Gå til innhold

Sony Ericsson W595 ødelagt skjerm, trenger kontaktene mine

trespiser

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var "uheldig" i dag og skjermen har falt av mobilen og det som skal kobles til skjermen er også ødelagt. Men jeg må jo ha kontaktene mine og de er jo selvfølgelig lagret inne på selve mobilen som har tegn til at den fortsatt fungerer.

Hva skal jeg gjøre da? kan jeg bare gå på elkjøp da eller er det vanskelig å få ordna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare ett forslag, men; koble til med datakabel og bruk sync verktøy fra SE til å hente dem ut?

kan jo prøve men da må jeg skru den på og som du kanskje burde ha visst før du posta så sitter av og på knappen på den delen som skjermen eller har du ikke lest innlegget mitt skikkelig??? er vant til detta med at folk bare svarer meg før dem leser skikkelig for hvis det skjer så blir det som regel helt feil.

Men for å unngå misforståelser så satte jeg navnet på telefonen sånn at folk vet hvilken mobil det er.

Jeg er vel avhengig av å skru telefonen på for å gjøre dette eller finnes det andre løsninger?

Lenke til kommentar

FAEN..

Her på forumet så har vi alle typer mennesker. Vi har leger, advokater, hasjrøykere, trøndere, søringer, politikere, politi, nerder, freakere og reparatører bare for å nevne noen av de få gruppene. Vi snakker om alt fra medisin, juss, narkotika, trønderbart, sørlandsperlene, politikk, regler, spill, alt mulig og reparasjon av alt mulig annet men hvorfor i all forum må jeg vente i over et halvt døgn uten å få noe som helst konstruktive svar? :O

HERRE GUUUUUD OMG!!!!

Lenke til kommentar

My trendy phone selger W595 skjermer til 202 kr. Om du kan å skru ut noen skruer og løsne en klips så er dette veien å gå :

http://www.mytrendyphone.no/shop/sony-ericsson-w595-13598p.html

har selv handlet fra dem ved flere anledninger , så de er til å stole på :)

wtf? har det kommet nye versjoner av den nå da? den skjermen passer ikke på den jeg har i hvertfall. men jeg skal ta et bilde og laste opp.

Lenke til kommentar

FAEN..

Her på forumet så har vi alle typer mennesker. Vi har leger, advokater, hasjrøykere, trøndere, søringer, politikere, politi, nerder, freakere og reparatører bare for å nevne noen av de få gruppene. Vi snakker om alt fra medisin, juss, narkotika, trønderbart, sørlandsperlene, politikk, regler, spill, alt mulig og reparasjon av alt mulig annet men hvorfor i all forum må jeg vente i over et halvt døgn uten å få noe som helst konstruktive svar? :O

HERRE GUUUUUD OMG!!!!

Det var da voldsomt til reaksjon da. Dette forumet består av frivillige deltakere, det er ikke ett profesjonellt support forum der du kan forvente svar umiddelbart. Når du i tillegg poster spørsmålet ditt midt på natta så kan du ikke forvente å få svar umiddelbart.

Synes du kan roe deg ned ca 8 hakk.

Med slike svar så er du heldig om du får respons i det heletatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

FAEN..

HERRE GUUUUUD OMG!!!!

Hva er dette for en tone ?

Tror du det sitter dedikterte mennesker som vet du kommer til å stille akkurat dette spørsmålet på forumet, og er klar til å svare deg på minuttet ? jeg må bare spørre for det virker som du tror det :)

Det tok meg 2 sekunder og søke opp den skjermen , og 2 sekunder til for å finne en guide på hvordan man bytter skjerm

Test ut w595 disassemble , eller w595 change screen på google. Jees

Lenke til kommentar

men hva med den helvetes "IDE" kabelen som sitter mellom skjerm og mobil? Den skjermen der ligner ikke det jeg har og den "IDE" kabelen der er noe helt annet enn det jeg har. Det er visst ikke bare å legge til bilder lenger så da driter jeg langt f i det selv om jeg har bilde klart på datan nå.

Egentlig så vil jeg bare få ut kontaktene mine og kaste søppla langt vekk og kjøpe en ny mobil for jeg har hatt den i snart 3 år.

Lenke til kommentar

FAEN..

HERRE GUUUUUD OMG!!!!

Hva er dette for en tone ?

Tror du det sitter dedikterte mennesker som vet du kommer til å stille akkurat dette spørsmålet på forumet, og er klar til å svare deg på minuttet ? jeg må bare spørre for det virker som du tror det :)

Det tok meg 2 sekunder og søke opp den skjermen , og 2 sekunder til for å finne en guide på hvordan man bytter skjerm

Test ut w595 disassemble , eller w595 change screen på google. Jees

Nei, men hadde jeg ikke holdt tråden aktiv så er det ikke sikkert at du hadde kommet inn på den. Kanskje jeg måtte vente en dag til med å få svar på noe jeg vil vite med en eneste gang. Det er jo folk her hele tiden så jeg gidder ikke ikke å være negativ og jeg så at "yahoo" var inne på tråden min å snoka.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke med å flytte minnebrikken hvis TS ikke har tatt backup av kontakter til minnebrikken. Anbefaler at du overlater bytte av display til de som faktisk jobber med det. Hvis du skulle finne på å bytte display selv, så anbefaler jeg at du bestiller det ene dekselet samtidig hvis du har tenkt å bruke telefonen igjen. Det dekselet som er på baksiden av display klarer ikke du å ta av uten å ødelegge det. Det er limt fast, og utrolig lett å bøye.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke med å flytte minnebrikken hvis TS ikke har tatt backup av kontakter til minnebrikken. Anbefaler at du overlater bytte av display til de som faktisk jobber med det. Hvis du skulle finne på å bytte display selv, så anbefaler jeg at du bestiller det ene dekselet samtidig hvis du har tenkt å bruke telefonen igjen. Det dekselet som er på baksiden av display klarer ikke du å ta av uten å ødelegge det. Det er limt fast, og utrolig lett å bøye.

Det er helt ødelagt og veldig slitt.. Men det var å finne en mobil som minnekortet passer i for det er jo flere typer. Mitt er SanDisk M2 2GB.

Jeg skulle bare hatt de kontakte mine og dem burde vel ha verktøy til å hente ut det på de fleste verkstedene i butikkene? Kan ikke huske å tatt backup av kontaktene mine til minnekortet men det å få tilgang til telefon minnet burde vel ikke være helt umulig?

Jeg ble irritert og kasta delen med skjermen i gulvet og den var allerede ganske ødelagt fra før.

Men alt indikerer på at resten av mobilen er intakt så jeg vet at informasjonene er tilgjengelig på en eller annen måte.

Er jo interessert i å skaffe en ny W595 for det er god kvalitet på dem og tåler egentlig ganske mye og varer lenge om man tar godt vare på dem og den tilfredstiller mine behov på en behagelig måte.

Jeg vil som sagt bare ha kontaktene mine ut og kjøpe en ny mobil.

Mobilen min har blitt stjålet en gang og da mistet jeg alle kontaktene mine og etter det så har jeg funnet svært gode løsninger på å ha ting i fred uten å tenke på at fysisk skade kan ødelegge så mye så det kom brått på meg.

Lenke til kommentar

Jeg skulle bare hatt de kontakte mine og dem burde vel ha verktøy til å hente ut det på de fleste verkstedene i butikkene? Kan ikke huske å tatt backup av kontaktene mine til minnekortet men det å få tilgang til telefon minnet burde vel ikke være helt umulig?

Har du sjekket med ditt nærmeste mobilverksted? Det skal være muligheter her. I verste fall får du finne en "deletelefon" på Finn.no (eks. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31042082) og forsøke å lappe dem sammen. Er du heldig er informasjon intakt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil anbefale å gjøre følgende:

1) Slutte å kaste telefonen i bakken

2) Dersom punkt en er vanskelig gjennomførbart, søk profesjonell hjelp for å styre temperamentet.

3) Ta alltid backup av kontakter og annen informasjon før du kaster telefonen i bakken/mister/blir frastjålet telfonen.

4) Spør på en hyggelig og ryddig tone, svar de som vil hjelpe med en høflig tone, så kanskje de gidder å hjelpe.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...