Valkyria Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg handler av og til fra en side som har en "moneyback" egenskap der man får ett prosent av handelen sin tilbake i form av penger du kan bruke på siden deres. (om jeg kjøper noe for 100kr, kan jeg spare en kr på neste produktet) Det blir ikke mye penger av dette, men jeg kjøpte meg en liten vare for en måneds tid siden, som de nå sier ikke kan skaffes, så jeg fikk pengene tilbake i form av moneyback, greit nok siden jeg handler en del der. Men det jeg lurer på, er om nå som jeg har 160kr i moneyback, kan jeg kjøpe noe som har f eks verdien 300kr, betale med moneyback slik at jeg betaler 140kr med kort, og på den måten havne under 200krs grensen som vil triple summen jeg må betale? Jeg har jo strengt talt handlet for under 200kr, så griske tollvesenet bør vel finne noen andre å plage? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Du må betale avgift for den varen du kjøper. Så du må nok støtte oss andre med litt mva. Takker Eneste måten å slippe er å få selger til å oppgi en lavere verdi på det du kjøper. Det er ulovlig og straffes ganske hardt. Økonomisk svindel mot staten blir ikke tatt lett. Vil tro at selger ikke vil gjøre det så lenge det ikke er mellom 2 private og kansje også et brukt produkt. Fakturakopi vedlegges alle varer som sendes til norge. Alle pakker må ha en verdi på vei inn i Norge. tilogmed gaver og arv. Jens bruker Bjørn Borg vet du. Trenger penga. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Stem Fremskrittspartiet neste valg og tollgrensene økes, sånn at du kan kjøpe for mer enn 200 og slippe å betale toll! Lenke til kommentar
koots Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Stem Fremskrittspartiet neste valg og tollgrensene økes, sånn at du kan kjøpe for mer enn 200 og slippe å betale toll! Eventuelt moms, som er det riktige. Det meste er tollfritt og importere. OT: Jeg leste tittelen som "Kan man unngå trolling på denne måten" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå