Bonzo42 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Fikk akkurat vite at Grøstadgris kun selger frossen familieribbe i år... Jeg lurer derfor på om det finnes andre produsenter/forhandlere som selger tynnribbe av god kvalitet og evt. med mulighet for å få tak i ferskt kjøtt før jul i Vestfold eller i det sentrale østlandsområdet Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hva er galt med frossen ribbe? Med mindre du slakter grisen etter den 20e må du uansett fryse den. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Det som er galt er først og fremst er at det er familieribbe, det er juks.. Strøm-Larsen er kanskje litt for langt unna? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Ah, det er ikke det at den er frossen, men at kuttet er feil. Jeg forstår. Lenke til kommentar
Bonzo42 Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Ja, det er hovedsaklig at den er kuttet feil som er problemet. Men, frysing av kjøtt vil alltid degradere smaken (i en større eller mindre grad) slik at hvis man får tak i ferskt kjøtt så vil det være det beste. Og hvis kjøttet er vakumpakket kan det vel holde opp i mot en 6-8 dager uten frysing. Ja, Strøm-Larsen skaffer fersk ribbe, men jeg tror at denne ribben er fra Gilde og dermed er i praksis det samme som man kan få på Meny eller tilsvarende steder. Så spørsmålet er fortsatt åpent, hvilke andre produsenter leverer kvalitetsribbe? Utifra hjemmesidene til Smedstuen Gård kan det se ut som om de har sluttet med ribbe? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Gir du ribba mange timer med TLC vil du ikke kunne smake at den var frossen. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Strøm-Larsen tar vel kun inn hele slakt og kutter opp i de bitene de vil ha, hvem som leverer slakt til dem vet jeg ikke, men det svarer de nok på om du spør. Har aldri fått annet enn superkvalitet derfra. Lenke til kommentar
Bonzo42 Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Har bestilt nå, både ribbe, julepølse og medisterkaker fra Grøstad via butikk her i Tønsberg. Er blitt lovet tynnribbe, så dette blir spennende! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Har bestilt nå, både ribbe, julepølse og medisterkaker fra Grøstad via butikk her i Tønsberg. Er blitt lovet tynnribbe, så dette blir spennende! Lyst til å avsløre hvor? Har lett etter butikker som er villige til å bestille morsomme ting i nesten to år nå, men har stort sett måttet dra til Oslo for å få tak i det jeg vil ha.. Lenke til kommentar
Bonzo42 Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Har bestilt nå, både ribbe, julepølse og medisterkaker fra Grøstad via butikk her i Tønsberg. Er blitt lovet tynnribbe, så dette blir spennende! Lyst til å avsløre hvor? Har lett etter butikker som er villige til å bestille morsomme ting i nesten to år nå, men har stort sett måttet dra til Oslo for å få tak i det jeg vil ha.. Jeg bestilte på Fru Enebær -> http://www.fruenebar.no/ Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Bare jeg som umiddelbart så for meg en bar som het Fruene når de så URLen? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå