jackoksen Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Ankh skriver at han "Synes generelt ikke at ABB på noe vis utmerker seg som mer enn andre, men han har en sterk personlig overbevisning som han forfølger helt ut." Ok! Det er ikke spesiellt å dra ut til en øy å drepe seg rundt fordi man mener ungdommene på leir der er en trussel mot landet du bor i? Det er ikke spesiellt å mene at man er en kommende regent i et monarki med en stabil kongefamilie allerede på plass, med fremtidige arverekkefølge klar og alt på stell? Det er ikke spesiellt å tro at en liten organisasjon som "Knights Templar" skal overta styringen over Europa i sin helhet om kort tid? Jeg for min del synes nå kanskje at dette utmerker seg som noe spesielle overbevisninger - gjerne noe en paranoid schizofren pasient kunne mene. 1 Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg ser i VG at han mener at 100 000 nordmenn ser på ham som nasjonalhelt. Jeg tror faktisk det kan stemme, selv om ingen sier det rett ut. Personlig har jeg sansen for ham, så lenge Knights Templar er et begrep i overført betydning. At man fører en åndelig arv videre. Dersom han tror at det finnes en organisasjon med ekte riddere der ute, så er han jo gal, men det er jo ikke det han mener. 2 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Dersom han tror at det finnes en organisasjon med ekte riddere der ute, så er han jo gal, men det er jo ikke det han mener. Merkelig han sier noe annet da. 5 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg ser i VG at han mener at 100 000 nordmenn ser på ham som nasjonalhelt. Jeg tror faktisk det kan stemme, selv om ingen sier det rett ut. Personlig har jeg sansen for ham, så lenge Knights Templar er et begrep i overført betydning. At man fører en åndelig arv videre. Dersom han tror at det finnes en organisasjon med ekte riddere der ute, så er han jo gal, men det er jo ikke det han mener. Du har sansen for et menneske som velger å drepe 77 ungdom og voksne for å få oppmerksomhet rundt copy+paste -manifestet sitt? 4 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hey, litt narsissisme pleier å funke ganske bra i Norge, som en måte å utdanke janteloven på... Alle mennesker har vel litt nasisitiske trekk, men det er langt derfra til å bli diagnostisert som narsisist. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Igjen, dette virker for meg som et skoleeksempel på narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Og hadde han fått den diagnosen ville han blitt regnet som tilregnelig. Det kan jo være mange narsissistiske trekk som går igjen i andre diagnoser. Det er helt klart. Og der stopper egentlig mitt grunnlag for å vurdere det videre. Hey, litt narsissisme pleier å funke ganske bra i Norge, som en måte å utdanke janteloven på... LITT ja, som Petter Northug f. eks. ABB har mer enn litt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jepp. Når du begynner å stile deg selv Tofagerl den første av Norge har du passert praktisk mengde en stund tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hey, litt narsissisme pleier å funke ganske bra i Norge, som en måte å utdanke janteloven på... LITT ja, som Petter Northug f. eks. ABB har mer enn litt. Nope, ikke prøv deg å fremheve deg selv hvis ikke nettverk og "stand" gir deg lov til å provosere mildt. "Steinrøysaneribakken" fungerer fint foreløpig. Hvis du derimot allerede har innkassert og er fin nok på håret - ja, da er det greit nok Ingen gidder mønstre nok mental kapasitet til å gruse en vinner - vi lar det suse - og håper dusten snubler ettertrykkelig heller. Men hvis det da skulle handle om "blood on the dance-floor", ja da er vi der - enbeinte og fine Lenke til kommentar
whateverw Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Jeg ser i VG at han mener at 100 000 nordmenn ser på ham som nasjonalhelt. Jeg tror faktisk det kan stemme, selv om ingen sier det rett ut. Personlig har jeg sansen for ham... ... det er jo ikke det han mener. Du "forstår ham så godt", at du VET hva han MENER selv når han sier noe helt annet? Du... DU er gal, du. @mods: Dette er IKKE personangrep, dette er STADFESTING AV FAKTA. Endret 1. desember 2011 av whateverw 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg tror diskusjonen som ble fjernet i formiddag viste tilstrekkelig om tomkjetil til at det ikke er nødvendig å stadfeste videre fakta. 1 Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Det kan vi i hvert fall stadfeste! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Ankh skriver at han "Synes generelt ikke at ABB på noe vis utmerker seg som mer enn andre, men han har en sterk personlig overbevisning som han forfølger helt ut." Ok! Det er ikke spesiellt å dra ut til en øy å drepe seg rundt fordi man mener ungdommene på leir der er en trussel mot landet du bor i? Det er ikke spesiellt å mene at man er en kommende regent i et monarki med en stabil kongefamilie allerede på plass, med fremtidige arverekkefølge klar og alt på stell? Det er ikke spesiellt å tro at en liten organisasjon som "Knights Templar" skal overta styringen over Europa i sin helhet om kort tid? Jeg for min del synes nå kanskje at dette utmerker seg som noe spesielle overbevisninger - gjerne noe en paranoid schizofren pasient kunne mene. Tror du misforstår - ABB gikk for hva han trodde på - så hva tro "vi" på, og hva er "vi" villige til i tråd med Lenke til kommentar
whateverw Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Jeg tror diskusjonen som ble fjernet i formiddag viste tilstrekkelig om tomkjetil til at det ikke er nødvendig å stadfeste videre fakta. Var ikke med på den, vaska boden. Var jævla mye dritt der inne. Sjeit og inngrodd faenskap. Og her? EDIT: Altså, ikke min bod da, for atte boden min, den er fin og Endret 1. desember 2011 av whateverw 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg tror diskusjonen som ble fjernet i formiddag viste tilstrekkelig om tomkjetil til at det ikke er nødvendig å stadfeste videre fakta. fjerne Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Angående adolf hitler og andre nynasister, kan man trekke konklusjon at alle de lider av paranoid schizofreni? Altså en kombinasjon av vrang forestilleser, at noe er bedre en andre, det rettferdige i dems syn er å ta liv av alle man mener ikke er verdige å ha egne intriesser og meninger? Men de er for svake å ta sitt eget liv? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Nei, særlig ikke Adolf. Husk at situasjonen i Tyskland på 20-30 tallet var EKSTREMT anti-jødisk, og nasjonalistisk. Det er det som gjorde det "normalt" at nazistene fikk makten. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Hitler satt jo de facto ved makta da han drepte sine utvalgte. Noe som ikke helt kan sammenlignes med ABB. Endret 1. desember 2011 av Hyperio Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg ser i VG at han mener at 100 000 nordmenn ser på ham som nasjonalhelt. Jeg tror faktisk det kan stemme, selv om ingen sier det rett ut. Det virker tvert imot som at det å være fanboi medfører et veldig sterkt behov for å si det rett ut, feks her inne eller på ymse andre anonyme fora hvor man klapper seg selv og hverandre på skulderen. Kanskje er det vel så sannsynlig at dere er 15-20 stykker, men med fritid og uttrykksbehov nok til å virke som flere trilliarder støttespillere? Kanskje det faktisk blir best sammenlignbart med islam? Veldig mange som liker den tøffe og trygge følelsen man får i en motkulturell bevegelse, en desto mindre andel som føler at de må være lojale og forsvare volden og "mot"-militarismen også og roper høyt og ofte at de representerer alle sammen, pluss en mikroskopisk andel som faktisk gjennomfører vold i fredstid? I så fall er "counterjihad" et helt perfekt ord: samme kategori, samme ulla, samme idiotene. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Angående adolf hitler og andre nynasister, kan man trekke konklusjon at alle de lider av paranoid schizofreni? Nei, særlig ikke Adolf. Husk at situasjonen i Tyskland på 20-30 tallet var EKSTREMT anti-jødisk, og nasjonalistisk. Det er det som gjorde det "normalt" at nazistene fikk makten. Hvorfor ikke Adolf, egentlig? Altså, at han fikk folk med seg er jo noe annet: desperasjon og avmakt gir grobunn for enkle og tanketomme og sinte løsninger, osv etc. Men mannen selv? Utfra hva jeg har lest og hørt, ser jeg slett ikke bort fra at han har hatt et par av de samme ideene om forfølgelse, om seg selv og sin egen rolle. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå