Gå til innhold

Problemer med og gå første gangs tjeneste.

Aleksander_X

Anbefalte innlegg

Hei.

En gutt på 21 skriver :)

For 4-5 år siden når jeg gikk Vg1 var jeg på sesjon. Og hadde ambiøse tanker om og dra i miliæret og prøve meg som marine jeger. Etter 1 år på Media skole, og 3 år på idrett, hadde jeg ikke hørt noe. Så søkte jeg på opptak direkte til marinen. Kom ikke inn pga et poeng for lavt på matte matikk, basert på sesjonen for 5 år siden.

Men for en liten stun siden fikk jeg inkalling i mars til Sjøforsvaret.

I løpet av det siste året som nå har gått siden jeg først søkte til marinen har veldig mye skjedd.

Kjærsten min har hatt det veldig vanskelig med sine foreldre i og med at faren er skitzofren og fått denne diagnosen nylig + at Kjærsten min har hatt det veldig vanskelig i oppveksten og har pga av dette veldig store vanskligheter med diverse. Jeg har fulgt ho og vært der i de vanskelig tidene som en vær god kjærste ville vært. Hadde det ikke vært for meg er det en sjangse for at jenta mi ikke vil vært i live, med tankte på tidligere planer om og ta livet sitt.

Nå i dag er hun fult oppegående, går på skole top karakterer osv men sliter med deprisjon og angst for og være alene.

Dette + at jeg har fått en god job og og planer om og gå på skole og ta opp fag fra nytt år av, har dette endret synet mitt på og dra til militæret.

Jeg er også trener for et ungt volleyball lag jenter fra 8-10 klasse og trener for et ungdoms lag u 21. Dette vil også skape problemer om jeg skulle måtte dra in i militæret.

En annen ting og lege til er at en venn av meg ville gjerne inn i forsvaret men fikk ikke godkjent. Han er i super form osv så "teoretisk", kunne han bare tatt min plass.

Så lurer på hva slags muligheter det er, og hvordan dette fungerer?

Tusen hjertlig takk for helpen :)

Beklager tungt skrevet tråd er ikke flink til og skrive tråder xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med HOK, ta en telefon til Vernepliktsverket på 03003.

Du snakker også om å studere etter nyåret, vis du søker deg til skole kan du få utsettelse på din førstegangstjeneste.

Vis du er innen toppidrett går det også ann å få klubben til å søke om utsettelse, litt mere usikker på hvordan dette fungerer, men snakk med Vernepliktsverket.

Lenke til kommentar

Hei.

En gutt på 21 skriver :)

For 4-5 år siden når jeg gikk Vg1 var jeg på sesjon. Og hadde ambiøse tanker om og dra i miliæret og prøve meg som marine jeger. Etter 1 år på Media skole, og 3 år på idrett, hadde jeg ikke hørt noe. Så søkte jeg på opptak direkte til marinen. Kom ikke inn pga et poeng for lavt på matte matikk, basert på sesjonen for 5 år siden.

Men for en liten stun siden fikk jeg inkalling i mars til Sjøforsvaret.

I løpet av det siste året som nå har gått siden jeg først søkte til marinen har veldig mye skjedd.

Kjærsten min har hatt det veldig vanskelig med sine foreldre i og med at faren er skitzofren og fått denne diagnosen nylig + at Kjærsten min har hatt det veldig vanskelig i oppveksten og har pga av dette veldig store vanskligheter med diverse. Jeg har fulgt ho og vært der i de vanskelig tidene som en vær god kjærste ville vært. Hadde det ikke vært for meg er det en sjangse for at jenta mi ikke vil vært i live, med tankte på tidligere planer om og ta livet sitt.

Nå i dag er hun fult oppegående, går på skole top karakterer osv men sliter med deprisjon og angst for og være alene.

Dette + at jeg har fått en god job og og planer om og gå på skole og ta opp fag fra nytt år av, har dette endret synet mitt på og dra til militæret.

Jeg er også trener for et ungt volleyball lag jenter fra 8-10 klasse og trener for et ungdoms lag u 21. Dette vil også skape problemer om jeg skulle måtte dra in i militæret.

En annen ting og lege til er at en venn av meg ville gjerne inn i forsvaret men fikk ikke godkjent. Han er i super form osv så "teoretisk", kunne han bare tatt min plass.

Så lurer på hva slags muligheter det er, og hvordan dette fungerer?

Tusen hjertlig takk for helpen :)

Beklager tungt skrevet tråd er ikke flink til og skrive tråder xD

Hei, kan anbefale deg denne boken her. Se først og fremst sammensatte ord, kan nevne førstegangstjeneste, istedet for første gangs tjeneste, jobb istedet for job, marinejeger istedet for marine jeger, volleyballag istedet for volleyball lag.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å være sammen med kjæresten din. Hun kan trenge deg og så fort du drar inn i militæret så ser du henne svært sjeldent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, kan anbefale deg denne boken her. Se først og fremst sammensatte ord, kan nevne førstegangstjeneste, istedet for første gangs tjeneste, jobb istedet for job, marinejeger istedet for marine jeger, volleyballag istedet for volleyball lag.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å være sammen med kjæresten din. Hun kan trenge deg og så fort du drar inn i militæret så ser du henne svært sjeldent.

Hvis du først skal pirke i hvordan andre legger frem saken sin bør du sørge for å rydde kraftig i eget reir. Ta et kurs i tegnsetting og setningsoppbygging før du kommer med flere anbefalinger.

Til TS. Ta kontakt med VPV for å legge frem saken din. For å få fritak for skolegang må det være et heltidsstudium; det holder ikke å si at du skal ta opp igjen noen få eksamener (og i særdeleshet ikke om de er bestått fra før).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...