste når det gjelder tilkobling etc. Og den er ekstremt behagelig i bruk. Eneste den mangler er pivot.

 

Samsung sin PLS-skjerm (S27A850D) har både Dael, Dustin, Komplett, MPX, PSdata, NestshopXL etc på lager. Pris ca 5 500 +. DEt jeg har sett av tester indikerer at det er en OK skjerm, men den kan ikke konkurrere med IPS når det gjelder fargerom ennå. Så ut fra hvilken score denne får er faktisk U2711 en bedre skjerm om det er korrekt fargegjengivelse etc som er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...