Cuneax Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Tåler 100 ganger så mange ladesykluser som vanlige batterier. Nå kommer batteriet som varer "evig" Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Nå kommer batteriet som varer "evig" Og inne i artikkelen er overskriften Snart kommer batteriet som varer evig Det er mange som påstår de har utviklet noe som skal revolusjonere batterier, men hvis det er noe alle burde lært nå, så er det at de fleste av slike "gjennombrudd" enten viser seg å ikke fungere i praksis, eller så vil det ta veldig veldig mange år får det kommer på markedet. Dermed er det for dumt å skrive "snart" og "nå" i slike tilfeller. Snart om 7 år, kanskje? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Min erfaring med de laderene og batteriene som man får bl.a. på Elkjøp, er at 100 ganger så mange ladesykluser, skulle bety en fire-fem hundre ladesykluser :g Mine oppladbare batterier døde som fluer, og jeg gikk tilbake til engangsbatterier. Lenke til kommentar
Spiftire Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Dette høres jo helt fantastisk ut! For godt til å være sant...? Men som med nesten all annen likeledes revulusjonerende teknologi blir det vel til at et eller annet stort firma kjøper patenten og arkiverer parpirene. http://www.youtube.com/watch?v=I5DCwN28y8o 1 Lenke til kommentar
x5560 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Det de fleste ikke skjønner er at slik teknologi allerede har eksistert en stund, men grådige produsenter (som med viten og vilje legger inn en "utløpsdato" eller destruksjonsdato om du vil, på produktene sine så vi skal bytte ut oftere og kjøpe mer) kjøper umiddelbart opp slike teknologier og legger dem på is intill de finner en måte å utnytte dem til å tjene mer penger på. Hva skulle de tjent penger på hvis et batteri varte i 10 år, ikke sant? Det som er bra for konsumentene er ikke bra for produsentene og vice versa. Dette forskes det på i stor skala fra produsentene sin side, men dette hemmeligholdes fra forbrukerene. Lenke til kommentar
x5560 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 @spiftire - Jeg så den light bulb dokumentaren. Fasinerende og meget opplysende. Bør ses av alle Lenke til kommentar
Rolfemann Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Nå kommer batteriet som varer "evig"Og inne i artikkelen er overskriftenSnart kommer batteriet som varer evig Rettet. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 leste en norsk artikkel hvor en forsker kritisterte dette funnet (som vanlig husker jeg overhodet ikke kildene mine). Han sa at dette bare er markedsføring av aller mest kyniske sort. De har funnet en måte å la et elektrodene vare 100 ganger lengre ja, men det betyr ikke 100 ganger flere ladesykluser. Det vi oppfatter som "levetid", altså hvor lenge batteriet varer per lading, blir heller ikke bedre enn dagens batterier. Slik skjønte jeg artikkelen i hvert fall. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Åhh.... Jeg som nettopp har kjøpt nytt laptop batteri (det gamle "tørket ut" som det heter)!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg