Thitorkin Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 http://www.nettlageret.no/productdetails.php?product=1019 Usikker på hvor mange kabler følger med der, hvor mange slike må eg ha for mine høytalere: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585045#info Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Det var jo også en måte å brenne penger på. Noen spesiell grunn til at du har sett deg ut de mest overprisede kablene jeg har sett i dag? 1 Lenke til kommentar
Runefalk Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Fun "k" kable er da ikke så veldig dyre,bra kabler det Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Fun "k" kable er da ikke så veldig dyre,bra kabler det Tidobbel pris av vanlig høytalerkabel som gir nøyaktig det samme resultatet. Folk som tror at høytalere går på likespenning har ingen kredibilitet når det kommer til å lage høytalerkabler, det er bare vanlige kabler i fancy strømper. 1 Lenke til kommentar
Runefalk Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 De er billige til og være terminerte kabler.Sier ikke at dem er bedre en rimelige kabler... Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Flimzes, finnes det billigere kabler? Når eg så "loddet" tenkte eg at eg måtte finne noen med bananplugger på allerede og ble litt skremt, men om du finner noen billige tar eg gjerne de altså! Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Har du sjekket om det virkelig er Bi-wiring på de høytallerne? Tror ikke det er så vanlige å ha det på "billig" høytallere. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Har du sjekket om det virkelig er Bi-wiring på de høytallerne? Tror ikke det er så vanlige å ha det på "billig" høytallere. Hva er bi-wiring og hvorfor trenger eg det? Kan noen finne kabler som passer til høytalerene? :S Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Høytalerkabler er ingenting annet enn rene strømkabler, og så består de gjerne av mange tynne tråder for å tåle litt mer bøying enn de vanlige strømkablene i veggen. Det er ingen kontakter og ingen terminering på vanlig høytalerkabel, så i prinsippet vil "alle" kabler fungere. Det er derfor vanlig å kjøpe det enten på rull eller på løsmeter, og klippe til det du trenger. I utgangspunktet vil så tynne kabler som 1.5mm² holde, men selv liker jeg følelsen av 2.5mm² kabler, de føles mer solide. Her har du 20 meter http://www.dustinhome.no/hama-hoyttalerkabel-20-m/product/5010118112 , noe som bør holde til surround i en ikke så alt for stor stue. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Har du sjekket om det virkelig er Bi-wiring på de høyttalerne? Tror ikke det er så vanlige å ha det på "billig" høyttalere. Hva er bi-wiring og hvorfor trenger eg det? Kan noen finne kabler som passer til høytalerene? :S Bi-wiring er at du kjører separate kabler til diskant og bass. Noen mener det blir bedre lyd når du gjør det på den måten(jeg har aldri klart å høre forskjell). Kjøp deg heller noen helt ordinære høyttaler kabler fra biltema eller lignende. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 Om eg har denne forsterkeren og noen slike kabler Er det lurt av meg å¨kjøpeSlike eller noen sånne? Eller skal eg bare kjøpe de billige på biltema? Lenke til kommentar
Runefalk Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Banan plugger er jo greit og ha på høyttalerkablene.Du trenger ikke kjøpe de dyreste.Disse er jo solide og greie http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=480238 Endret 30. november 2011 av Runefalk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå