amd-amd Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Heisann, har valgt å kjøpe meg en ny AMD Rig til Spilling. Skal Kun ha AMD og ikke Noe annet? Kan noen se over å se om dette ser fornuftig ut? Hovedkort: ASUS Crosshair V Formula, Socket-AM3+ Prosessor: AMD FX-8150 8-Core Processor Psu: Corsair HX 750W PSU Ram: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Skjermkort: ASUS Radeon HD 6970 2GB GDDR5 Detter har jeg fra før SSD DISK: Corsair SSD Force Series 3, 120GB + Diverse hardisker b.la velociraptor, og lagrins disk på 2tb. Det jeg ikke har så mye greie på hva jeg vil ha er cpu kjøler , kabinett (Har et fracta design 3) men vil ha nytt da jeg ikke er fornøyd med dette. Maskinen skal være luft kjølt. Noen forslag på opsettet om alt passer,anbefalte endringer og noen forslag til kabinett og kjøling. Kjøling til cpu kan godt være lukket kjølesystem. Pris? - Maks 15000,- - Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Sett bort ifra at AMD CPU + hovedkort så ser det fornuftig ut. Du betaler rett og slett "more for less". Lenke til kommentar
amd-amd Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Hva annet i AMD er da å anbefale? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hva annet i AMD er da å anbefale? det han mener er at Intel gir mye bedre prosessor for penga nå. Lenke til kommentar
amd-amd Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 AMD CPU + hovedkort sier du er more for less....... Hva annet er da å anbefale? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 AMD CPU + hovedkort sier du er more for less....... Hva annet er da å anbefale? intel i5 2500K + Asus P8Z68 hovedkort 2 Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Hehe. Intel er nok desverre litt mer prisgunstig nå for tiden. Men man får jo mye bra fra AMD også, hvis man har en forkjærlighet for de. Ang CPU-kjøler: siden du har en så bra prosessor, så velg en med litt kraft. Det veldig typiske forslaget er selvfølgelig NOCTUA NH-D14. Den er veldig svær, men veldig god! EDIT: Fractal Design Define R3 er et godt og stille kabinett. Endret 29. november 2011 av Useless Lenke til kommentar
amd-amd Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Skal ikke ha Intel - Skal ha Amd . Forskjell på FM1 prosessor og den jeg har valgt.? Noen forslag til kabinett ? Stille og kjølig. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Socket FM1 er for Llano-prosessoren. De har jo innebygget GPU (som ikke egner seg spesielt for spill, med mindre de er litt eldre/enkle), ytelsen er det så som så med. De er vel spesielt ment for kontormaskiner evt. HTPCer. Om du -må- ha AMD, så for all del. For spilling så har ikke Bulldozer vist seg å ha noen særdeles gode fordeler over sin forgjenger Phenom II. Den bruker også mer strøm. Men om du avskyr Intel, så kan du vel likesågodt bare ta en Bulldozer. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Skal ikke ha Intel - Skal ha Amd . Forskjell på FM1 prosessor og den jeg har valgt.? Noen forslag til kabinett ? Stille og kjølig. Jeg har vært AMD-fanboy i alle år, men per idag så ser tilogmed "nederlaget" i kvitauget og at Intel kroner cpu-toppen. i5 2500k for ca 1500, gruser alt AMD har, selv FX-8170. Finito. Finale. Skal du idag ha en fremtidsretta gamingpc for et relativt lavt budsjett, er Intel helt klart veien å gå. Dessverre. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 hvis VIRKELIG har lyst på AMD går det fint med en 1100t på AM3+ hovedkort men du burde for i5 2500K + Asus P8Z68 Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Skal ikke ha Intel - Skal ha Amd . Forskjell på FM1 prosessor og den jeg har valgt.? Noen forslag til kabinett ? Stille og kjølig. Jeg var selv 100% på AMD når jeg skulle ha PC, men jeg angrer litt den dag idag selvom den gjør jobben sin godt. Har en 1055T.. Men helt Intel er regjert helt siden den gangen jeg kjøpte for et år siden. Og den 8-kjernen imponerer ikke så mye i ytelse i forhold til før. Så gjør deg selv en tjeneste å kjøp Intel. På skjermkortsiden derimot så er det bare å kjøre på med AMD om du ønsker, men ville helt klart ventet til etter nyttår. Da kommer AMD HD 7000 series skjermkort.. 28nm og greier! Lenke til kommentar
amd-amd Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Har idag en AMD Phenom II X4 965 Black Edition, strålende fornøy med denne, tenkte i utgangspunktet å bytte videre til AMD - men ser poenget med Intel. Men det blir uansett AMD for min del - er det eventuelt noe nytt på gang fra AMD sin side? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Har idag en AMD Phenom II X4 965 Black Edition, strålende fornøy med denne, tenkte i utgangspunktet å bytte videre til AMD - men ser poenget med Intel. Men det blir uansett AMD for min del - er det eventuelt noe nytt på gang fra AMD sin side? AMD kom akkurat med den 8 kjerners prosessoren du linket til og feilet hardt. Svakere ytelse enn en 4 kjerner fra Intel sier vel sitt. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Du kommer aldri til å få brukt i nærheten av 8GB ram til spilling en gang. OG hvis du vil kaste bort penger og få dårligere ytelse bare fordi du liker AMD, så er det selvfølgelig ditt valg, men i5-2500k og z68 gir deg mer ytelse for mindre penger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Du kommer aldri til å få brukt i nærheten av 8GB ram til spilling en gang. Godt mulig, men mtp. de latterlig prisene på minne er den en grei fremtidsinvestering uansett. Lenke til kommentar
amd-amd Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Du kommer aldri til å få brukt i nærheten av 8GB ram til spilling en gang. -- for 700 kr så kjøper jeg 16 gb , idioti hvis du ikke gjør det. Lenke til kommentar
magb Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Også idoti å oppgradere fra Phenom II X4 965 til AMD FX-8150 hvis du er ute etter spillytelse. De yter nesten likt i de fleste spill. 3 Lenke til kommentar
amd-amd Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Nesten likt, leste en plass ca 20% bedre ytelse.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå