Gå til innhold

Ny Amd Rig

Anbefalte innlegg

Heisann, har valgt å kjøpe meg en ny AMD Rig til Spilling. Skal Kun ha AMD og ikke Noe annet?

Kan noen se over å se om dette ser fornuftig ut?

Hovedkort: ASUS Crosshair V Formula, Socket-AM3+

Prosessor: AMD FX-8150 8-Core Processor

Psu: Corsair HX 750W PSU

Ram: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

Skjermkort: ASUS Radeon HD 6970 2GB GDDR5

Detter har jeg fra før

SSD DISK: Corsair SSD Force Series 3, 120GB

+ Diverse hardisker b.la velociraptor, og lagrins disk på 2tb.

Det jeg ikke har så mye greie på hva jeg vil ha er cpu kjøler , kabinett (Har et fracta design 3) men vil ha nytt da jeg ikke er fornøyd med dette.

Maskinen skal være luft kjølt.

Noen forslag på opsettet om alt passer,anbefalte endringer og noen forslag til kabinett og kjøling. Kjøling til cpu kan godt være lukket kjølesystem.

Pris? - Maks 15000,- -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Intel er nok desverre litt mer prisgunstig nå for tiden. Men man får jo mye bra fra AMD også, hvis man har en forkjærlighet for de.

Ang CPU-kjøler: siden du har en så bra prosessor, så velg en med litt kraft. Det veldig typiske forslaget er selvfølgelig NOCTUA NH-D14. Den er veldig svær, men veldig god!

EDIT: Fractal Design Define R3 er et godt og stille kabinett.

Endret av Useless
Lenke til kommentar

Socket FM1 er for Llano-prosessoren. De har jo innebygget GPU (som ikke egner seg spesielt for spill, med mindre de er litt eldre/enkle), ytelsen er det så som så med. De er vel spesielt ment for kontormaskiner evt. HTPCer. Om du -må- ha AMD, så for all del. For spilling så har ikke Bulldozer vist seg å ha noen særdeles gode fordeler over sin forgjenger Phenom II. Den bruker også mer strøm. Men om du avskyr Intel, så kan du vel likesågodt bare ta en Bulldozer.

Lenke til kommentar

Skal ikke ha Intel - Skal ha Amd .

Forskjell på FM1 prosessor og den jeg har valgt.?

Noen forslag til kabinett ? Stille og kjølig.

Jeg har vært AMD-fanboy i alle år, men per idag så ser tilogmed "nederlaget" i kvitauget og at Intel kroner cpu-toppen.

i5 2500k for ca 1500, gruser alt AMD har, selv FX-8170. Finito. Finale.

Skal du idag ha en fremtidsretta gamingpc for et relativt lavt budsjett, er Intel helt klart veien å gå. Dessverre.

Lenke til kommentar

Skal ikke ha Intel - Skal ha Amd .

Forskjell på FM1 prosessor og den jeg har valgt.?

Noen forslag til kabinett ? Stille og kjølig.

Jeg var selv 100% på AMD når jeg skulle ha PC, men jeg angrer litt den dag idag selvom den gjør jobben sin godt. Har en 1055T..

Men helt Intel er regjert helt siden den gangen jeg kjøpte for et år siden. Og den 8-kjernen imponerer ikke så mye i ytelse i forhold til før. Så gjør deg selv en tjeneste å kjøp Intel.

På skjermkortsiden derimot så er det bare å kjøre på med AMD om du ønsker, men ville helt klart ventet til etter nyttår. Da kommer AMD HD 7000 series skjermkort.. 28nm og greier!

Lenke til kommentar

Har idag en AMD Phenom II X4 965 Black Edition, strålende fornøy med denne, tenkte i utgangspunktet å bytte videre til AMD - men ser poenget med Intel.

Men det blir uansett AMD for min del - er det eventuelt noe nytt på gang fra AMD sin side?

Lenke til kommentar

Har idag en AMD Phenom II X4 965 Black Edition, strålende fornøy med denne, tenkte i utgangspunktet å bytte videre til AMD - men ser poenget med Intel.

Men det blir uansett AMD for min del - er det eventuelt noe nytt på gang fra AMD sin side?

AMD kom akkurat med den 8 kjerners prosessoren du linket til og feilet hardt. Svakere ytelse enn en 4 kjerner fra Intel sier vel sitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du kommer aldri til å få brukt i nærheten av 8GB ram til spilling en gang.

Godt mulig, men mtp. de latterlig prisene på minne er den en grei fremtidsinvestering uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...